تجربه هیجان انگیز پرواز، با پاراگلایدر در ایران

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، در این مقاله قصد داریم تجربه پرواز با پاراگلایدر را توصیف کرده و با مهم ترین سایت های پرواز با پاراگلایدر در ایران آشنا شویم.

تجربه هیجان انگیز پرواز، با پاراگلایدر در ایران

لئوناردو داوینچی نقاش معروف دنیا در جمله ای زیبا پرواز و مفهوم آن را توصیف می کند؛ او می گوید که از لحظه ای که فرد پرواز را تجربه کند، بر روی زمین با چشمانی که به آسمان دوخته شده قدم برمی دارد، جایی که آنجا بوده و مشتاق بازگشت به آنجاست.

درباره پاراگلایدر

در واقع پاراگلایدر یک رشته ورزشی محسوب می شود که واسطه هیجانی که دارد به یکی از رشته های توریستی ورزشی در دنیا تبدیل شده است؛ در پاراگلایدر افراد مختلف می توانند بدون نیاز به آمادگی و یا برخورداری از مهارت خاصی، پرواز کردن را به کمک این وسیله تجربه کنند و به اوج لذت و آرامش دست پیدا کنند.

در انجام این ورزش و یا تفریح پرطرفدار خلبانان زبده و با تجربه، با مهارت خود به افراد کمک می کنند تا بتوانند همچون عقاب پرواز را حس کرده و مانند یک پرنده آزاد در آسمان به پرواز درآیند؛ علاقمندان به پرواز با پاراگلایدر می توانند به سایت های اختصاصی این ورزش و تفریح در سراسر کشور مراجعه کرده و با کمک و همراهی خلبانان کار آزموده آرزوی دیرین خود، یعنی پرواز کردن را تحقق بخشند.

سایت های زیادی در سراسر ایران وجود دارند که علاقمندان می توانند برای تجربه پرواز با پاراگلایدر به این سایت ها مراجعه کرده و مانند یک پرنده سبک بال در آسمان به پرواز درآیند؛ پارگلایدر در ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه دارای جاذبه های تماشای و زیبایی هستند که پرواز بر فراز آن ها نهایت لذت را به همراه خواهد داشت.

پاراگلایدر چیست؟

پاراگلایدر ساده ترین ابزار برای پرواز کردن انسان محسوب می شود؛ در واقع این وسیله بال پرنده ای است که موتور نداشته و با دویدن آماده پرواز می شود؛ در واقع افراد می توانند با کمک پاراگلایدر، پروازی مشابه با پرواز پرندگان را تجربه کنند؛ انجام پرواز با این وسیله بسیار ساده بوده و نحوه بلند شدن، فرود آمدن و حمل و نقل آن را می توان به سادگی آموخت.

برای ساخت پاراگلایدر از یک نوع نایلون خاص استفاده شده که از طریق بندهایی به یک جایگاه متصل می شوند؛ این بندها از جنس کولار هستند که به جایگاه خلبان متصل می شوند؛ خلبان در پرواز با پاراگلایدر از طریق کمربندهای ایمنی موقعیت خود را بر روی جایگاه تثبیت می کند تا در هنگام پرواز دچار سقوط نشود؛ در واقع در پرواز با پاراگلایدر افراد مانند یک پرنده پرواز خواهند کرد و به نوعی این وسیله پرواز کردن مانند یک پرنده واقعی را شبیه سازی می کند.

آیا پرواز با پاراگلایدر ترسناک است؟

در پرواز با پاراگلایدر می توانید زیباترین و در عین حال مهربان ترین نوع پرواز را تجربه کنید که از دیرباز جزء رویاها و آرزوهای بشر بوده و امروزه به لطف فناوری محقق شده است؛ در پرواز با پاراگلایدر خلبان در سراشیبی کوه دویده و در آسمان سر می خورد و از کوه جدا می شود.

یکی از مزیت های پرواز با پاراگلایدر این است که برای بلند شدن از زمین و شروع پرواز نیاز به سقوط آزاد و یا پرش از ارتفاع نخواهد بود؛ اینکه نشست و برخاست با پاراگلایدر به چه اندازه نرم و آرام انجام شود به توان بدنی افراد برای دویدن بستگی دارد.

نکته مهم دیگری در پرواز با پاراگلایدر وجود دارد که در هنگام پرواز هیچ حالت ترسی از افتادن به افراد دست نمی دهد و از این جهت به هیچ وجه قابل مقایسه با بالار فتن از کوه یا پرش از ارتفاع نیست.

خطرات پاراگلایدر چیست؟آیا این ورزش ایمنی کافی دارد؟

هیچ ورزشی وجود ندارد که به طور کامل امن و مطمئن باشد و تنها راهی که می توان از ورزشی به صورت کاملا ایمن لذت برد تماشا کردن آن ورزش از طریق تلویزیون خواهد بود؛ ذات ورزش حرفه ای به این شکل است که در طول انجام آن امکان به وجود آمدن صدمات و مصدومیت وجود داشته به طوری که در مواقعی، حتی ورزشکار را راهی بیمارستان می کند.

در مورد خطرات و صدمات ناشی از ورزش به طور قطع می توان گفت که اغلب این اتفاقات و حوادث در نتیجه بی احتیاطی و خطای ورزشکاران رخ می دهند؛ پرواز با پاراگلایدر نسبت به ورزش هایی مانند کوهنوردی، غارنوردی، اسکی و موتورسواری خطرناک تر نبوده و حتی ممکن نسبت به تمامی این ورزش ها خطرات کمتری ورزشکار را تهدید می کند؛ اما ذکر این نکته ضروری است که برای داشتن یک پرواز ایمن با پاراگلایدر باید تمامی قوانین و مقررات آن به صورت تمام و کمال اجرا شود.

استفاده از وسایل مطمئن و مناسب، بازرسی دوره ای وسایل، آگاهی کافی از هواشناسی و پرهیز از اقدام به پرواز به صورت انفرادی و شرکت در برنامه های تیمی و گروهی از جمله قوانین و ضوابطی است که برای تجربه پروازی مطمئن با پاراگلایدر باید رعایت شوند تا پروازی لذت بخش و ایمن را به همراه داشته باشد.

پاراگلایدر همان پاراسل یا چتر سقوط آزاد است؟

پاسخ این سوال منفی خواهد بود؛ پاراسل وسیله ای شبیه به چتر است که جزو تفریحات آبی محسوب شده و از طریق قایق بر روی آب کشیده می شود؛ چترهای سقوط آزاد نیز چترهایی هستند که برای پرش از ارتفاع، مانند پرش از هواپیما، از آن ها استفاده می شود تا فرد بتواند فرودی ایمن بر روی زمین داشته باشد؛ اما پاراگلایدر با این دو وسیله تفاوت داشته و وسیله ای برای پرواز کردن به شمار می آید.

ویژگی های پرواز با پاراگلایدر

  • همراهی خلبان های مجرب

یکی از ویژگی های پرواز با پاراگلایدر همراهی خلبانان کارآزموده و با تجربه برای داشتن پروازی ایمن و آسوده خواهد بود.

  • تصویربرداری حین پرواز

در زمان پرواز با پاراگلایدر می توانید از لحظاتی که در حین پرواز تجربه می کنید فیلمبرداری کنید و آن را برای همیشه ثبت کنید.

  • امکان پرواز گروهی همزمان

پرواز با پاراگلایدر این امکان را فراهم می کند تا بتوانید به صورت همزمان و گروهی پرواز را در کنار دوستان و عزیزان تجربه کنید.

  • محدوده وزنی گسترده برای پرواز با پاراگلایدر

برای انجام پرواز تفریحی با پاراگلایدر افرادی که تا 100 کیلوگرم وزن داشته باشند می توانند این پرواز را بدون محدودیت و مسئله ای تجربه کنند.

  • بدون نیاز به تجربه پرواز با پاراگلایدر

برای انجام پرواز با پاراگلایدر نیازی به تجربه و مهارت خاصی ندارید.

مراحل انجام پرواز

  • انتخاب محلی مناسب برای پرواز و خرید بلیط آن
  • حرکت به سمت محل پرش در بالای کوه
  • تیک آف با پاراگلایدر و شروع تجربه پرواز در آسمان
  • فرود با پاراگلایدر و پایان یک تجربه هیجان انگیز

بهترین سایت های پرواز با پاراگلایدر در ایران

  • سایت پروازی جنت آباد در تهران

محل سایت شمال غرب تهران، ارتفاع فرود 1200 تا 1800 پا، محل فرود رو به جنوب و مجهز به جاده ماشین رو

  • سایت پروازی آب دنیا در شهر داراب

محل سایت شمال غرب شهر داراب، ارتفاع فرود 3000 پا، محل فرود رو به جنوب و مجهز به جاده ماشین رو

  • سایت پروازی گنو در بندرعباس

محل سایت شمال بندرعباس، ارتفاع فرود 1200 تا 4500 پا، محل فرود رو به جنوب و مجهز به جاده ماشین رو

  • سایت پروازی توچال در تهران

محل سایت شمال تهران، ارتفاع فرود 2600 تا 3000 پا، محل فرود باشگاه انقلاب تهران و مجهز به جاده ماشین رو

  • سایت پروازی امامزاده هاشم

محل سایت شمال شرق تهران، ارتفاع فرود 1200 تا 1800 پا، محل فرود رو به جنوب و مجهز به جاده ماشین رو

  • سایت پروازی آب سرد دماوند

محل سایت شرق تهران، ارتفاع فرود 1860 پا، محل فرود رو به جنوب و مجهز به جاده ماشین رو

  • سایت پروازی لواسان

محل سایت شمال شرق تهران، ارتفاع فرود 600 تا 2000 پا، محل فرود رو به جنوب و مجهز به 50 درصد جاده ماشین رو

  • سایت پروازی عظیمیه کرج

محل سایت غرب تهران، ارتفاع فرود 1500 پا، محل فرود رو به جنوب و مجهز به جاده ماشین رو

  • سایت پروازی چالوس

محل سایت غرب چالوس، ارتفاع فرود 3000 پا، محل فرود رو به شمال و مجهز به تله کابین

  • سایت پروازی گرک کلاردشت

محل سایت شمال شرق کلاردشت، ارتفاع فرود 1800 پا، محل فرود رو به جنوب و مجهز به 50 درصد جاده ماشین رو

  • سایت پروازی دریاچه ولشت

محل سایت شمال شرق کلاردشت، ارتفاع فرود 900 پا، محل فرود غرب دریاچه ولشت و مجهز به جاده ماشین رو

  • سایت پروازی درازنو گرگان

محل سایت جنوب گرگان، ارتفاع فرود 6900 پا، محل فرود رو به شمال و مجهز به جاده ماشین رو

  • سایت پروازی درود نیشابور

محل سایت شمال شرق نیشابور، ارتفاع فرود 1200 تا 3000 پا، محل فرود رو به جنوب و مجهز به جاده ماشین رو

منبع: الی گشت

به "تجربه هیجان انگیز پرواز، با پاراگلایدر در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه هیجان انگیز پرواز، با پاراگلایدر در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید