جوان ایرانی با کوچک ترین دست های جهان رکورد زد

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، این رکورد به عنوان فاصله از نوک انگشت میانی تا زیر کف دست یعنی جایی که مچ شروع می گردد مورد نظارت قرار گرفته است. مقدار دست چپ افشین 6.7 سانتی متر و دست راست او 6.4 سانتی متر است.

جوان ایرانی با کوچک ترین دست های جهان رکورد زد

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا به نقل از گینس؛ دست های او تقریبا سه برابر کوتاه تر از یک مرد بالغ هستند. افشین و خانواده اش پس از دریافت این رکورد به شوخی گفتند شاید دست های او کوچک ترین دستان دنیا باشد، اما اگر بینی اش میزان گیری می شد چنین رکودرشکنی ای دور از فکر بود!

افشین با قد 65.24 سانتی متری چهارمین مرد کوتاه قد است که به وسیله رکورد های دنیای گینس تایید شده است. او به گینس می گوید: من می دانم بلندترین مرد دنیا کیست. من ممکن است در کف دستان او جا شوم. خب، حق با افشین است.

سلطان کوسن بلندقدترین مرد دنیا نیز در زمینه میزان دست رکوردشکن بوده است. او بزرگترین دستان یک مرد زنده در دنیا را داراست و طول هر یک از دستان اش به 28.5 سانتی متر و عرض آن به 30.48 سانتی متر می رسد. این یعنی آن که افشین درست می گوید و او واقعا می تواند در دستان سلطان جا گردد.

افشین در روستایی دورافتاده در شهرستان بوکان در استان آذربایجان غربی ایران متولد شده و می تواند به زبان های کردی و فارسی صحبت کند. افشین از زمانی که رکوردشکنی نموده توانسته با سفر به چندین کشور دنیا از زندگی بیش تر لذت ببرد.

او از دفتر گینس در دبی بازدید کرد تا رکوردشکنی اش مورد تایید قرار گیرد. او هم چنین در دبی از برج خلیفه بلندترین بنای دنیا بازدید کرد. جدیدترین رکورد شکنی افشین در برنامه استعدادیابی تلویزیونی Lo Show Dei Record در میلان ایتالیا به او اهدا شد. افشین از معروفیت تازه خود بسیار لذت می برد، زیرا پیش تر چنین فرصت هایی را برای شخصی مانند خودش دست نیافتنی می دید.

او می گوید زندگی اش در ایران راحت نبوده، زیرا به علت جثه اش نمی توانست به مدرسه برود و در بزرگسالی نیز هیچ شغل مناسبی در ایران برایش وجود نداشت. او بخش عمده وقت اش را صرف تماشای کارتون و مرور رسانه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام می نماید.

افشین از زمانی که عنوان رکورد های گینس خود را به دست آورد دنبال کنندگان زیادی در اینستاگرام دارد و استعدادش در بازیگری و فراوری محتوا در فضای مجازی را کشف نموده و در یک فیلم کمدی نیز حضور داشته است.

افشین اگرچه مسرور است، اما می گوید گاهی آرزو می نماید که زندگی را مانند یک انسان با قدی میانه تجربه می کرد. او دوست دارد صاحب خودرو باشد و رانندگی کند. در حال حاضر، او باید همه جا به وسیله والدین اش همراهی گردد. اگرچه او گاهی اوقات ترجیح می دهد حمل گردد، اما می تواند بدون یاری نیز راه برود به همین علت در دسته کوتاه قدترین مرد زنده با قابلیت حرکت جا می گیرد.

والدین اش می گویند شخصیت مهربان و برون گرای افشین باعث شده او در بین مردم محلی زادگاه اش محبوبیت زیادی داشته باشد. اکنون پس از آن که تصاویر او از تلویزیون و رسانه های اجتماعی منتشر شدند افشین محبوب تمام دنیاست!

افشین می گوید: از توجهی از سوی مردم به من می گردد خوشم می آید. این موضوع به من احساس خاص بودن می دهد. صرفا فکر کردن به عضویت در خانواده رکورد های دنیای گینس مانند یک رویا است. برای باور کردن اش گاهی تقلا می کنم. مثل این است که روز بعد از خواب بیدار می شوی و تمام دنیا می دانند که چه کسی هستی. این جادویی است.

منبع: فرارو

به "جوان ایرانی با کوچک ترین دست های جهان رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوان ایرانی با کوچک ترین دست های جهان رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید