راهنمای سفر بدون هزینه (قسمت دوم) : مقرون به صرفه جابجا شویم

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، دنبال حمل و نقل مقرون به صرفه باشید

راز اول: چطور پرواز مقرون به صرفه بیابیم

حمل و نقل هم یکی از قسمت های پرهزینه سفر به شمار می رود. در راهنمای سفر بدون هزینه ، باید بدانید که چه طور شیوه حمل و نقل مقرون به صرفه را پیدا کنید. اولین هزینه ای که شما می پردازید هزینه بلیط هواپیما به سمت مقصد است. برای اینکه بتوانید بلیط مقرون به صرفه قیمت پیدا کنید دو راه وجود دارد:

راهنمای سفر بدون هزینه (قسمت دوم) : مقرون به صرفه جابجا شویم

الف: چند ماه قبل از سفر به وب سایت های فروش بلیط سر بزنید و اقدام به رزرو بلیط بکنید. معمولا هر چه زودتر بلیط تهیه کنید بلیط های مقرون به صرفه تری گیرتان خواهد آمد. بخصوص اگر بخواهید بلیط سیستمی بگیرید. بنابراین، یک برنامه ریزی بلند مدت به شما یاری خواهد نمود تا برترین نرخ بلیط را بیابید. همکاران ما در وبلاگ سفر به کانادا برترین مشاور و راهنمای شما برای یافتن برترین نرخ بلیط خواهد بود.

می توانید برای یک سفر به صرفه، حمل ونقل مقرون به صرفه انتخاب کنید

ب: خرید بلیط آخرین لحظه ای هم به شدت به نفع جیب شما خواهد بود. اما نوع برنامه ریزی سفر با خرید چنین بلیطی کاملا متفاوت با رویکرد از نوع الف است. برای گیر آوردن بلیط اخرین لحظه ای با قیمت مناسب، اول حتما قیمت معمول بلیط ها را دربیاورید، بعد کوله بارتان را ببندید و هماهنگی های لازم را انجام دهید. سرآخر، هر لحظه پیشنهادات را دنبال کنید تا موردی اکازیون به تورتان بخورد و فورا بلیط را خریداری کنید و رهسپار سفر شوید.

راهنمای سفر بدون هزینه : حمل و نقل بین شهری مقرون به صرفه

راز دوم: چطور مسافت های بین شهرها را مقرون به صرفه یا رایگان طی کنیم

خب! فرض کنید پرواز مقرون به صرفه پیدا نموده اید و به کشور مقصد رسیده اید، اما قرار که نیست فقط در یک شهر بمانید. متاسفانه، در بسیاری از کشورها بلیط پروازهای داخلی، با بلیط قطار یا اتوبوس خیلی گران است و این موضوع در راهنمای سفر بدون هزینه بسیار مهم است. اینجور مواقع چه کنیم؟ نگران نباشید جواب تمام سوالات شماست در جیب وبلاگ سفر به کانادا است:

الف: چه کاریست که با قطار یا هواپیما طی طریق کنید؟ به عنوان یک مسافر حرفه ای مهم تری نکته تیز و بر بودن است. هر راهی که پیش روی شماست، چشم و گوشتان را باز کنید تا روش ها مقرون به صرفه یا رایگان بیابید. مثلا اگر باید از رودخانه ای عبور کنید بگرید تا قایق رانان محلی که بار جابجا می نمایند را پیدا کنید. آن ها ممکن است حاضر باشند رایگان یا درمقابل اندک پولی سوارتان نمایند.

هیچهایکینگ قواعد و آداب خودش را دارد

ب: blablacar.com را امتحان کنید. این سایت در 21 کشور فعال است و افرادی که می خواهند با ماشین شخصی راستا بین دو شهر یا حتی دو کشور را بپیمایند درخواست همسفر می دهند. گاهی ایشان فقط می خواهند در طول راستا تنها نباشند، گاهی می خواهند هزینه گازوئیل یا بنزین را با مسافران شریک شوند یا گاهی درخواست پول دارند.

نکته مهم: هرگز در سفر بی گدار به آب نزنید. روش های کسب اطمینان وجود دارد. حتما آن ها را یاد بگیرید و با آدم های مطمئن سفر کنید.

ج: هیچهایک کنید. هیچهایک کردن یعنی کنار جاده ایستادن و به ماشین های عبوری علامت دادن برای همسفر شدن. امروزه این روش بسیار مرسوم است. می توانید همراه کامیون ها یا ماشین های شخصی شوید.

نکته مهم: هیچهایک کردم قواعد و رسوم خاص خودش را دارد. تا با آن ها آشنا نشده اید، هرگز به این کار اقدام نکنید. ممکن است کار بسیار خطرناکی باشد.

سه نکته حیاتی در انتخاب وسیله حمل و نقل

روش های جابه جایی مقرون به صرفه را پیدا کنید
  • نکته بسیار مهم در انتخاب هر کدام از این شیوه ها توجه به روحیه و علاقمندی هایتان است. برای اینکه بدانید کدام مطلوب شماست یکی از این دو گزینه را با دقت انتخاب کنید: آیا آدم برنامه ریزی دقیق و طولانی مدت هستید؟ یا مسافری هستید که می توانید به راحتی خود را به دست امواج بسپارید و این آزادی عمل و وقت را دارید که با برترین شرایط خود را وفق دهید. قبل از انجام سفر، باید خوب در این مورد فکر کنید.
  • درست است که مقرون به صرفه سفر کردن بسیار مهم است، اما امنیت و رعایت اصول ایمنی در سفر از همه چیز مهم تر است. همواره یادتان باشد، شما قرار است به سلامت به خانه برگردید. پس یادتان باشد نکات امنیتی را رعایت کنید.
  • یکی از ویژگی های مسافرانی که مقرون به صرفه سفر می نمایند، روابط اجتماعی بالا و مخاطب خوب بودن است. یادتان نرود، در هنگام درخواست یاری از دیگران لبخند و روی گشوده را از قلم نیاندازید. لبخند قفلی ست که دل های افراد را باز می نماید. به روی مردم لبخند بزنید و همان قدر که درخواست یاری دارید، آماده یاری کردن باشید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "راهنمای سفر بدون هزینه (قسمت دوم) : مقرون به صرفه جابجا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر بدون هزینه (قسمت دوم) : مقرون به صرفه جابجا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید