جزیره ناز قشم ، قدم زدن بر روی آب های خلیج فارس

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، تصور کنید برروی زمین ایستاده اید و پس از مدتی ذره ذره همچون زیردریایی های سری سازمان های جاسوسی به زیر آب می روید. این تصور یک کودک که زیاد کارتون می بیند یا افکار یک عشق فیلم های جاسوسی نیست، بلکه اتفاقی است که برای شما می افتد، اگر که در جزیره ناز قشم باشید و هنگام مد آب دریا از مسیر بالا آمدن آب دور نشوید. در افسانه ها صحبت از جزایر زیادی می گردد که مدت ها زیر آب پنهان می شوند و در فرصتی مناسب، سر از آب بیرون می آورند، جزیره ناز که یکی از جاذبه های گردشگری قشم محسوب می گردد، گرچه به طور کامل به زیر آب فرو نمی رود، اما در هنگام مد، راه ارتباطی اش با قشم قطع می گردد. اگر به خواندن توضیحات بیشتر علاقه مندید، تا انتها با خبرنگاران همراه باشید.

جزیره ناز قشم ، قدم زدن بر روی آب های خلیج فارس

مراقب باشید، ناپدید نشوید !!

این جزیره سه هکتاری، در فاصله یک کیلومتری ساحل قشم قرار گرفته و در اصل، چیزی بین جزیره و شبه جزیره است، به این معنی که در ساعاتی از روز از طریق یک مسیر ماسه ای به قشم متصل است اما در ساعاتی دیگر و همزمان با بالا آمدن آب دریا یا همان مد، راه ارتباطی به زیر آب رفته و دیگر امکان رفت و آمد نیست تا جزر بعدی. در هنگام مد، ناز، تنها صخره ای بزرگ و چند متری است که پایدار و تنها بر پهنه خلیج فارس خودنمایی می نماید. این جزیره مسکونی نیست و تنها تعدادی اتاقک در آنجا ساخته شده که متعلق به صیادان است. بومی ها می گویند که نام جزیره چندان هم بی ربط نیست. از نظر ان ها جزیره دائم در حال ناز کردن است، گاهی رو می پوشاند از مردم و خودش را در زیر آب پنهان می نماید، گاهی هم پرده از صورت می کشد و با آغوش باز، می پذیردشان.

تفریحات جزیره ناز قشم

این جزیره علاوه بر اینکه یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری قشم می باشد، یکی از راه های عایدی بومیان نیز هست، از آنجا که رفت و آمد گردشگرها به این منطقه به خصوص در فصل بهار و پاییز زیاد است، مردم سعی می نمایند تا با انجام کارهایی که برای گردشگرها مجذوب کننده است، کسب عایدی نمایند، مثلا خانم ها برروی دست گردشگرها طرح های زیبای حنا می کشند و یا اینکه مردم از سوار شدن بر پشت شترهایی که با صنایع دستی بافتنی تزئین شدند، استقبال می نمایند. راستی که شترسواری لذت عجیبی دارد و زمانی که بر پشت شتر نشسته ای و ناگهان از زمین کنده می شوی، احساس می کنی در فضا معلق مانده ای. شاید اولش کمی ترس داشته باشد اما بعد چنان لذت می بری که دلت نمی خواهد تمام گردد. اگر بهتان خوش گذشت و سرگرم شدید، یادتان باشد که مثل نقی و خانواده اش در سریال مرکز، در وسط دریا گیر نکنید.

دسترسی به جزیره ناز قشم

این جزیره در 22 کیلومتری شهر قشم قرار گرفته و برای رسیدن به آن باید به سمت سوزا حرکت کنید. قبل از اینکه به سوزا برسید، در فاصله یک کیلومتری از ساحل، این جزیره زیبا را مشاهده می کنید و اگر هنگام مد نباشد، می توانید با اتومبیل یا پیاده قدم به درون سرزمین شگفتی هایش بگذارید.

منبع: همگردی

به "جزیره ناز قشم ، قدم زدن بر روی آب های خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره ناز قشم ، قدم زدن بر روی آب های خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید