کشف بقایای مواد آرایشی و جواهرات رومی 2000 ساله در ترکیه

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، کشف بقایای مواد آرایشی و جواهرات رومی 2000 ساله در ترکیه صورت پذیرفت.

کشف بقایای مواد آرایشی و جواهرات رومی 2000 ساله در ترکیه

باستان شناسان در جریان فعالیت در شهر باستانی آیزانوی واقع در استان کوتاهیه بقایای لوازم زینتی از جمله مواد آرایشی و جواهراتی را کشف نموده اند که قدمت آنها به بیش از دو هزار سال پیش باز می شود و گمان می رود به زنان رومی تعلق داشته است.

کاوشگران بعلاوه نوشته های مختلفی را کشف کردند که بینش جدیدی درباره ساخت و اداره مغازه های باستانی ارائه می دهد و پنجره جدیدی را به روی ساختار تجاری و اجتماعی این شهر باستانی باز می نماید.

به گفته باستان شناسی که سرپرستی کاوش در این محوطه را بر عهده دارد، بخش زیادی از کاوش های اخیر در محوطه بازاری این شهر و در مجاورت بقایای معبد زئوس اجرا شده است. شهر باستانی آیزانوی به علت بقایای بسیار سالم معبد زئوس معروفیت دارد.

باستان شناسان در جریان کوشش های اخیر پیروز شدند، به بقایای تعدادی از مغازه هایی دست پیدا نمایند که برای بیش از 2000 سال در این شهر مدفون شده بودند.

در امپراتوری روم مواد آرایشی همانند رژگونه و سایه چشم درون صدف قرار داده میشد و مورد استفاده قرار میگرفت.

کاوشگران اخیرا تعداد زیادی صدف را در یکی از مغازه های این شهر باستانی کشف نموده اند. به گفته باستان شناسان، در مجموع رنگهای آرایشی در 10 طیف مختلف در این مکان کشف شده که بیشتر آنها صورتی و سرخ بودند. جزئیات این مواد هنوز اعلام نشده است.

منبع: همگردی

به "کشف بقایای مواد آرایشی و جواهرات رومی 2000 ساله در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بقایای مواد آرایشی و جواهرات رومی 2000 ساله در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید