هشدار ، ایلام باید خود را برای پیک ابتلا به کرونا آماده کند

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: بر اساس تحلیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همه استان ها به یک شکل گرفتار کرونا خواهند شد و ایلام نیز باید خود را برای پیک ابتلا به کرونا آماده کند.

هشدار ، ایلام باید خود را برای پیک ابتلا به کرونا آماده کند

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا به نقل از ایرنا، دکتر محمد کریمیان اظهار کرد: ایلام به همراه چند استان دیگر کشور کمترین موارد ابتلا به کرونا را دارد، اما بر اساس اعلام وزارت بهداشت استان های سفید نباید دلخوش باشند و خود را برای افزایش موارد ابتلا آماده نمایند.

وی تاکید نمود: موارد ابتلا به کرونا در این استان هنوز به میانگین کشور نرسیده است، اما باید انتظار داشته باشیم در آینده تعداد بیماران مثبت کرونا افزایش یابد. ضمن اینکه در حال حاضر فرایند موارد مشکوک، مثبت، بستری و فوتی در این استان افزایشی است.

81 درصد مبتلایان کرونا در ایلام بهبود یافته اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در حال حاضر 81 درصد مبتلایان کرونا در این استان بهبود یافته اند که از میانگین کشوری با 79 درصد بالاتر است.

کریمیان اضافه کرد: 23 درصد تعداد نمونه های تست شده در این استان مثبت هستند که با توجه به اینکه میانگین کشوری 15.1 درصد است، نشان از هدفمند بودن نمونه گیری ها در استان دارد.

  • احتمال شیوع موج جدید کرونا در ایلام

24 درصد مبتلایان و 77 درصد فوتی های کرونا دارای بیماری زمینه ای هستند

وی یادآور شد: 24 درصد مبتلایان و 77 درصد فوتی های کرونا در این استان بیماری زمینه ای دارند و 23 درصد فوتی ها بدون بیماری زمینه ای دست کم کهولت سن داشته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام میانگین سنی مبتلایان را 49 سال و فوتی ها در این استان را 76.6 سال گفت و گفت: زنان خانه دار، مشاغل آزاد و کارمندان بیشترین موارد ابتلا را دارند و افراد سالمند، زنان خانه دار و بیکار بیشترین موارد فوتی را.

ایوان، بدره و مهران؛ دارای بیشترین موارد ابتلا بر حسب جمعیت

کریمیان اظهار کرد: شهرستان های ایوان، بدره و مهران در این استان به ترتیب بالاترین آمار ابتلا بر حسب جمعیت را دارند.

وی بیان نمود: اجرای مرحله دوم غربالگری مختص افراد پرخطر و افزایش نمونه گیری از افراد مشکوک و اطرافیان بیماران از برنامه های دانشگاه است، پاسخ دهی به نمونه های تست کرونا در این استان حداکثر تا 24 ساعت انجام می گردد، در حالی که در بعضی مناطق کشور تا 72 ساعت نیز به طول می انجامد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید نمود: اماکنی چون بانک ها و دفاتر پیشخوان، آرامستان ها، پمپ بنزین، مراکز تعویض پلاک و معاینه خودرو، پارک ها، شهربازی ها و دانشگاه ها به علت برگزاری امتحانات حضوری و باشگاه های ورزشی به علت تجمع مردم احتمال گسترش کرونا را بیشتر می نماید که باید روی آنها نظارت گردد.

وی در خصوص بازگشت فعالیت بیمارستان کرونای ایلام به حالت عادی گفت: این بیمارستان تنها بیمارستان قلب استاندارد و مجهز استان است و در مدت شیوع کرونا بیماران قلبی به دیگر بیمارستان های استان ارجاع داده می شدند که این امر شرایط جسمانی و سلامت این افراد را به مخاطره می اندازد و میزان فوت این افراد را بیشتر می نماید.

کریمیان اضافه کرد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری کرونا کم است و برای آنها یک بخش کاملا مجزا و با در ورود و خروج تفکیکی در نظر گرفته شده است. بنابراین بیماران سایر بخش ها هیچ تماسی با بیماران کرونا ندارند و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "هشدار ، ایلام باید خود را برای پیک ابتلا به کرونا آماده کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ، ایلام باید خود را برای پیک ابتلا به کرونا آماده کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید