با کاشت فلفل سیاه در گلدان، زیبایی خانه خود را چند برابر کنید!

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، با کاشت گیاه فلفل در گلدان می توانید یک گلدان همواره سرسبز داشته باشد که در کنار زیبای، از میوه آن نیز بهره ببرید.

با کاشت فلفل سیاه در گلدان، زیبایی خانه خود را چند برابر کنید!

فلفل سیاه از ادویه هایی است که به عنوان چاشنی در بسیاری از غذاهای ما ایرانی ها از آن استفاده می گردد؛ خواص فلفل سیاه به قدری بالا است که از آن به عنوان طلای سیاه یاد می گردد؛ در صورتی که جزو علاقه مندان به نگهداری از گیاهان آپارتمانی خاص هستید، با کاشت فلفل سیاه در گلدان می توانید علاوه بر آنکه دکوراسیون خانه خود را زیبا کنید، از فلفل آن نیز در غذاهای روزانه خود بهره ببرید؛ برای آشنایی با روش کاشت فلفل سیاه، تا سرانجام این مطلب با وبلاگ سفر به کانادامگ همراه باشید.

نحوه کاشت فلفل سیاه در منزل

به طور معمول گیاه فلفل در منطقه ها گرمسیر مانند جنوب هند، برزیل و اندونزی به خوبی رشد می نماید؛ اما در صورتی که شرایط مناسب را برای کاشت آن در خانه فراهم کنید می توانید به راحتی یک گلدان زیبا پر از فلفل سیاه داشته باشید. گیاه فلفل دارای برگ های قلبی شکل و ریشه های هوایی به رنگ سفید است که میوه های کوچک آن (فلفل سیاه) در تابستان به وجود می آیند. برای کاشت فلفل سیاه در گلدان می توان از دو روش استفاده کرد که در ادامه به آن می پردازیم.

گفتنی است که فلفل سیاه، سفید یا سبز همگی از یک گیاه برداشت می­ شوند. رنگ فلفل بستگی به درجه­ های مختلف بلوغ و نحوه پردازش فلفل دارد؛ معمولا میوه فلفل را قبل از بلوغ برداشت می نمایند و در آفتاب گرم خشک می نمایند که بعد از خشک شدن پوست آن چروکیده می گردد.

تکثیر فلفل

برای کاشت فلفل در گلدان به روش تکثیر می توانید از گیاه فلفل قلمه بزنید یا اینکه از دانه های فلفل بهره ببرید؛ برای ای منظور ضروری است در ابتدا گلدان بزرگی را انتخاب نموده و با خاک مناسب و حاوی مقادیر زیادی از مواد آلی پر کنید و با استفاده از انگشت، سه سوراخ با عمق 5 سانتی متر و به فاصله 10 تا 12 سانتی متر ایجاد کنید. سپس دانه را در هر سوراخ قرار داده و روی آن را با خاک بپوشانید. در نهایت دانه­ ها را آب داده و خاک را مرطوب نگه دارید.

کشت فلفل

برای کاشت فلفل در گلدان به روش کشت، در گلدان مورد نظر کمپوست و ماسه را مخلوط کنید و سوراخی را در خاک ایجاد نموده و دانه ها را در همان عمق که در گلدان قبلی قرار داده بودید بگذارید؛ سپس خاک گلدان را با دست محکم فشار دهید و به خوبی آبیاری کنید.

شرایط مناسب برای کاشت فلفل سیاه در گلدان

برای داشتن یک گلدان زیبا و پر از فلفل سیاه، ضروری است که شرایط محیطی مناسب را برای آن فراهم کنید؛ بعضی از مهم ترین شرایط برای کاشت فلفل عبارتند از:

توجه به رطوبت محیط برای کاتشت فلفل در گلدان

همانطور که گفتیم فلفل محیط مرطوب را دوست دارد؛ به همین علت محیطی که قرار است گلدان فلفل در آن باشد باید دمای آن بین 24-30 درجه سانتیگراد باشد و سعی کنید خاک آن را همواره مرطوب نگهداری کنید.

خاک مناسب برای کاشت فلفل سیاه در منزل

برای رشد بهتر گیاه فلفل سیاه، می توانید از خاک حاصل خیز و شنی که رطوبت کمتری را حفظ می­ کند، بهره ببرید. بعلاوه خاک باید از زهکشی خوبی برخوردار باشد و در صورتی که خاک خیلی اسیدی است، آهک و اگر قلیایی است به آن گوگرد اضافه کنید. توجه داشته باشید که خاک اشباع از آب می­ تواند به گیاه آسیب برساند.

کود مناسب برای کاشت فلفل سیاه در گلدان

برای احتیاج یک ساله گیاه فلفل ضروری است که 10 کیلوگرم کود گاوی یا کمپوست را تهیه نموده و طی این مدت ذره ذره به گیاه اضافه کنید تا خاک غنی از مواد مغذی گردد؛ توجه داشته باشید برای جلوگیری از خرابی گلدان، بهتر است قبل از کوددهی خاک را آزمایش کنید.

نور مناسب برای کاشت فلفل سیاه در گلدان

فلفل سیاه جزو گیاهان آپارتمانی سایه دوست است؛ بنابراین بهتر است آن را در محیطی قرار دهید که نور خورشید به صورت فیلتر شده به گلدان بتابد؛ چرا که قرار گ رفتن فلفل سیاه در معرض نور آفتاب باعث خرابی آن می گردد.

نحوه آبیاری برای کاشت فلفل در منزل چگونه است؟

در هر وعده آبیاری، گیاه را به خوبی آب دهید و نگذارید خاک گیاه بین دو آبیاری خشک گردد؛ سعی کنید که همواره خاک را مرطوب نگهداری کنید.

منبع: پیام دلتا

به "با کاشت فلفل سیاه در گلدان، زیبایی خانه خود را چند برابر کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با کاشت فلفل سیاه در گلدان، زیبایی خانه خود را چند برابر کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید