تشکیل ستاد اجرایی از سرگیری بازگشایی کامل دانشگاه ها در سازمان امور دانشجویان

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به موافقت ستاد ملی کرونا با بازگشایی دانشگاه ها گفت: ستاد اجرایی از سرگیری کامل دانشگاه ها تشکیل شده تا تمام پیش بینی های لازم برای ارائه خدمات بهینه به دانشجویان را آنالیز و به دانشگاه ها اعلام کند.

تشکیل ستاد اجرایی از سرگیری بازگشایی کامل دانشگاه ها در سازمان امور دانشجویان

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ سفر به کانادا، به نقل از سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش پور در ارتباط تصویری آنلاین با دبیران منطقه ها دانشجویی گفت: اصل بازگشایی دانشگاه ها و بازگشایی تدریجی و پلکانی یک اولویت است و کوشش مدیران سازمان امور دانشجویان و معاونان دانشجویی این است که این بازگشایی با کمترین مشکل روبرو گردد و محیطی کاملا مناسب برای دانشجویان فراهم گردد.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در ستاد اجرایی بازگشایی دانشگاه ها در سازمان امور دانشجویان کمیته های تخصصی در زمینه تغذیه، خوابگاه، مشاوره و روان شناسی، ورزش و تربیت بدنی تصمیم گیری می نمایند و با اخذ نظرات معاونت های دانشجویی دانشگاهها، یک سیاست واحد را تدوین وابلاغ خواهند کرد.

داداش پور تاکید نمود: همه دانشگاه ها از نظر شرایط جغرافیایی، رنگ بندی شیوع کرونا، امکانات و تعداد دانشجو در شرایط یکسانی نیستند و طبیعی است بخشی از برنامه ریزی ها به استان ها واگذار گردد تا شیوه بازگشایی دانشگاه های منطقه خودرا مشخص نمایند.

وی تاکید نمود: قطعا فراهم کردن امکانات تعذیه ای و خوابگاهی در شرایط پس از کرونا نسبت به دوسال گذشته آن بسیار فرق دارد و آماده سازی دانشگاه ها برای ارائه این خدمات به زمان، منابع اقتصادی و برنامه ریزی احتیاج دارد برای مثال با توجه به شرایط بهداشتی اعلامی ستاد ملی کرونا در زمینه رعایت فاصله اجتماعی، دانشگاه ها احتیاجمند فراهم کردن فضای خوابگاهی بیش از گذشته هستند.

معاون وزیر علوم تاکید نمود: نظر مسئولان کشور و بویژه مسئولان آموزش عالی، حضور دانشجویان در دانشگاه است که فراهم کردن شرایط این حضور احتیاجمند حمایت های ملی در زمینه بودجه و اعتبارات اقتصادی است که مساعدت دولت و سازمان برنامه و بودجه در این زمینه لازم است.

داداش پور به مسئله اسکان دانشجویان غیر بومی در خوابگاه اشاره نمود و گفت: دانشگاه هایی که خودشان خوابگاه کافی نداشتند از خوابگاه های بخش خصوصی و خودگردان استفاده می کردند که پس از دوسال تعطیلی دانشگاهها، یا این خوابگاه ها تغییر کاربری داده اند یا هزینه های آنان بالاتر رفته است.

رئیس سازمان امور دانشجویان از حمایت کامل این سازمان و صندوق رفاه دانشجویان در حد امکانات، از دانشگاه ها برای بازگشایی تدریجی دانشگاه ها اطلاع داد و گفت: از همه مسئولان استانی و کشوری انتظار داریم دانشگاه ها را در این زمینه کمک نمایند تا ضمن توجه به سلامتی دانشجویان، بار دیگر شاهد رونق علم و پژوهش در کشور باشیم.

در این ارتباط آنلاین، دبیران منطقه ها دانشجویی کشور دیدگاه های خودرا برای بازگشایی دانشگاه ها مطرح کردند که محور مباحث مطروحه، شامل ضرورت بازگشایی تدریجی و پلکانی، ابلاغ اعتبارات اقتصادی، تکمیل واکسیناسیون دانشجویان و توجه به شرایط خاص هر دانشگاه بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تشکیل ستاد اجرایی از سرگیری بازگشایی کامل دانشگاه ها در سازمان امور دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل ستاد اجرایی از سرگیری بازگشایی کامل دانشگاه ها در سازمان امور دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید