بورس ایستاد ، کاهش 10 هزار واحدی شاخص کل

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، بازار سرمایه امروز دوشنبه نهم تیرماه برخلاف هفته های اخیر قرمزپوش بود و شاخص کل بورس حدود 10 هزار واحد کاهش یافت.

بورس ایستاد ، کاهش 10 هزار واحدی شاخص کل

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا به نقل از ایسنا، معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به انتها رسید که شاخص این بازار با 10 هزار و یک واحد کاهش در رقم یک میلیون و 481 هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز 5419 واحد کاهش یافت و رقم 434 هزار و 748 هزار واحد را ثبت کرد.

معامله گران این بازار امروز یک میلیون معامله انجام دادند که 157 هزار و 194 میلیارد ریال ارزش داشت.

سرمایه گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان و گروه مپنا نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گلگهر و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

بانک های ملت و تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان و گلوگزان نیز نمادهای پربیننده بورس بودند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز روندی نزولی داشت و با 110 واحد کاهش، رقم 15 هزار و 953 واحد را ثبت کرد. معامله گران فرابورس 672 هزار معامله به ارزش 55 هزار و 245 میلیارد ریال انجام دادند.

هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری صبا تامین و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل سنگ آهن گوهر زمین و بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، پتروشیمی تندگویان، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، سیمان لار سبزوار، بانک دی و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی نمادهای پربیننده این بازار بودند.

  • کارمزد معاملات بورس چند درصد کاهش می یابد؟
منبع: همشهری آنلاین

به "بورس ایستاد ، کاهش 10 هزار واحدی شاخص کل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس ایستاد ، کاهش 10 هزار واحدی شاخص کل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید