اگر سود سهام عدالت دریافت نکردیم، چه کنیم؟

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از پرداخت سود به 43 میلیون و 665 هزار و 331 نفر از مشمولان سهام عدالت اطلاع داد.

اگر سود سهام عدالت دریافت نکردیم، چه کنیم؟

به گزارش ایرنا، محمد باغستانی در مورد جزییات واریز سود سهام عدالت با بیان اینکه در مجموع بیش از 25 هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت روز شنبه به حساب مشمولان واریز می گردد، گفت: سودی که امروز به حساب مشمولین سهام عدالت واریز می گردد، برای عملکرد سال اقتصادی 1399 شرکت های سرمایه پذیر است.

وی توضیح داد: بر اساس مصوبه 13 بهمن ماه سال جاری شورای عالی بورس واریز سود سهام عدالت به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه محول شد و با پیگیری های که از شرکت های سرمایه پذیر انجام شد، در نهایت روز 19 اسفند ماه جاری 99 درصد سود ها دریافت و در کمترین زمان ممکن، فایل های واریز سود را برای بانک ها ارسال کردیم.

باغستانی در مورد شرکت هایی که سود سهام عدالت را واریز ننموده اند، گفت: همه شرکت های سرمایه پذیر در صدد بودند که با تامین اقتصادی نسبت به واریز سود سهام عدالت اقدامات لازم را انجام دهند، اما شرکت مخابرات ایران و سیمان دشستان به تعهدات خود عمل نکردند و سود را واریز نکردند.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اضافه کرد: با توجه به محاسباتی که انجام دادیم، حدود 3 میلیون نفر از هموطنان (مشمولان) به علت اینکه فوت نموده اند، سود سهام عدالت را دریافت نمی نمایند و از طرفی حدود 2 میلیون نفر هم به علت عدم ارائه شماره شبای معتبر نمی توانند سود را دریافت نمایند.

وی با بیان اینکه برای هر 2 روش مستقیم و غیرمستقیم مشمولان سهام عدالت سود روز جاری همزمان واریز می گردد، گفت: اگر فردی که سود سهام عدالت سال های گذشته را دریافت نموده است، اما سال جاری آن را دریافت نکند، قطعا به علت اشکال در شماره شبای آن فرد است که باید نسبت به اصلاح شماره شبای بانکی خود اقدام و در سامانه سجام شماره شبای نو را ثبت کند تا در دوره بعدی این سود را دریافت کند.

باغستانی در مورد زمان واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان، گفت: کار های مورد احتیاج و ارسال فایل سود سهام عدالت برای واریز به حساب مشمولان سهام عدالت از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی انجام و فهرست به بانک های عامل ارسال شده است و بر اساس اعلام سیستم بانکی، نهایتا در طی روز جاری این سود به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می گردد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی درباره سود سهام عدالت به جای مانده 2 سال اخیر گفت: در سال 98 به اندازه 2 درصد و در سال 99 به اندازه یک درصد سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز نشده که 2 درصد سود سال 98 عمدتا برای شرکت مخابرات ایران است و عملا هر زمان این سود واریز گردد به حساب مشمولان سهام عدالت واریز خواهد شد.

وی بیان اینکه اگر فردی سود سهام عدالت خود را دریافت ننموده باشد می تواند برای پیگیری علت عدم واریز سود با مرکز ذینفعان بازار سرمایه به شماره 1569 تماس بگیرد، اضافه کرد: برای افرادی که وام اعتباری سهام عدالت را دریافت نموده اند نیز سود سهام عدالت مبتنی بر شماره شبایی که اعلام نموده اند، واریز می گردد.

منبع: فرارو

به "اگر سود سهام عدالت دریافت نکردیم، چه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر سود سهام عدالت دریافت نکردیم، چه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید