برترین مقاصد گردشگری برای هنرمندان و نویسندگان

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، برای عده ای از مردم خلاق بودن تنها یک تفریح نیست بلکه راهی برای امرار معاش نیز محسوب می گردد. در حالی که بسیاری از مردم با داشتن شغلی روتین که همراه با ساعات اداری معمول است احساس امنیت و راحتی می نمایند، بعضی دیگر که روحیه ای آزادی خواه تر دارند ترجیح می دهند شغلی با برنامه زمانی قابل انعطاف تر و آزادتر داشته باشند که احتیاج به حضور در مکان ثابتی نیز نداشته باشد. برای اینکه هنرمندان و نویسندگان بتوانند انگیزه و الهامشان را حفظ نمایند می توانند از تغییر محیط و سفر استفاده نمایند تا ایده های نو کسب نمایند. این ایده های نو فوق العاده به ندرت از چسبیدن به یک نقطه به وجود می آیند. بنابراین، حرکت کنید و برای اولین بار برترین مقاصد گردشگری برای هنرمندان و برترین مقاصد گردشگری برای نویسندگان را تجربه کنید. برای تنو روحیه و زنده کردن اشتیاق تان برای خلق آثار هنری نو، به مقصد های دور یا نزدیک سفر کنید. با ما همراه شوید تا در ادامه این مقاله با مقاصد گردشگری فرهنگی و هنری جهان آشنا شویم. پس با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید...

برترین مقاصد گردشگری برای هنرمندان و نویسندگان

ادینبرو، اسکاتلند

اسکاتلند تاریخچه ای غنی در زمینه ادبیات دارد و همین امر باعث شده است تا به یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای هنرمندان و به سرانجام رساندن رمان تان یا آغاز حرفه نویسندگی، شناخته گردد. مرکز اسکاتلند، ادینبرو، مرکز استقرار موزه نویسندگان (Writers Museum) است و به افراد علاقه مند به نویسندگی این امکان را می دهد تا در داستان هایی از زندگی نویسندگان آثار بزرگ، غرق شوند. اگر در حال نوشتن کتابی با موضوع موضوع پزشکی باشید، جالب است بدانید که سالن موزه Surgeon (جراح) نیز در این شهر واقع شده است. شما می توانید در ادینبرو در جا پای نویسندگانی همانند رابرت لوئیس استیونسون، سر والتر اسکات، آرتور کانن دویل، و جی کی رولینگ قدم بزنید. برای تجربه مکانی آرام و با سکوت بیشتر برای خلق آثارتان، بازدیدی از اسکاتلند کوهستانی (Scottish Highlands) و Glen Coe داشته باشید.

بوئنوس آیرس، آرژانتین

بوئنوس آیرس شهری سرشار از طراوت و زندگی است و می توانید این خصوصیت را به محض ورودتان به این شهر آرژانتینی حس کنید. اینجا یکی از مقاصد گردشگری فرهنگی و هنری دنیا است که هرساله گردشگران زیادی به آن سفر می نمایند. کافه های بوئنوس آیرس پاتوق نویسندگان محلی است و نوازندگان خیابانی با اجراهایشان در خیابان های این شهر به داستان ها موسیقی متن می بخشند. یکی از کافه های پیشنهادی ما برای بازدید، Cafe Tortoni است که در مرکز شهر واقع شده است. با چشیدن غذاهای محلی و نوشیدنی، بیشتر با حال و هوای شهر ارتباط برقرار کنید و در شب برای یک پایکوبی تانگوی زیبا راهی کلاب شوید. باغ شعرای almeros Garden of Poets یک مکان آرام و فوق العاده برای کمی تأمل و قدر دانی از هنرمندانی است که پیش از شما در این راه قدم نهاده اند.

پاریس، فرانسه

غیرممکن است که بخواهیم به شهرهای خلاق و ایده پرداز فکر کنیم و به پاریس اشاره ای نداشته باشیم. پاریس یکی از بهترین مراکز هنرپرور دنیا است که تعداد بیشماری از موزه و گالری ها را در خود جای داده است. اگر بخواهیم تنها چند مورد را نام ببریم می توانیم از آثار Monet، Matisse، Picasso و Van Gogh مثال بزنیم که شما می توانید در پاریس از این آثار ارزشمند بازدید داشته باشید. بسیاری از هنرمندان و نویسندگان هنگامی که در حال قدم زدن در خیابان های پاریس، استراحت در کافه ها و تماشای مردم محلی و گردشگران بودند برای خلق فیلم ها، کتاب ها ، آثار هنری خود الهام گرفتند. پاریس بهترین مقاصد گردشگری برای هنرمندان و بهترین مقاصد گردشگری برای نویسندگان دنیا به شمار می رود.

بمبئی، هند

بمبئی که معروفیت اصلی اش را مدیون صحنه بالیوود است و بهترین مقاصد گردشگری برای هنرمندان است. این شهر شلوغ و سرزنده هر نوع فعالیت هنری را با آغوش باز پذیرفته است. شما می توانید از انجمن ادبی بمبئی در تالار شهر بازدید داشته باشید و بعلاوه سری به گالری های هنری در منطقه Fort و Colaba بزنید تا بفهمید اخیراً در صحنه هنرهای هند چه می گذرد.

دهکده کلولی، دوون، انگلستان

کلولی یک دهکده ماهیگیری با قدمت تاریخی است و الهام بخش Charles Kingsley برای نوشتن Water Babies بوده که قسمت عمده این کتاب در اواسط قرن نوزده میلادی رخ می دهد. وسایل نقلیه موتوری اجازه ورود به این دهکده را ندارند بنابراین شما باید برای گردش در خیابان های سنگفرش شده شهر پیاده روی کنید یا از الاغ بهره ببرید. این دهکده از اواسط قرن سیزدهم یک شهر خصوصی بوده که به وسیله تنها سه خانواده اداره می شده. از منظره ساحل در کانال بریستول، فروشگاه های جالب و عجیب، آبشار و زمان همراه با آرامشی که این شهر برای خلق آثارتان در اختیارتان قرار می دهد نهایت لذت را ببرید. دهکده کلولی بهترین مقاصد گردشگری برای نویسندگان است که سفر به آن خالی از لطف نیست.

برکشایر، ماساچوست، آمریکا

برای آن دسته از نویسندگان و هنرمندانی که قصد الهام گرفتن از حال و هوای آمریکا را دارند، بهترین گزینه سفر به برکشایر در ماساچوست است. برکشایر از آن دسته مکان هایی است که الهام بخش آثار هنرمندانی نظیر نورمن راکول بوده است و در حقیقت موزه نورمن راکول هم در برکشایر واقع شده است. برکشایر یک شهر خوش منظره در منطقه شمال شرق و از مقاصد گردشگری فرهنگی و هنری دنیا است که مکانی ایده آل برای طراحی، نقاشی و پاکسازی فکر محسوب می گردد. نویسندگانی نظیر ناتانیل هاثورن و هرمان ملویل نیز روزگاری در این شهر کوچک اما فریبنده زندگی نموده اند.

کیوتو، ژاپن

ژاپن مرکز مکان های الهام بخش است؛ از فرهنگ منحصر به فرد گرفته تا غذا، طبیعت زیبا و سنت های بودایی. با این وجود، یکی از بهترین منطقه ها ژاپن که نویسندگان و هنرمندان می توانند از آن بازدید نمایند، کیوتو است. از بعضی از بیشمار معابد این شهر بازدید کنید تا روح این منطقه را به خود جذب نموده و ترس و شک در خصوص توانایی و محدودیت هایتان را از خود دور کنید. کیوتو مکانی برای پیوند دوباره با طبیعت و روحتان است و اجازه می دهد تا خلاقیت به شکلی نو در شما جریان پیدا کند. اینجا بهترین مقاصد گردشگری برای نویسندگان است که باید سفر کرد.

سان خوآن، پورتوریکو

سان خوآن منطقه الهام بخش و مورد علاقه Hunter S. Thompson بود. این شهر مکانی مناسب برای هنرمندانی است که دوست دارند در رنگ و طعم و فرهنگ غوطه ور شوند. پورتوریکو، جزیره ای که به عنوان منطقه ای از آمریکا شناخته شده است، از یک فرهنگ منحصر به فرد بهرمند است که نمونه اش را نمی توانید پیدا کنید. در این منطقه ادغامی زیبا از زندگی شهری و طبیعت در نزدیکی یکدیگر اجرا شده است که می تواند به شما یک محل کار همه چیز تمام برای خلق آثارتان یا یک تعطیلات عالی را ارائه بدهد.

سدونا، آریزونا، آمریکا

جنوب غرب آمریکا هیچ چیزی برای الهام بخشیدن به شما کم ندارد. ولادیمیر ناباکوف رمان لولیتا را بر اساس سفری که در جاده های این منطقه داشت، نوشته است. یکی از بهترین نقاط برای بازدید در این منطقه، سدونای آریزونا است که به خاطر گردابی از انرژی و شور و نشاط نسل جوانش معروف است. رشته کوه های رنگارنگ در این منطقه یک موضوع عالی برای نقاشی و طراحی هستند. بعلاوه، آب و هوای کوهستان و منظره زیبای این منطقه می تواند فکر شما را از آن همه آشفتگی خلاص کند تا بتوانید آن کلمات قدرتمندی که در فکرتان پنهان شده اند را رها نموده و به نوشتن کتاب تان بپردازید.

زنگبار، شرق آفریقا

برای بسیاری از گردشگران نام زنگبار تداعی گر تصویری از یک منطقه زیبا در دورست ها است که به همراه تاریخچه ای غنی و تجربه هایی عجیب و غریب می باشد. زنگبار در کنار ساحل شرقی آفریقا واقع شده و طی دهه های اخیر پیشرفت چشمگیری در زمینه تجارت و صنعت گردشگری داشته است. با این حال هنوز هم یک فرصت منحصر به فرد محسوب می گردد تا شما را از روش های روتین خلاقیت تان دور کند. شاید با سفر به این منطقه احساس کنید در فیلم ایندیانا جونز قرار گرفته اید بنابراین برای یک ماجراجویی حماسی به همراه لذت بردن از ساحل و شرکت در فستیوال های مختلف، آماده شوید.

پخارا، نپال

هزاران سال است که رشته کوه های هیمالیا برای اقشار مختلفی از مردم الهام بخش بوده و شکوه بزرگ آن ها حتی توانایی الهام بخشیدن به ناامیدترین و بی انگیزه ترین هنرمندان را نیز دارد. هرچند هزینه پرواز و حمل و نقل برای رسیدن به منطقه ها آرام و دورافتاده نپال مالی نباشد، اما هزینه زندگی در این منطقه بسیار ارزان است. بنابراین هنگامی که به اینجا رسیدید، برای مدتی اقامت و کار کردن روی شاهکار هنری بعدی تان برنامه ریزی داشته باشید. غیر ممکن است که زمانی را در این منطقه سپری نموده باشید و روحتان با دنیا و مردم ارتباط برقرار نکند.

سنت پترزبورگ، روسیه

شاید در فکر شما نام روسیه یادآور هوای سرد و کمونیسم باشد اما شهر سنت پترزبورگ لنگرگاهی برای تمام هنرمندان و نویسندگان از سرتاسر دنیا محسوب می گردد. این شهر حال و هوایی عجیب همراه با معماری تاریخی، رنگ های روشن و کاخ های باشکوه دارد. نویسندگانی همانند گوگول، داستایفسکی و تورگنیف، این شهر را خانه خود می دانستند. علاوه بر این، چندین موزه ادبی نیز وجود دارد که ارزش بازدید و کسب اطلاعات بیشتر از این نویسندگان برجسته را دارد. اگر احساس می کنید در کارتان پیشرفتی ندارید و احتیاج به یک دید تازه برای تمام کردن اثرتان دارید، سنت پترزبورگ مقصدی فوق العاده برای شما است.

منبع: همگردی

به "برترین مقاصد گردشگری برای هنرمندان و نویسندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مقاصد گردشگری برای هنرمندان و نویسندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید