این خانه ها به شما خیره شده اند!

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، به تماشا خانه های عجیب و غریب غیر معمول عادت دارید؟ برخی از خانه ها به گونه ای طراحی می شوند که خودبه خود به یک جاذبه توریستی معروف تبدیل می شوند.

این خانه ها به شما خیره شده اند!

خانه های مکعبی هلند در واقع چندین خانه به شکل مکعب هستند که به صورت کج ساخته شده و از دور نمایی شبیه مکعب های روبیک دارند. مجله گردشگری وبلاگ سفر به کانادا در این مقاله سفری به کشور زیبای هلند داشته است، ما را همراهی کنید.

خانه های مکعبی هلند

در دنیا خانه های عجیب وغریب با معماری ها منحصربه فرد زیادی وجود ولی یکی از این نمونه خانه های عجیب را در هلند می توانید ببینید. خانه های مکعبی هلند یا خانه های مکعبی روتردام که در شهری به همین نام در هلند ساخته شده اند یکی از انواع خانه های عجیب با معماری خاص هستند.

خانه های مکعبی (به هلندی: kubuswoningen) مجموعه ای از خانه های نوآورانه ساخته شده در هلموند و روتردام در هلند هستند که به وسیله معمار معروف هلندی پیت بلوم طراحی و ساخته شده اند. پیت بلوم خانه های مکعبی هلند را بر اساس مفهوم زندگی زیر سقف شهر طراحی نموده است.

بلوم در پی برطرف کمبود فضای شهری برای مسکن با تراکم بالا بوده و هدف اصلی او بهینه سازی فضای شهری بوده است.

شکل ظاهری این مکعب ها کج است و روی یک ستون شش ضلعی قرار گرفته اند. خانه های مکعبی نمایانگر یک دهکده در شهر هستند. هر خانه نماد یک درخت است و همه خانه ها در کنار هم می توانند نماد یک جنگل باشند. ایده اصلی خانه های مکعبی در سراسر دنیا، عمدتا بهینه سازی فضاهای شهری به عنوان یک خانه است.

ویژگی های خانه های مکعبی روتردام

این خانه ها ترکیب رنگی مجذوب نماینده و جالبی دارند. رنگ آنها زرد و سفید است و به فضای شهری روح و نشاط خاصی بخشیده اند.

در داخل این مکعب ها می توانید کافه رستوران، فروشگاه های کوچک سوغاتی، مراکز توریستی و گالری های مختلف پیدا کنید.

خانه های مکعبی در روتردام در کنار یک بندر کوچک شهری قرار گرفته اند و به همین دلیل شما با رفتن به مجموعه ساختمان های روبیک، یک تیر و چند نشان زده اید؛ زیرا علاوه بر این بندر چندین گالری مستقل در اطراف این ساختمان، چندین رستوران، 2 ساختمان تاریخی و محوطه ای پارک مانند قرار گرفته است که می توانید از آن ها نیز بازدید کنید.

مسئولان دفاتر گردشگری در این مکعب ها می توانند به زبان انگلیسی، هلندی و فرانسوی صحبت نمایند.

در محوطه عمومی خانه های مکعبی هلند به جای پله از رمپ استفاده شده است.

متروی شهر روتردام دقیقا در محوطه پشتی این خانه ها قرار گرفته است.

پیشنهاد مطالعه: همبازی خرس های بازیگوش پاندا شوید را مطالعه کنید.منبع: پیام دلتا

به "این خانه ها به شما خیره شده اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خانه ها به شما خیره شده اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید