یک شنبه شب خونین عراق

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، ایسنا نوشت: کمیساریای عالی حقوق بشر عراق صبح امروز (دوشنبه) ضمن ابراز نگرانی و تاسف نسبت به رخدادها در جریان تظاهرات اعتراضی یکشنبه شب، از دولت خواست تحقیقات در این خصوص را آغاز کند.

یک شنبه شب خونین عراق

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، این کمیساریا که یک سازمان عراقی رسمی وابسته به مجلس این کشور است، صبح امروز در بیانیه ای نگرانی و تاسف خود نسبت به کشته و زخمی شدن برخی معترضان به ضعف خدمات رسانی به ویژه موضوع برق در برخی مناطق عراق را اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: کمیساریا به کار خود در رصد تظاهرات بغداد و سایر استان ها ادامه می دهد و نگرانی و تاسف شدید خود را نسبت به کشته و زخمی شدن تعدادی از تظاهرکنندگان و نیز زخمی شدن برخی از نیروهای امنیتی در درگیری های عصر یکشنبه دو طرف در میدان التحریر و استفاده نیروهای امنیتی از گلوله جنگی و مشقی و گاز اشک آور که به منزله نقض آشکار حقوق بشر و استانداردهای سازمان ملل در اجرای قوانین و نیز نقض حق شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز است، ابراز می دارد.

این کمیساریا از دولت بغداد خواست تحقیقی فوری درباره این حوادث انجام داده و مقصران آن را به دستگاه قضایی سپرده و به تمام نیروهای امنیتی دستور دهد به ماشین های آمبولانس و تیم های پزشکی اجازه دهند برای انتقال شهدا و زخمی ها فورا وارد میدان التحریر شوند.

همچنین کمیساریای حقوق بشر عراق از نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان خواست بالاترین سطح خویشتنداری را در پیش گرفته، از هرگونه خشونت خودداری کرده و همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند. همچنین از نیروهای امنیتی خواست بر نقش خود در حمایت از تظاهرکنندگان تمرکز کرده و نقش خود را در تظاهرات مسالمت آمیز تقویت کرده و اجازه ندهند هیچ نوع خشونتی در مورد تظاهرکنندگان انجام شود.

این کمیساریا در ادامه بیانیه خود بار دیگر از دولت خواست راه چاره های فوری را ایجاد کرده و با ارائه خدمات اصلی از جمله خدمات بهداشتی و انسانی به ویژه برق به خواسته های تظاهرکنندگان صلح جو در سراسر عراق پاسخ دهد؛ چرا که شاخص های رصد و پیگیری کمیساریا نشان می دهند در صورتی که بحران برق عراق به شکل فعلی ادامه یابد، تظاهرات اعتراضی بیشتر استان های عراق را در برمیگیرد.

312 310

منبع: خبرآنلاین

به "یک شنبه شب خونین عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک شنبه شب خونین عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید