خبرنگاران افزایش مبتلایان کرونا در ماکو نگران کننده شده است

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، ارومیه - خبرنگاران- رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو با اشاره به بیان اینکه این شهرستان در شیوع بیماری کرونا، نقطه اوج موازی با کشور و استان را تجربه می کند، گفت: نرخ رشد بیماران در این شهرستان بالاتر از استانی بوده که بسیار نگران کننده است.

خبرنگاران افزایش مبتلایان کرونا در ماکو نگران کننده شده است

رحیم صمدی روز چهارشنبه در پانزدهمین جلسه شورای هماهنگی، پیشگیری و مبارزه با کرونا در ماکو گفت: ساده انگاری بیماری و کاهش استفاده از لوازم حفاظت فردی و عادی شدن شرایط برای مردم از عوامل این رشد نگران کننده است.

وی با بیان اینکه مبتلایان بدون علامت از حضور در تجمع ها باید پرهیز کنند، ادامه داد: این افراد در صورت سطحی بودن علامت و نیاز داشتن به مشاوره، از ظرفیت تلفن 4030 استفاده کنند زیرا همکاران به صورت شبانه روزی برای پاسخگویی آماده هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا غیرقابل پیش بینی بوده و شاه کلید مقابله با آن، حفاظت فردی است، تاکید کرد: مردم باید بیشتر از این مراقب خود و اطرافیانشان باشند زیرا بخش ویژه کرونا در بیمارستان پرشده و بیماران بدحال تر شده اند.

وی گفت: آمار فوتی در شهرستان ماکو نسبت به ماه گذشته، بیشتر از 2 برابر شده است.

سرپرست فرمانداری ماکو نیز در این جلسه تاکید کرد: لازمه اجرای صحیح بخشنامه ها و دستور العمل های بهداشتی همراهی مردم و مسوولان است.

رعنا قربانی با تاکید بر اطلاع رسانی و تبلیغات بهداشتی در سطح شهر افزود: از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی باید در این اطلاع رسانی استفاده شود.

وی با اشاره به بخشنامه ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص دورکاری کارکنان دولت گفت: کارمندان در مدت دورکاری یا مرخصی استعلاجی باید در منزل بمانند و در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل های بهداشتی با آنان برخورد خواهد شد.

وی افزود: با هماهنگی های بعمل آمده و حمایت های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز تامین شده اند ولی حمایت های مردمی نیز در این راستا حائز اهمیت است.

شهرستان ماکو با بیش از 100هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران افزایش مبتلایان کرونا در ماکو نگران کننده شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش مبتلایان کرونا در ماکو نگران کننده شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید