بارگیری 130 زیستگاه مصنوعی آبزیان در بندر صیادی ماهشهر

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، خبرنگاران/خوزستان مدیرکل شیلات خوزستان از بارگیری 130 زیستگاه مصنوعی آبزیان در بندر صیادی امام خمینی(ره) ماهشهر اطلاع داد.

بارگیری 130 زیستگاه مصنوعی آبزیان در بندر صیادی ماهشهر

فتح اله ابوعلی در گفت وگو با وبلاگ سفر به کانادا، از بارگیری 130 زیستگاه مصنوعی در بندر صیادی امام خمینی(ره) ماهشهر به منظور حفاظت از ذخایر آبزیان که به زودی در صیدگاه بحرکان هندیجان تخلیه می شوند اطلاع داد و اظهار کرد: 230 سازه نیز برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به فعالیت یگان حفاظت این مجموعه در مبارزه با صید غیر مجاز اضافه نمود: کشفیات انواع ماهی و میگو در سال گذشته بالغ بر 28 هزار کیلوگرم بوده و این رقم سال جاری به حدود 50 هزار کیلوگرم رسیده است بنابراین می توان گفت یگان حفاظت استان در تمام شاخص ها رشد چشمگیری داشته است.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: سال گذشته 853 متخلف صید غیر مجاز و سال جاری یک هزار و 266 متخلف دستگیر شده اند؛ این متخلفین به مراجع قضایی استان تحویل داده شده اند.

ابوعلی با اشاره به ناهماهنگی ها و مسائل سامانه سوخت شناورها توضیح داد: این مساله صیادان را کلافه نموده و این موضوعات باید به صورت ریشه ای و اصولی حل شوند. الزام نصب ردیاب روی شناورها نیز صیادان خوزستانی را با مشکل روبرو نموده است.

وی با بیان اینکه صیدگاه های مشترک با کشورهای همسایه مشکل ساز شده است، گفت: حفظ و نگهداری ذخایر دریایی برای جلوگیری از نابودی آبزیان از اولویت های کار شیلات است و این مهم باید توسط وزارت امور خارجه به صورت جدی پیگیری گردد.

مدیرکل شیلات خوزستان اعلام کرد: در یگان حفاظت، کمبود شدید نیروی انسانی احساس می گردد. با توجه به اینکه تعداد زیادی از پرسنل در آستانه بازنشستگی قرار دارند، برای تکمیل ظرفیت ها به نیروهای متخصص و کارآمد احتیاج داریم.

وی با اشاره به آخرین شرایط میزان صید در استان خوزستان، گفت: سال جاری صید میگو با رشد 5 درصدی همراه بوده است و صید ماهیان 44 هزار تن و مشابه میزان سال گذشته اعلام شده است.

ابوعلی بر ضرورت لایروبی سالیانه اسکله ها تاکید نمود و گفت: به دلیل شرایط اقلیمی استان خوزستان، عمده اسکله ها در رودخانه ها و مصب ها که بیشترین میزان رسوب گذاری را دارند واقع شده اند و اگر سالیانه لایروبی نشوند، گرفتار می شویم. برای نگهداری و بهره برداری از اسکله ها باید اعتبارات ملی لحاظ گردد تا بتوانیم به تعهدات ذاتی خود عمل کنیم.

وی نبود اعتبارات و بودجه را از عمده ترین مسائل توقف پروژه ها بیان کرد و اضافه نمود: سه پروژه ملی بنادر صیادی در بحرکان هندیجان، آبادان و ابوخضیر شادگان به دلیل عدم تامین اعتبار، بعد از چند سال همچنان راکد مانده است و این پروژه ها با وجود وعده های فراوان برای افتتاح، هنوز اجرایی نشده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بارگیری 130 زیستگاه مصنوعی آبزیان در بندر صیادی ماهشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارگیری 130 زیستگاه مصنوعی آبزیان در بندر صیادی ماهشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید