چرا استقلال مدعی قهرمانی نیست؟

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، خبرنگاران؛ دربی صدم با پیروزی یک بر صفر پرسپولیس برابر استقلال به انتها رسید و ترکیب جدول لیگ را به هم زد. استقلالی ها هفته گذشته در صدر جدول جا خوش نموده بودند و امیدوار بودند با پیروزی در دربی صدرنشینی را تداوم بخشند. اما بعد از گلباران طرفدار این یحیی گل محمدی بود که ترمز استقلال را کشید.

چرا استقلال مدعی قهرمانی نیست؟

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، اگرچه در هفته گذشته استقلالی ها در صدر جدول بودند و امید داشتند با حفظ این شرایط قهرمانی فصل قبل را تکرار نمایند اما یک نکته مهم را فراموش نموده بودند. آن هم اینکه قهرمانی در لیگ، هر لیگی با گلباران کردن تیم های پایین جدولی محقق نمی گردد. استقلال ساپینتو در این فصل زیباتر از استقلال فصل گذشته فرهاد مجیدی بازی می نماید اما این تیم یک فاکتور مهم تیم مجیدی را ندارد. آن هم اینکه برنده بازی های بزرگ نیست و وقتی تیمی در چنین شرایطی نباشد چگونه می خواهد قهرمان گردد؟

در لیگ برتر انگلیس یک قانون نانوشته وجود دارد و آن اینکه قهرمان حتما باید در برابر تاپ سیکس یا شش تیم برتر بالای جدول نتایج قابل قبولی گرفته باشد. این منطق در بسیاری از لیگ ها از جمله لیگ ایران هم جاری است. نگاهی به نتایج استقلال در این فصل نشان می دهد که آنها از پس تیم های میانه و پایین جدول خوب بر می آیند ولی در برابر چهار تیم بالای جدول هیچ حرفی برای گفتن ندارند.

استقلالی ها در این فصل دو بازی رفت و برگشت را به سپاهان واگذار کردند. بازی رفت برابر تراکتور را هم با شکست پشت سر گذاشتند و در بازی برگشت برابر تیم آماده خمز کار سختی دارند. از دو بازی رفت و برگشت برابر پرسپولیس هم فقط یک امتیاز کسب نموده اند. با این نتایج طبیعی است که دست این تیم به جام قهرمانی نمی رسد.

ساپینتو اگرچه شور و حرارت ذاتی خودش را به فوتبال استقلال تزریق نموده اما در نبرد تاکتیکی برابر مربی های خوب لیگ نشان داده که دست پایین تر را دارد و همین مسئله پاشنه آشیل این تیم شده است.

منبع: فرارو

به "چرا استقلال مدعی قهرمانی نیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا استقلال مدعی قهرمانی نیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید