چند مکمل برای بهبود درد مفاصل

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، تهران (پانا) - درد و التهاب در مفاصل عموما ناشی از آرتروز یا ورم مفاصل است که ممکن است بخاطر انجام تمرینات تمرینی نادرست باشد.

چند مکمل برای بهبود درد مفاصل

به گزارش فرتاک نیوز، همانطور که می دانید مکمل های مختلفی برای درد و التهاب مفاصل وجود دارند و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. در این بخش سعی داریم تا با معرفی انواع مکمل های طبیعی برای کاهش دردهای شما ، نقش کوچکی ایفا کنیم.

معرفی 11 انواع مکمل های طبیعی برای درد مفاصل

مکمل های طبیعی مختلفی برای کمتر شدن درد های مفاصل و التهاب آن ها وجود دارند که از مهمترین آن ها می توان به امگا 3 ، ویتامین D ، سویا و آواکادو و بسیاری از ادویه ها مانند زردچوبه اشاره نمود.

1. گلوکزامین

این آمینو قند بخش طبیعی از غضروف در مفاصل ما را تشکیل می دهد. مصرف آن به صورت مکمل ممکن است به کاهش تحلیل غضروف و در نتیجه کاهش تورم و درد مفاصل یاری کند. مکمل گلوکزامین به صورت کپسول، قرص، مایع و پودر در دسترس است.

2. کندروایتین

این ماده بخش طبیعی از بافت همبند در استخوان ها و غضروف است. وقتی آن را به صورت مکمل مصرف می کنید، به کلاژن سازی در مفاصل یاری می نماید. بعلاوه به نگه داشتن آب در غضروف نیز یاری می نماید.همین موجب می گردد تا بافت راحت تر و نرم تر عمل کند. کمی نمایدروایتین اضافی می تواند از شما در برابر تحلیل غضروف ها محافظت کند. این مکمل از غضروف حیوانات تهیه می گردد.

3. روغن ماهی/ امگا 3

این مکمل های روغنی کهربایی رنگ، پروتئین ها و اسیدهای چرب محرک التهاب را مسدود می نمایند. بدن شما امگا 3 را به مواد شیمیایی ضد التهابی به نام رزولوین تبدیل می نماید که سفتی و خشکی مفاصل را از بین می برد.

4. متیل سولفونیل متان (MSM)

این ترکیب سولفوریک به طور طبیعی در میوه، سبزیجات،غلات، حیوانات و انسان وجود دارد. سولفور به بدن در ساخت بافت همبند یاری می نماید. مصرف 1000 تا 3000 میلی گرم از این ماده شیمیایی به صورت روزانه ممکن است به تسکین علائم آرتروز زانو مانند درد و تورم یاری کند.

5. ویتامین D

دانشمندانی که در مورد آرتریت روماتوئید مطالعه می نمایند دریافته اند که افراد مبتلا به این بیماری اغلب از کمبود ویتامین D نیز رنج می برند. سطح پایین این ماده مغذی ضروری در بدن می تواند منجر به درد مزمن گردد. وقتی شما مکمل ویتامین D مصرف می کنید، درمان آرتریت زودتر به نتیجه می رسد و علائم آن کاهش می یابند.

6. زردچوبه

رنگ زرد کاری به علت وجود این ادویه است. زردچوبه می تواند کمی درد مفاصل را تسکین دهد. این ادویه به کاری رنگ زرد می دهد. ممکن است کمی درد را نیز به شما تسکین دهد. یک ماده شیمیایی در زردچوبه به نام کورکومین، پروتئین های خاصی را که می توانند باعث التهاب شوند، مسدود می نماید. با گذشت زمان، این ماده شیمیایی می تواند به درد مفاصل یاری کند و موجب بهبود دامنه حرکتی گردد.

7. روغن گل گاوزبان

این عصاره از دانه های گیاه گاوزبان سرشار از اسید گاما لینولنیک است؛ اسید گاما لینولنیک یک اسید چرب است که با التهاب مقابله می نماید. مصرف روزانه مکمل روغن گل گاوزبان می تواند به درمان علائم آرتریت روماتوئید یاری کند و حتی میزان دوز داروهای تجویزی مورد احتیاج شما برای کاهش درد و تورم مفاصل را کاهش دهد.

8. SAMe (اس- آدنوزیل متیونین)

کبد این ترکیب شیمیایی را فراوری می نماید. مطالعات نشان داده اند که اگر آن را به صورت مکمل مصرف کنید، SAMe می تواند به خوبی داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن و ناپروکسن، برای کاهش التهاب و تسکین درد موثر باشد. بعلاوه ممکن است به ترمیم تحلیل غضروفی که موجب بروز علائم آرتروز می گردد، یاری کند.

9. کندر

این عصاره که با نام کندر هندی نیز شناخته می گردد، قرن ها بخشی از طب سنتی آفریقا و آسیا بوده است. ماده فعال موجود در کندر می تواند به کاهش درد و بهبود حرکت مفاصل یاری کند. تحقیقات نشان می دهند که تحلیل غضروف را نیز به تاخیر می اندازد.

10. پنجه گربه (Uncaria Tomentosa)

از تاک چوبی از آمریکای مرکزی و جنوبی حاوی مواد شیمیایی به نام تانین و استرول است که ممکن است التهاب را تسکین دهد. مطالعات نشان می دهند که مصرف پنجه گربه ممکن است بدون هیچ گونه عوارض جانبی به درد زانو در افراد مبتلا به آرتروز یاری کند. اگر به آرتریت روماتوئید مبتلا هستید، پنچه گربه می تواند به تسکین درد و تورم در مفاصل شما یاری کند.

11. مکمل آووکادو و سویا

مفاصل بدن با سلول های خاصی به نام مفصل سینوویال یا زلاله ای پوشیده شده اند. مکمل حاوی سویا و آووکادو می تواند از این سلول ها محافظت کند به گونه ای که رشد سالم سلول های همبند تقویت گردد. مطالعات نشان می دهند که با گذشت زمان، افراد مبتلا به استئوآرتریت یا آرتروز زانو که مکمل سویا و آووکادو مصرف می نمایند، نسبت به قبل به داروهای مسکن کمتری احتیاج پیدا می نمایند.

نکات مهم در مورد مصرف مکمل

مانند هر دارویی مکمل های نیز عوارض جانبی دارند. به عنوان مثال، انگور تندر گیاهی دارای عوارض جانبی نامطلوبی است که بیشتر از فواید آن برای کاهش درد مفصلی است. چای چاپارال، آرنیکا و کامبوجیا ممکن است برای کبد سمی باشند. قبل از مصرف هرگونه مکمل ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "چند مکمل برای بهبود درد مفاصل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند مکمل برای بهبود درد مفاصل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید