راهنمای طراحی ست اداری خلاقانه

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، با توجه به افزایش روزافزون تعداد رقبای تجاری در هر کسب و کار، استفاده از تبلیغات مؤثر و خلاقانه، یکی از بهترین روش هایی است که باعث تمایز برندها از یکدیگر می شود. از محبوب ترین روش های تبلیغاتی در این روزها، ست اداری است که اقلام آن متناسب با هویت بصری یک برند، طراحی و چاپ می شوند.

راهنمای طراحی ست اداری خلاقانه

اما یک ست اداری مجذوب کننده و استاندارد شامل چه اقلامی است و چگونه می توان اثرگذاری آن را به حدأکثر رساند؟ رعایت چه نکاتی در طراحی و چاپ این محصولات اهمیت دارد؟

ست اداری چیست؟

ست اداری، مجموعه ای از ملزومات چاپی یک شرکت است که هر یک با حفظ لوگو، طرح و رنگ بندی یکسانی طراحی شده اند. هر ست اداری، می تواند شامل اقلام مختلفی باشد که انتخاب آن ها بسته به شرایط و هدف برند، متفاوت خواهد بود.

ست اداری شامل چیست؟

همانطور که گفته شد، یک ست اداری می تواند شامل اقلام مختلفی باشد. محبوب ترین این محصولات، عبارتند از:

  • کارت ویزیت؛
  • پاکت نامه (پاکت ملخی)؛
  • سربرگ A4 و A5؛
  • برگۀ یادداشت (A6)؛
  • پوشه (فولدر)؛
  • کاور CD؛
  • فاکتور اختصاصی؛
  • و...

با یک ست اداری خلاقانه، هویت شرکتت رو اختصاصی بساز!

طراحی و چاپ خلاقانه یک ست اداری، می تواند مشتریان را در نگاه اول به برند شما جذب کند. با طراحی اقلام مختلف و چاپ پاکت ملخی، کارت ویزیت و مواردی از این قبیل، توجه مخاطبانتان را به نظم و دقت خود جلب خواهید کرد. ارائۀ این اقلام، روشی مناسب برای بازاریابی بیزنس با بیزنس (B2B) به شمار می رود.

با چاپ کارت ویزیت، فاکتورهای اختصاصی فروش و کارت های بازرگانی، فرصت فوق العاده ای برای تقویت نام برند و هویت کسب و کار خود خواهید داشت. از این رو، لازم است تا تمامی استانداردهای لازم برای طراحی یک ست اداری مجذوب کننده را بشناسید و محصولات خود را متناسب با آن ها ارائه کنید.

چه نکاتی در طراحی و چاپ ست اداری اهمیت دارند؟

برای اینکه نتیجۀ بهتری از چاپ سربرگ شرکتی، پاکت های ملخی و دیگر اقلام یک ست اداری بگیرید، لازم است تا نکات مهمی را در این زمینه در نظر داشته باشید:

لوگو، همه چیز است!

لوگوی یک برند، اولین چیزی است که توجه مخاطبان را به خود جلب می کند و می تواند تأثیر زیادی در نگاه آن ها به یک کسب و کار داشته باشد. در واقع لوگو، هستۀ مرکزی برند است که باید در تمامی تبلیغات خود، جایگاه مهمی را به آن اختصاص دهید.

برای استفاده از یک ست اداری شیک و مجذوب کننده، نقش لوگو را فراموش نکنید! هر چقدر هم که در چاپ اقلام به صورت جداگانه پیروز باشید، نداشتن لوگو یا نشانی که برند شما را به مخاطب یادآوری کند، تمامی زحماتتان را به باد خواهد داد.

فقط و فقط رنگ سازمانی

برای اینکه محصولات تبلیغاتی بیشترین تأثیر را داشته باشند، باید بتوانند که تا حد ممکن، برند شما را به مخاطب یادآوری کنند. جدا از لوگو، اهمیت زیادی دارد که حین طراحی و چاپ ست اداری، رنگ سازمانی خود را در نظر داشته باشید. به طور معمول، هویت بصری یک برند به گونه ای طراحی می شود که رنگ سازمانی با لوگو متناسب باشد.

از چه کاغذی استفاده کنیم؟

جهت چاپ کارت ویزیت یا فاکتورهای اختصاصی، می توانید از کاغذهای تحریر یا کتان استفاده کنید. در اغلب موارد برای چاپ یک ست استاندارد، از کاغذ تحریر 80 گرم استفاده می شود؛ با این حال، چنانچه قصد دارید اقلام شما اندکی مجذوب کننده و حرفه ای تر به نظر برسند، استفاده از کاغذ کتان با گرماژ 100 تا 160 گرم نیز انتخاب مناسبی خواهد بود.

شخصی سازی، عامل پیروزیت محصولات تبلیغاتی

برای مجذوب کننده تر به نظر رسیدن ست اداری یک کسب و کار، لازم است تا اقلام آن را متناسب با ویژگی های برند موردنظر شخصی سازی کنید. بسته به بودجه و هدف تبلیغاتی خود، می توانید فرآیند چاپ را با نقره کوبی، طلاکوبی یا استفاده از قالب های خاص دیگر به انجام برسانید.

زیبایی در سادگی است

فراموش نکنید که کاربردی بودن هر کدام از اقلام یک ست اداری، اهمیت بیشتری از زیبا بودن آن ها دارد. بنابراین توصیه می شود که از طراحی های خیلی شلوغ استفاده نکنید و فضایی را برای نوشتن در نظر بگیرید. به همین علت، بهتر است که از رنگ های فلت استفاده کنید.

نه به کلکسیونرهای فونت!

با احترام به طراحان گرافیک و فونت بازهای حرفه ای، در طراحی یک ست اداری از فونت دیگری به جزء فونت های رسمی و مکاتبه ای استفاده نکنید. همچنین توجه داشته باشید که برای هر فونت، از رنگی استفاده کنید که به سادگی کار شما لطمه ای وارد نکند.

سفید رنگ عشقه

سعی کنید تا جایی که می توانید، برای طراحی اقلام مختلف ست های اداری، از رنگ های پس زمینه استفاده نکنید. اصل کاربردی بودن را به خاطر داشته باشید؛ استفاده از رنگی به جزء سفید طی چاپ سربرگ شرکتی و...، باعث می شود تا افراد در هنگام کپی یا فکس کردن اسناد به مشکل بربخورند.

ختم کلام

محصولات تبلیغاتی خود را جوری طراحی و چاپ کنید که به راحتی بتوانند احساسات برند و در عین حال، دقیق و حرفه ای بودنتان را به مخاطبان القا کنند. در این زمینه، لازم است تا حتماً از متخصصان چاپ کمک بگیرید تا محصولاتتان با بالاترین کیفیت ممکن ارائه شوند.

برای طراحی و چاپ ست های اداری، تقویم رومیزی، کارت ویزیت و مواردی از این قبیل، توصیه می کنیم تا سری به وبسایت رسمی مجموعۀ چاپ آقا بزنید و درک روشن تری از برند خود ایجاد کنید. تنها کافی است که پکیج مورد نظر خود را با توجه به نیازی که دارید انتخاب کرده و سفارشتان را ثبت کنید. برای استعلام قیمت و دریافت مشاورۀ تخصصی نیز می توانید با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید.

منبع: فرارو

به "راهنمای طراحی ست اداری خلاقانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای طراحی ست اداری خلاقانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید