آبشارها مقصد گردشگری در روزهای گرم تابستان ، ملاقات با کبوترخان و چال مگس در شمال تهران

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، ارتفاعات شمال شهر تهران زیبایی های خاصی دارد که آخر هفته ها به جای ماندن در خانه می توانید به آن منطقه ها خوش آب و هوا بروید، حسابی سرگرمی کنید و ضمناً خنک شوید.

آبشارها مقصد گردشگری در روزهای گرم تابستان ، ملاقات با کبوترخان و چال مگس در شمال تهران

وبلاگ سفر به کانادا- مهدیه تقوی راد : منطقه ها سرسبزی که تماشا زیبایی های طبیعتش در فصل های بهار و تابستان لذت گردش را دوچندان می نماید و با آبشارهای زیبایی که دارند ساعت و روزهای متفاوتی را برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

آبشار ناران

ارتفاع آبشار 2286 متر بالاتر از سطح دریاهای آزاد است که دارای جریان دائمی آب بوده و هر سال اندازه آب آن در فصل بهار حجم قابل توجهی افزایش مییابد. وجود بقایای آثار باستانی در کند علیا ازجمله تپه های گوشواره، قلعه پیرزن، جوهک و شیرتازه، نشانگر قدمت طولانی این روستا بوده که به اوایل دوره اسلامی میرسد.

آبشار گلوکان

آبشاری پلکانی است که در فصل بهار بیشترین دبی آب را دارد، اما در تابستان به رغم کاهش اندازه آب، آب و هوای دلپذیری را به گردشگران هدیه می نماید. در مسیر دسترسی به این آبشار 2 چشمه واقع شده است که می تواند محل مناسبی برای استراحت باشد. قندیل های زیبای این آبشار در فصل زمستان هم چشم انداز زیبایی را به محیط می بخشد. ورود به روستای کلوگان در روزهای پایانی هفته و تعطیلات رسمی، برای افراد غیرساکن در این روستا مجاز نیست و مسیری در حدود 500 متر تا روستای کلوگان را باید پیاده تردد کنید.

آبشار کبوترخان

این آبشار با 2300 متر ارتفاع از سطح دریاهای آزاد واقع شده است. در اطراف اینجا آبشارهای دیگری هم وجود دارد که از کوه های توچال سرچشمه می گیرند. این آبشار در تمام سال جریان دارد و البته در زمستان فضای اطراف آن پوشیده از برف می گردد. یک دیوار صخره ای نیز در کنار آبشار واقع شده است که روی آن کبوتران زیادی لانه نموده اند و در فصل بهار و تابستان می توان پرواز و جنب وجوش آنها را در فضای کبوترخوان و روی صخره ها دید. به گفته افراد محلی، این کبوترها از مدتها پیش در این مکان زندگی می نمایند.

آبشار چال مگس

در زبان محلی، شمیران به زنبور عسل، مگس اطلاق می گردد و نام این آبشار را هم چال مگس گذاشته اند، چون تنوع گل و گیاهان اطراف آبشار، این محل را به زیستگاه زنبورها و حشرات دیگر تبدیل نموده است. در اطراف این آبشار، رودخانه ها و چشمه های فراوانی وجود دارند که می توانند محل خوبی برای گذراندن یک روز تابستانی باشند. برای رسیدن به این آبشار از زیر درختان بید بلند و سر به فلک کشیده و سایه های در هم تنیده آنها می گذرید و می توانید زیر همین درختان زیبا نیز چند ساعتی را اتراق کنید. در مسیر کوهنوری برای رسیدن به این آبشار می توانید انواع و اقسام گیاهان دارویی خودرو را در سر راه خود ببینید.

آبشار رجب

آنچه این آبشار را به نسبت دیگر آبشارها متمایز نموده، نزدیک بودن به آبشار دوقلوست. این جاذبه طبیعتگردی در منطقه شیرپلاواقع شده است. بعد از بازدید از این آبشار می توانید از روستای پس قلعه که قدمت آن به پیش از اسلام می رسد نیز تماشا کنید. اطراف این آبشار چشمه ها و آبشارهای دیگری قرار گرفته اند که آب گوارا و خنکی دارند و این منطقه ها محل اتراق کوهنوردان در مسیر صعود به قله توچال شناخته می شوند. اگر بعد از رسیدن به این آبشار خسته شدید می توانید برای استراحت به پناهگاه شیرپلا بروید.

آبشار غلاک

مسیر دسترسی به آبشار غالک، شیب زیادی دارد؛ پس بهتر است پیش از حرکت به سمت این آبشار خود را برای یک پیاده روی حرفه ای آماده کنید. بعد از اینکه یک مسافت را با شیب تند تردد کردید، به منطقه ای مسطح خواهید رسید که رستوران و دکه دارد. می توانید در این مکان خستگی برطرف یا غذا میل کنید و سپس به راه خود ادامه دهید. دورنمای این آبشار بسیار زیبا و تماشای است. در بالای این آبشار، آبشارها و چشمه های دیگری وجود دارند.

آبشار دوقلو

این آبشار در ارتفاع 2800متری از سطح دریا واقع شده است و به وسیله یک تخته سنگ به 2 قسمت تقسیم شده و به همین دلیل این آبشار نام دوقلو را به خود اختصاص داده است. آب این آبشار همچون آبشار ایگل و اوسون از برف کوه های شمالی تهران نشأت می گیرد. این آبشار در مسیر اصلی صعود به توچال واقع شده است و کوهنوردان بسیاری در مسیر کوهنوردی خود از این چشم انداز مجذوب کننده آبشار تماشا می نمایند. چشمه های نرگس و فرخال و محیط اطراف آبشار دوقلو فضای مناسب برای کمپ در طبیعت نیز دارند. آبشار دوقلو در کنار پناهگاه شیرپلا واقع شده است و اگر مایل باشید می توانید شب را در پناهگاه بمانید یا برای استراحت کردن و غذا خوردن از پناهگاه بهره ببرید.

منبع: همشهری آنلاین

به "آبشارها مقصد گردشگری در روزهای گرم تابستان ، ملاقات با کبوترخان و چال مگس در شمال تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشارها مقصد گردشگری در روزهای گرم تابستان ، ملاقات با کبوترخان و چال مگس در شمال تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید