توله های دوقلو ببر سوماترایی اولین بار از لانه بیرون آمدند

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، توله های دوقلوی ببر سوماترایی اولین بار از لانه بیرون آمدند

توله های دوقلو ببر سوماترایی اولین بار از لانه بیرون آمدند

با وجود تنها 350 گونه که در حیات وحش به جای مانده است، تصور می گردد ببر سوماترا یکی از نادرترین زیرگونه های ببر جهان است. اما پس از تولد نه تنها یک، بلکه دو ببر در باغ وحش چستر، امید های تازه ای برای گونه های در معرض خطر انقراض ایجاد شد.

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، توله های ببر سوماترایی بامزه در 7 ژانویه به جهان آمدند و از آن موقع با والدین خود، کاسارنا و داش ارتباط برقرار نموده اند. این هفته، توله ها برای اولین بار از لانه خود بیرون آمدند و عکاسان برای ثبت این لحظه ارزشمند دست به کار شدند.

داینا تاین یکی از کارکنان باغ وحش چستر می گوید: توله ها هنوز کمی خجالتی هستند و با مادر کاسارنا وارد لانه می شوند و از آن بیرون می آیند، اما تماشای آن یک امتیاز واقعی خواهد بود که اعتماد به نفس آن ها رشد می نماید و شخصیت های شادابشان واقعاً آغاز به نشان دادن می نماید.

ببر های سوماترایی کوچک ترین زیرگونه های ببر هستند که با نوار های سیاه روی پوست نارنجی شان متمایز می شوند. تخمین زده می گردد که در طبیعت کمتر از 400 ببر در جزیره سوماترا باقی بمانند که جنگل زدایی و شکار غیرقانونی از عوامل کاهش جمعیت این گونه عنوان شده اند.

توله های دوقلو در ژانویه به جهان آمدند، اما سه ماه اول در لانه شان ماندند، جایی که والدین شان به خوبی آن ها را زیر نظر داشتند و بعلاوه نگهبانان باغ وحش به وسیله دوربین مداربسته.

دیو هال، مدیر بخش گوشت خواران باغ وحش چستر پس از تولد آن ها در ژانویه گفت: تماشای آن ها امتیاز واقعی و فوق العاده ویژه است.

نگهبانان باغ وحش نام یکی از توله ها را آلیف - نامی محبوب در اندونزی - و دیگری رایا به نام کوه رایا در سوماترا گذاشته اند.

داینا تاین گفت: آن ها یکی از نادرترین زیرگونه های ببر جهان هستند و بنابراین تماشا این دو توله در اینجا بسیار شگفت انگیز است.

منبع: فرارو

به "توله های دوقلو ببر سوماترایی اولین بار از لانه بیرون آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توله های دوقلو ببر سوماترایی اولین بار از لانه بیرون آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید