خبرنگاران بند خاکی در حوزه آبخیز قنات بلده فردوس به بهره برداری رسید

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، بیرجند - خبرنگاران - بند خاکی کال چهل در حوزه آبخیز قنات بلده شهرستان فردوس با حضور رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به بهره برداری رسید.

خبرنگاران بند خاکی در حوزه آبخیز قنات بلده فردوس به بهره برداری رسید

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا این پروژه عصر دوشنبه همزمان با سفر وزیر جهاد کشاورزی به خراسان جنوبی و افتتاح طرح های ملی روستایی و عشایری سراسر کشور با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مسوولان در شهرستان فردوس افتتاح شد.

950 میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای این طرح هزینه شده و تقویت 10 منبع آبی به ویژه قنوات منطقه از ثمرات این طرح است.

این سازه با حجم خاکریزی 72 هزار متر مکعب، حجم آبگیری 320 هزار متر مکعب و هفت متر ارتفاع در سال جاری اجرا شد و جمعیت بهره بردار از آن 10 هزار خانوار است.

قنات تاریخی بلده فردوس شامل 15 رشته قنات و چهار دهنه چشمه است که سال 1395 در فهرست میراث جهانی ثبت شد.

همچنین امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، استاندار خراسان جنوبی و سایر مسوولان پروژه پخش سیلاب شهرک هاشمیه در شهرستان قاینات به بهره برداری رسید.

امروز چهاردهم مهرماه همزمان با دومین روز سفر کاظم خاوازی و هیات همراه به استان خراسان جنوبی پروژه پخش سیلاب شهرک هاشمیه افتتاح شد.

حوزه آبخیز شهرک هاشمیه 132 هزار و 707 هکتار مساحت دارد و کنترل سیل در 6 روستای اصلی و آرین شهر و تغذیه آبخوان 18 منبع آبی منطقه اعم از چشمه، چاه و قنات از نتایج اجرای این پروژه اعلام شده است.

عملیات اجرایی انجام شده در این حوزه آبخیز تا به امروز شامل چهار پشته خاکی پخش سیلاب، سه سازه بزرگ خاکی و سه سازه سنگ و ملات است.

طرح آبرسانی پایدار به 40 محله عشایری بمرود شهرستان زیرکوه عصر امروز در آستانه 15 مهر روز ملی روستا و عشایر به نمایندگی از 625 طرح آبرسانی حوزه عشایر کشور از طریق ارتباط تصویری با رییس جمهوری و با حضور وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسوولان در این شهرستان مرزی به بهره برداری رسید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بند خاکی در حوزه آبخیز قنات بلده فردوس به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بند خاکی در حوزه آبخیز قنات بلده فردوس به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید