ایران 3 ، چین 1؛ نخستین برد تیم ملی والیبال ایران در جام ملت ها

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، هفته اول رقابت های لیگ ملت ها که از روز سه شنبه به میزبانی کانادا و ژاپن شروع شده است، امروز شنبه دو تیم ایران و چین از ساعت 10: 10 دقیقه به وقت ایران به مصاف هم رفتند که ملی پوشان کشورمان با نتیجه 3 بر 1 به پیروزی رسیدند. این نخستین برد تیم ایران در این رقابت ها است.

ایران 3 ، چین 1؛ نخستین برد تیم ملی والیبال ایران در جام ملت ها

ترکیب ایران مقابل چین

بهروز عطایی سرمربی تیم در سومین ملاقات تیمش را با ترکیب سید محمد موسوی، محمد، ولی زاده، محمد جواد معنوی نژاد، پوریا حسین خانزاده، جواد کریمی، امین اسماعیل نژاد و محمدرضا حضرت پور برابر چین به میدان فرستاد. مردان والیبال ایران با لباس سفید و سرمه ای برای لیبرو ها برابر شاگردان وو شنگ در تیم چین به میدان رفتند.

ست اول؛ 25 بر 23 به سود چین

بازی در ست اول پایاپای پیش رفت و شاگردان عطایی که چاره ای جز برد نداشتند در این ست توانستند با دفاع دست معنوی نژاد از چینی ها دو امتیاز پیش بیافتند، اما چینی ها بلافاصله با سرویس خوب امتیاز را به تساوی رساندند. در ادامه بازی همچنان پایاپای پیش رفت تا پوریا حسین خانزاده هم دفاع شد و ایران در امتیاز 16 بر 14 از چین عقب افتاد تا عطایی تقاضای وقت استراحت کرد. آبشار فوق العاده اسماعیل نژاد و سرویس خراب کردن چینی ها شاگردان عطایی را در این ست پیش انداخت در نهایت سرمربی تیم چین مجبور شد در امتیاز 19 تایم اوت بگیرد. در ادامه بلندقامتان ایران پیشتاز میدان بودند و توانستند اختلاف امتیاز را زیاد نمایند، اما با اشتباه بازیکنان ایران، چینی ها برنده این ست شدند و به این ترتیب شاگردان عطایی با نتیجه 23 بر 25 بازی را واگذار کردند.

ست دوم؛ 25 بر 15 به سود ایران

در ست دوم شاگردان عطایی پیشتاز میدان بودند و رجحان خود را به چشم بادامی ها دیکته کردند. هماهنگی بازیکنان و دفاع خوب اسماعیل نژاد و تیزهوشی موسوی ایران را به امتیاز 13 رساند، اما حریف درخواست بازبینی داشت که این درخواست نتیجه ای نداشت. در ادامه همچنان شاگردان عطایی تیم برتر زمین بودند و توانستند امتیاز را به 17 بر 11 برسانند تا هر دو تیم به وقت استراحت بروند. با توجه به اختلاف امتیاز زیاد ملی پوشان ایران به امتیاز 25 رسیدند و این ست را از آن خود کردند.

ست سوم؛ 25 بر 20 به سود ایران

در ست سوم هم شاگردان عطایی با پیشتازی آغاز کردند و با اختلاف زیاد از حریف خود پیشی گرفتند، اما در ادامه اشتباه دریافت در زمین ایران باعث شد چینی ها امتیاز را کم نمایند و نتیجه 20 بر 17 پیش رفت، در این امتیاز ایران برای بازبینی صحنه درخواست داد که داور این درخواست را رد کرد. صحبت های موسوی هم در نظر داور تغییری در نظر او ایجاد نکرد. در نهایت ایران که از ابتدای بازی هم به لحاظ فنی و روحی یک سر و گردن از چینی ها بالاتر بود این ست را با نتیجه 25 بر 20 به سود خود به خاتمه رساند.

ست چهارم: 25 بر 14 به سود ایران

چین سه امتیاز متوالی گرفت، اما شریفی و اسماعیل نژاد ایران را در امتیاز 3-3 به بازی برگرداندند. 2 امتیاز سرویس پیاپی اسماعیل نژاد ایران را 7 بر 4 جلو انداخت. اسماعیل نژاد در امتیاز 9 باز هم از سرویس پوئن گرفت تا ایران اختلاف را به 5 برساند. ایران در امتیاز 16 بر 10 همچنان تیم برتر زمین بود.

اسماعیل نژاد باز هم در خط سرویس موتورش روشن شد و با 2 امتیاز سرویس اختلاف را به 10 رساند (21-11 ایران). محمد موسوی امتیاز 23 را برای ایران بدست آورد و جواد کریمی امتیاز 24 را به نام خود ثبت کرد. شهروز همایونفرمنش امتیاز 25 را بدست آورد تا ایران در نهایت با نتیجه 3 بر یک چین را مغلوب کند.

منبع: فرارو

به "ایران 3 ، چین 1؛ نخستین برد تیم ملی والیبال ایران در جام ملت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران 3 ، چین 1؛ نخستین برد تیم ملی والیبال ایران در جام ملت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید