امامزاده سیده صالحه خاتون یکی از جاذبه های مذهبی استان اصفهان به شمار می رود

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، جاذبه ها/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، امامزاده سیده صالحه خاتون یکی از جاذبه های مذهبی استان اصفهان به شمار می رود.

امامزاده سیده صالحه خاتون یکی از جاذبه های مذهبی استان اصفهان به شمار می رود

از بچه ها موسی بن جعفر (ع) امامزاده سیده صالحه خاتون بوده که زیارتگاه آن در جنوب روستای اذان از توابع بخش میمه هست و همه روزه بویژه روزهای پایان هفته و تعطیلات پذیرای عاشقان و شیفتگان اهل بیت (ع) است. ساختمان اصلی و گنبد مخروطی شکل و تزئینات کاشی آن نمونه ای از معماری و هنر ایرانیان در دوره های قبل هست.

مردم ایران پس از گرایش به اسلام با توجه به فرهنگی که داشتند، نسبت به ائمه اطهار علاقه وافری نشان میدادند. در خلال جنگهای مسلمین با ایرانیان، شماری از صحابه و منسوبین به ائمه اطهار (ع) در ایران شهید شدند و بعدها قبور این شهدا مامن و محل راز و نیاز مردم شد. پس از آن نیز با حضور علی بن موسی الرضا که همراه خانواده خود از عربستان به ایران کوچ کردند، کم کم طایفه بنی هاشم به لحاظ شرایط خفقان آمیز خلفای عباسی و گرایش ایرانیان به تشیع به طرف ایران مهاجرت کردند. با شهادت امام رضا، بنی عباس به دستور خلفای وقت برای از بین بردن کانون های مبارزه دست به کشتار امامزاده ها و نوادگان منسوب به امامان زدند و به این ترتیب، جوانان بنی هاشم برای فرار از کشتار دسته جمعی و مبارزه علیه حکام ظلم و جور به اقصی نقاط ایران کوچ کردند ولی بعدها به کمک خائنان و بردگان دستگیر و به شهادت رسیدند.

امامزاده سید صالحه خاتون یکی از این بزرگواران بوده که به این خطه حیات و به مردمش نور ایمان و امید به زندگی عطا نموده است. شاهزاده جهان رخ ملقب به سید صالحه خاتون فرزند بلافصل امام موسی بن جعفر (ع) و خواهر ناتنی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ع) است که از نسب مادری به یکی از نوادگان امام حسن (ع) می رسد. این امامزاده در 22 رجب سال 207 در روستای اذان فوت نموده و در مسجدی که اکنون امامزاده و مرقد این بزرگوار است، به خاک سپرده شد.

منبع: همگردی

به "امامزاده سیده صالحه خاتون یکی از جاذبه های مذهبی استان اصفهان به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امامزاده سیده صالحه خاتون یکی از جاذبه های مذهبی استان اصفهان به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید