10 گام برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، یکی از برترین چیز ها درباره کار طراحی گرافیک این است که می توانید یک ایده را فشرده کنید و چیز نو، متفاوت و منحصربفردی خلق کنید. با وجود این، این کار گاهی اوقات به یک شمشیر دولبه تبدیل میشود، چون پرداختن به یک پروژه نو از صفر، همواره آسان نیست.

10 گام برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای

وبلاگ سفر به کانادا | تبدیل یک ایده به یک طرح بصری، وقتی یک بوم خالی مقابلتان دارید می تواند سخت ترین کار جهان به نظر برسد، به ویژه اگر اطمینان نداشته باشید که میخواهید چه پیغامی را با این طرح منتقل کنید.

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا ؛ اما راه ها و اصولی هست که شما را قدم به قدم به این توانایی نزدیک می نماید. در این مطلب درباره مفیدترین نکات طراحی حرفه ای می خوانید.

1. فکر کردن به بازار هدف

برای پیاده کردن این نکته حتی لازم نیست مقابل کامپیوتر بنشینید. نکته اینجاست که برای طراحی حرفه ای، باید بدانید مخاطب پیغام شما کیست. پس قبل از شروع طراحی، مخاطبان هدفتان را بشناسید. سعی کنید میانگین سن، جنست یا نژاد آن ها را بدانید، اما علاوه بر این، علایق، سلیقه ها و سبک زندگی آن ها را هم بشناسید، چون تمام این داده ها در متمرکز کردن کارتان و درست پیش رفتن پبشنهادتان به شما یاری خواهد نمود. توجه کردن به این نکات یکی از تفاوت های اصلی میان طراحان حرفه ای و غیرحرفه ای است.

2. نداشتن استرس برای پر کردن تمام فضا

ما معمولاً وسواس پیدا میکنیم تمام فضای موجود را با منابع گرافیکی زیاد پر کنیم. با این حال، یکی از قوانین اساسی ترکیب بندی، این است که فضا های خالی را بخش دیگری از طراحی تلقی کنید. چرا فضا های خالی اهمیت دارند؟ چون صرفاً با به حساب آوردن این فضا ها میتوانید تضمین کنید که پیغام شما میان تمام هرج و مرج و شلوغی گم نمیشود، علاوه بر اینکه به طرح شما سبک و پیچیدگی میدهد.

3. محدود کردن استفاده از فونت ها

همه ما میتوانیم توافق نظر داشته باشیم که انتخاب فونت های درست کار زمانبری است. گاهی اوقات، یافتن فونتی که مناسب ایده تان باشد حتی شبیه یک ماموریت غیرممکن به نظر میرسد! مواردی هم هست که فونت های بیشماری وجود دارند که همگی مناسب ایده شما هستند فقط باید بیاد داشته باشید که در استفاده از فونت ها زیاده روی نکنید. ایده آل اینست که استفاده از آن ها را در یک طرح تک به سه مورد یا کمتر محدود کنید. این به آن معنا نیست که نمیتوانید فونت های مختلف را آزمایش کنید. این را انجام دهید تا زمانی که فونت هایی را پیدا کنید که به خوبی با هم تناسب داشته باشند. با رعایت این نکته خیلی زود متوجه میشوید چگونه دقت در انتخاب فونت، سطح طراحی شما را بالا میبرد!

4. انتخاب پالت رنگی مناسب

رنگ بخش اساسی یک طراحی خوب است. بنابراین، انتخاب دقیق یک پالت رنگی متناسب با پیغام شما و لحنی که میخواهید آن را به مخاطب منتقل کنید، بسیار مهم است. رنگ هارمونی ایجاد میکند، به همین علت احساسات را به تماشاگر منتقل میکند. رنگ ها علاقه مخاطب را به طور ناخودآگاه برمی انگیزند و روی نتیجه نهایی نیز اثرگذارند.

5. بازی با فونت ها

محدود کردن استفاده از فونت ها یک چیز است، کاری که با آن ها پس از انتخابشان داریم چیز دیگری است. گزینه ها تقریباً نامحدود است، پس به نکات زیر در کار با فونت ها دقت کنید:

- با میزان و قد متن بازی کنید تا با طرح شما مطابقت کامل داشته باشد.

- از تغییر دادن میزان نترسید. عناصر بزرگ توجه تماشاگر را به خود جلب مینمایند و میتوانند روی پیغام شما تاکید نمایند.

- به ترکینگ (Tracking) دقت کنید؛ یعنی فضای طبیعی موجود میان دست کم دو کاراکترِ یک فونت.

- هنگام استفاده از سبک جسورانه برای تاکید بر چیزی که واقعاً در طرح شما بجا و مناسب است، از قضاوت خوبتان بهره ببرید.

- در نهایت، همه چیز درباره زیاده روی نکردن در متون و در عوض، ایجاد سبک با استفاده از آنهاست.

6. استفاده از آیکون ها

آیکون ها منبع قدرتمندی هستند که به طرح شما یک نمای پویا میدهند. شما میتوانید از آن ها برای ساده کردن و کوتاه کردن داده های گسترده بهره ببرید تا سریع و مستقیم به دست مخاطبان برسد. میتوانید از آیکون ها برای لمس بصری بهره ببرید، برای مثال در جزئیات تماس یا لینک های رسانه های اجتماعی. آیکون ها طرح را ارزشمند مینمایند و استفاده از آن ها آسان است.

7. سازماندهی عناصر مختلف

طرحی خلق کنید که چشم نواز باشد. سازماندهی عناصر بر مبنای قضاوت درست و سلسله مراتب مهم است تا تماشگران بتوانند پیغامی که شما درصدد انتقال آن هستید را تجسم و درک نمایند. متون را به گونه ای ردیف کنید که خوانش آن ها آسان باشد، به سایز میانه اکتفا کنید تا هیچ متنی ناخوانا نشود و از ساختاری بهره ببرید که در آن، تمام عناصر طرح از اهمیت و سازگاری آن ها پیروی مینمایند.

8. از سادگی دوری نکنید

شاید اینطور به نظر برسد که برای یک طرح شلوغ وقت زیادی صرف شده است، اما اینطور نیست. دستیابی به یک مفهوم ساده و در عین حال کاربردی همواره مستلزم کوشش بیشتری است. به همین علت مهم است که از طرح های مینیمالیست فقط بخاطر این حقیقت که بیش از حد ساده به نظر میرسند، اجتناب نکنید. مفهوم هرچه کمتر بهتر! را تمرین کنید تا نتایج عالی آن را تجربه کنید.

9. الهام گرفتن از منابع مختلف

هر چیزی که وجود دارد لزوماً اختراع نشده است. چه کسی از اصالت داشتن پروژه بدش می آید؟ با این حال، ایده خوبیست اگر از منابع مهم الهام، هنرمندان و طراحانی که به مرور سال ها با آثارشان زمینه ساز ظهور ترند ها شدند یادداشت برداری کنید. برای الهام گرفتن از وبسایت هایی مانند پینترست و فرییپیک وقت صرف کنید، چون در این سایت ها به صد ها طرح افراد حرفه ای دسترسی دارید.

10. ارزش آفرینی با سبک خودتان

هم شما و هم استایل شما منحصربفرد است. به همین علت، ایده خوبست اگر هر زمان که توانستید، با سلیقه شخصی خودتان به طرحی که دارید ارزش بدهید. هیچ توصیه ای برای یک طراح بهتر از این نیست که خودش باشد!

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: فرادید

به "10 گام برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 گام برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید