حضور تیم ملی بسکتبال در انتخابی کاپ آسیا بدون ستاره ها

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، ترکیب تیم ملی بسکتبال برای حضور در پنجره دوم رقابت های انتخابی کاپ آسیا و حتی ترکیب اردونشینان این تیم هنوز معرفی نشده اما آنچه مسلم است حامد حدادی ستاره بسکتبال کشورمان جزو بازیکنان دعوت شده خواهد بود. اتفاقاً مسئولان فدراسیون بسکتبال برای در اختیار داشتن این بازیکن مکاتبات لازم را هم با مسئولان تیم باشگاهی اش انجام داده اند با این حال حضور حدادی در اردو و همراهی اش با تیم ملی قطعی نیست.

حضور تیم ملی بسکتبال در انتخابی کاپ آسیا بدون ستاره ها

این ملی پوش بسکتبال کشورمان از چند هفته پیش و همزمان با آغاز فصل جدید رقابت های باشگاهی بسکتبال در کشور چین، دوره جدید همکاری با تیم سیچوان را آغاز کرد و اتفاقاً تا به امروز هم عملکرد درخشان و نتیجه بخشی در ترکیب این تیم داشته است. این حکایت از آمادگی خوبِ حدادی دارد و تاثیرگذاری بالایی که می تواند برای تیم ملی در قطر داشته باشد به خصوص که منع قانونی هم در این زمینه وجود ندارد.

قانون این اجازه را به حامد حدادی می دهد که 48 تا 72 ساعت پیش از دیدار تیم ملی بسکتبال به ترکیب این تیم اضافه شود اما این همراهیِ ملی مستلزم خروج حدادی از کشور چین است و بازگشت دوباره ای که به دلیل محدودیت های کرونایی دردسرساز خواهد شد.

در صورتی که حامد حدادی تیم ملی بسکتبال را در انتخابی کاپ آسیا همراهی کند پس از خاتمه کارش و بازگشت به چین باید طبق قوانین داخلی این کشور دو هفته در قرنطینه باشد تا اجازه ورود دوباره به ترکیب سیچوان را پیدا می کند. همین مسئله غیبت این ملی پوش 2.18 سانتی متری بسکتبال کشورمان را در ترکیب تیم ملی بسکتبال برای دیدارهای پیش رو محتمل کرده است.

این در حالی است که حدادی سال گذشته برای دیدار برابر سوریه و قطر در پنجره نخست انتخابی کاپ آسیا کنار دیگر ملی پوشان بود. در همان رقابت ها صمد نیکخواه بهرامی به دلیل مصدومیت غایب بود. این بازیکن درگیر بیماری کروناست و احتمال اینکه در این پنجره هم نتواند تیم ملی را همراهی کند وجود دارد.

مکاتبه برای در اختیار داشتن بهنام یخچالی و آرون گرامی پور

بهنام یخچالی دیگر لژیونر بسکتبال کشورمان است که فدراسیون بسکتبال در تلاش است برای پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا همچون پنجره اول او را در اختیار داشته باشد. مسئولان این فدراسیون اقدامات مشابهی که در مورد حامد حدادی و از طریق مکاتبه با مسئولان تیم باشگاهی اش انجام داده اند را برای یخچالی هم انجام داده اند.

بهنام یخچالی با تیم روستور در لیگ باشگاهی آلمان بازی می کند. هدایت این تیم بر عهده باورمن سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال است. رایزنی های اجرا شده این امیدواری را ایجاد کرده که شرایط برای همراهی 10 روزه یخچالی با تیم ملی مهیا شود.

این امیدواری نسبت به آرون گرامی پور سنتر ایرانی - بریتانیایی بسکتبال کشورمان هم وجود دارد. گرامی پور این روزها درگیر مسابقات باشگاهی نیست اما حضورش در انگلستان کار را کمی سخت کرده است. مسئولان فدراسیون البته از چند هفته پیش مکاتبات لازم را با این بازیکن داشته اند تا بتوانند با هماهنگی یکدیگر شرایط را برای سفرش مهیا کنند. اینکه گرامی پور به صورت مستقیم به قطر سفر کند بعید است. احتمال دارد او با چند روز تاخیر در ایران به ترکیب تیم ملی اضافه شود.

گرامی پور در پنجره نخست انتخابی کاپ آسیا در ترکیب تیم ملی قرار نداشت. این تیم برای پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا به جز وی، مایک رستم پور دیگر بازیکن دو رگه کشورمان را هم در اختیار خواهد داشت. رستم پور چهارشنبه از آمریکا به ایران سفر می کند تا از روز جمعه در جمع اردونشینان قرار بگیرد.

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، طبق اعلام فیبا آسیا و به دلیل شیوع و گستردگی ویروس کرونا، دیدارهای پنجره دوم رقابت های انتخابی کاپ آسیا به صورت متمرکز برگزار می شود. دیدارهای این پنجره در گروه E که ایران هم در آن واقع شده است به میزبانی قطر برگزار خواهد شد.

در این پنجره از مسابقات، ملی پوشان بسکتبال ایران 8 آذرماه به مصاف عربستان می فرایند و 10 آذرماه هم با سوریه دیدار خواهند داشت. تیم ملی چهار روز پیش از دیدار اول راهی قطر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حضور تیم ملی بسکتبال در انتخابی کاپ آسیا بدون ستاره ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور تیم ملی بسکتبال در انتخابی کاپ آسیا بدون ستاره ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید