خبرنگاران تندیس جشنواره هنرهای تجسمی فجر در دستان عکاس خبرنگاران

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، تهران- خبرنگاران- عبدالله حیدری عکاس خبرگزاری خبرنگاران با مجموعه عکس درخواست ازدواج برگزیده بخش عکس سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر شد.

خبرنگاران تندیس جشنواره هنرهای تجسمی فجر در دستان عکاس خبرنگاران

مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر با معرفی و تقدیر برگزیدگان رشته های 10 گانه به کار خود خاتمه داد.

عبدالله حیدری عکاس خبرگزاری وبلاگ سفر به کانادا برگزیده بخش عکس شد و لوح افتخار و مبلغ 150 میلیون ریال این جشنواره را دریافت کرد.

حیدری در تبادل نظر با خبرنگار وبلاگ سفر به کانادا در تشریح مجموعه عکس خود با عنوان درخواست ازدواج گفت: روزی در اینستاگرام فیلمی با عنوان مرکز ازدواج خیریه که به معرفی بانوان برای ازدواج اختصاص داشت از یک شبکه تلویزیونی انگلیسی دیدم که ترجمه و اخبار منتشر شده به نظر می رسید بر خلاف فعالیت اصلی این مرکز باشد. برای کشف واقعیت و دانستن موضوع اصلی آغاز به تحقیق کردم.

وی اضافه کرد: پس از پژوهش متوجه شدم، موضوع اصلی این مرکز، ازدواج رسمی و دایمی با معرفی دختران و پسران به والدین آنهاست و تمامی ضوابط و شان متقاضیان رعایت می گردد. اطلاعات افراد در دسته بندی های مختلف در پوشه هایی طبقه بندی شده بود.

حیدری گفت: برای نشان دادن شرایط این مکان و ثبت داستان تصویری این شرایط، تصمیم گرفتم به صورت دقیق بر خود موضوع متمرکز شوم. تمامی اتفاقات از نظر من به پوشه ها برای آغاز یک رابطه ایده آل ختم می شد. بنابراین تنها پوشه ها را عکاسی کردم. پوشه ها اطلاعاتی همچون شرایط گروه سنی، جنسیت و تحصیلات و فرم های ثبت نام و علاقه مندی های افراد را طبقه بندی نموده است. تنوع در رنگ پوشه ها برایم نماد تنوع زیستی و طبقه اجتماعی بود.

حیدری افزایش آمار طلاق و اختلافات گسترده خانوادگی و عدم اطمینان مردم به آشنایی های دختران و پسران به صورت خیابانی را علت ایجاد این مرکز معرفی کرد و گفت: بعضی از خیرین فرهنگی به ایجاد مرکز خیریه ازدواج رسمی و قانونی به وسیله موازین و برپایه اهمیت بنیان خانواده اقدام نموده اند و سعی در معرفی افراد هم کیش با توجه به سلایق متقاضیان برای تشکیل خانواده دارند.

این عکاس مستند گفت: اطلاعات افراد مختلف با توجه به تحصیلات و شرایط سنی و جنسیت در پوشه های مختلف، تفکیک و در کمد ها نگهداری می شوند و با حضور والدین متقاضی برای رسیدن به فرد ایده آل فرم ها آنالیز و انتخاب می شوند و توسط کارکنان مرکز خیره به والدین فرد انتخاب شده برای آشنایی بیشتر معرفی می شوند.

حیدری در تشریح استقبال از این مرکز گفت: روزانه چهل الی پنجاه متقاضی دختر و پسر فرم ازدواج را حضوری یا به وسیله فضای مجازی و تلفنی پر می نمایند. در سال گذشته به طور میانگین هفته ای یک ازدواج به وسیله آشنایی افراد به یکدیگر در این مرکز خیریه اجرا شده است.

عبدالله حیدری متولد 1364 یکی از دوازه عکاس زیر 32 سال دنیا به انتخاب بنیاد ورلد پرس فوتو در سال 2016 است و تقدیر ویژه هیئت داوران مسابقه عکس مطبوعات دنیا روزهای ژاپن، دیپلم افتخار از دهمین دو سالانه عکس مستند هنری بلغارستان، نفر اول و برنده جایزه عظیم مسابقه دنیای عکس FIPCOM خبرگزاری فرانسه، تقدیر هیئت داوران مسابقه دنیای عکس سال یونیسف و حضور در نمایشگاه دوسالانه عکس لومیکس آلمان بخشی از افتخارات این عکاس مستند است.

از7753 آثار جشنواره اثر شرکت نماینده در این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی، بیشترین آثار با 2315 اثر از 911 هنرمند مربوط به رشته عکاسی بود و کمترین استقبال هم به رشته سرامیک با 127 اثر از 76 هنرمند اختصاص داشت. یک هزار و 757 خانم هنرمند در این رویداد ساانه حضور داشتند و آقایان نیز یک هزار و 484 نفر بودند و این نشان می دهد که درصد قابل توجهی از آثار متعلق به بانوان هنرمند است. در نهایت 709 اثر از 511 هنرمند از روز شنبه 18 بهمن تا 30 بهمن ماه در فرهنگستان هنر در معرض نمایش نهاده شد.

مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر عصر پنجشنبه 7 اسفندماه در تالار وحدت با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هادی مظفری، مدیرکل اداره هنرهای تجسمی و جمعی از هنرمندان برگزار گردید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تندیس جشنواره هنرهای تجسمی فجر در دستان عکاس خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تندیس جشنواره هنرهای تجسمی فجر در دستان عکاس خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید