راهنمای بازدید از کانال ریدو اتاوا

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، بعید است کسی به شهر اتاوا سفر کند اما از کانال ریدو اتاوا (The Rideau Canal) بازدید نکند، زیرا این کانال آبی یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری مرکز کانادا است و در کنار تپه مجلس، از اصلی ترین نمادهای اتاوا به شمار می فرایند.

راهنمای بازدید از کانال ریدو اتاوا

اگر دوست دارید علاوه بر آشنایی با کانال ریدو در اتاوا کانادا، با راه های بازدید و جاذبه های گردشگری مرتبط با آن آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

درباره کانال ریدو

کانال ریدو یک آبراه 200 کیلومتری است که در سال 1832 میلادی ساخته شده است تا شهر اتاوا، مرکز کانادا را به شهر کینگستون در حاشیه دریاچه اونتاریو متصل کند. این کانال ابتدا به عنوان یک استراتژی نظامی پس از جنگ 1812 بین ایالات متحده آمریکا و کانادا (به عنوان مستعمره بریتانیا) ساخته شد و هدف اصلی آن، برقرار ارتباط بین سه شهر کینگستون، اتاوا و مونترال بود.

این اثر که به عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی قرن نوزدهم میلادی و از جاهای دیدنی اتاوا شناخته می گردد، قدیمی ترین کانال آبی آمریکای شمالی است که هنوز فعال است. کانال ریدو اتاوا در سال 1926 به عنوان یک اثر ملی ثبت شد و از سال 2000 میلادی نیز رسما به عنوان یک رودخانه کانادایی شناخته می گردد. اما در سال 2007 میلادی، سازمان یونسکو کانال ریدو در اتاوا کانادا را در لیست میراث جهانی خود به ثبت رسانید. ثبت جهانی کانال ریدو اتاوا به خاطر نقش و جایگاه آن در تاریخ کانادا، ویژگی های مهندسی منحصر به فرد، زیبایی و اهمیت آن در توسعه فرهنگی و مالی منطقه بوده است.

اگرچه کانال ریدو اتاوا مانند جاهای دیدنی مونترال یا تورنتو معروفیت ندارد، اما اگر با تور کانادا به شهر اتاوا سفر کردید و قصد داشتید از کانال ریدو بازدید کنید، بهتر است راه های زیر را امتحان کنید.

بازدید زمینی

موزه بای تاون (Bytown)

یکی از برترین راه های برای شروع بازدید از کانال ریدو در اتاوا کانادا، سر زدن به موزه بای تاون است. در این موزه با تاریخ شهر اتاوا و فرآیند ساخت کانال ریدو آشنا خواهید شد. این موزه در قدیمی ترین ساختمان سنگی اتاوا که در زمان ساخت کانال ریدو در اتاوا به عنوان خزانه داری از آن استفاده می شد، واقع شده است.

در این موزه با داستان های جذابی درباره شروع سکونت در اتاوا به عنوان یک دهکده چوب بری، پیش زمینه طراحی کانال به عنوان یک استراتژی نظامی، مسائل و چالش های پیش روی ساخت این کانال آشنا خواهید شد.

به عنوان مثال خواهید فهمید که نام قدیم اتاوا، بای تاون بوده است و نام این موزه نیز به همین علت انتخاب شده است. اما این نام از کجا آمده است؟ زیرا کلنل جان بای، مهندس سازنده کانال ریدو بوده است و به همین علت، مدتی نام وی بر شهر اتاوا کانادا نهاده شده بود.

بعلاوه خواهید فهمید که در طی ساخت کانال ریدو اتاوا کاناد، بیش از 1000 کارگر کشته شده اند که اغلب مهاجران ایرلندی و شهروندان فرانسوی-کانادایی بوده اند.

جهتهای پیاده روی

پس از بازدید از موزه بای تاون، وقت این است که در کنار کانال ریدو اتاوا قدم بزنید. در دو طرف این کانال جهتهای اختصاصی چند منظوره ای قرار گرفته است که می توانید از آنها برای قدم زدن، دویدن و یا دوچرخه سواری بهره ببرید.

این جهت اکثرا صاف و مسطح است و پارک ها و محله های مختلفی در طول آن واقع شده اند که می توانید در آنها به گشت و گذار بپردازید و با فرهنگ و سبک زندگی محله های مختلف اتاوا کانادا بیشتر آشنا شوید.

در ماه می و به خصوص زمان برگزاری فستیوال لاله کانادا، اطراف کانال ریدو اتاوا کانادا پر از گل های زیبا و رنگارنگ لاله می گردد که چشم انداز ای شگفت انگیز به این منطقه می دهد. بعلاوه در فصل پاییز نیز برگ های زرد و نارنجی جلوه خاصی به کانال ریدو و حاشیه آن می دهند.

اما شاید هیچ چیز به میزان دوچرخه سواری در هوای دل انگیز فصل بهار و تابستان اتاوا لذتبخش نباشد. در بخش های مختلفی، ایستگاه های دوچرخه سواری تعبیه شده است که می توانید از آنها دوچرخه اجاره کنید و پس از گشت و گذار در حاشیه کانال ریدو در اتاوا، آنها را پس دهید.

بازدید روی آب

اما کانال ریدو اتاوا همانگونه که از نامش پیداست، یک کانال آبی است، پس بدون شک مهمترین تفریحات مرتبط به آن، درون آب اتفاق خواهد افتاد. با هم با تفریحات آبی کانال ریدو در اتاوا کانادا آشنا شویم:

گشت کروز

از ماه می تا اکتبر، افراد زیادی به اتاوا مراجعه می نمایند تا با در گشت های کروز کانال ریدو اتاوا شرکت نمایند. این قایق ها که تماما برقی و دوستدار محیط زیست هستند، شما را از مرکز شهر اتاوا تا دریاچه زیبای Dows می برند و می توانید از منظره ها زیبای کانال ریدو اتاوا و حاشیه آن لذت ببرید. بعلاوه در طول جهت اطلاعات ارزشمندی درباره تاریخچه شهر اتاوا، کانال ریدو و منطقه ها اطراف آن دریافت خواهید کرد.

بعلاوه مراکزی هستن که قایق های تفریحی لوکس را اجاره می دهند تا بتوانید به طور آزادانه در طول کانال ریدو گشت بزنید.

قایق های پارویی

اما اگر در پی یک فعالیت ورزشی و کمی هیجان انگیزتر در کانال ریدو اتاوا هستید، قایق های پارویی می تواند گزینه برترین باشد. در نزدیکی دریاچه Dows، مجموعه ای وجود دارد که می توانید قایق های پارویی مختلف را از اجاره کنید و تنهایی یا به همراه دوستانتان، در طول جهت کانال ریدو اتاوا کانادا پارو بزنید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

اسکیت روی یخ

اگرچه تا اینجا تعدادی از فعالیت های مرتبط با کانال ریدو اتاوا را معرفی کردیم، اما بدون شک مهمترین فعالیت تفریحی که در این کانال می توانید انجام دهید، اسکیت روی یخ یا پاتیناژ است. اصلا بسیاری از گردشگرانی که به اتاوا سفر می نمایند، عمدا فصل زمستان را انتخاب می نمایند تا بتوانند از این فعالیت زیبا لذت ببرند.

از اوایل ماه ژانویه تا ماه مارس، سطح کانال ریدو اتاوا یخ می بنند و بزرگترین پیست طبیعی اسکیت روی یخ جهان را به طول تقریبی 8 کیلومتر تشکیل می دهد. این محدوده بزرگتر از 90 پیست استاندارد هاکی روی یخ است و می توانید در تمام روز، آزادانه در روی کانال ریدو اسکیت سواری کنید.

بعلاوه در مکان های مختلفی در طول جهت، انواع امکانات و تسهیلات رفاهی از قبیل سرویس های بهداشتی، مراکز تهیه غذا، اتاق های گرم و … قرار گرفته است تا خاطره ای بینظیر از اسکیت سواری بر روی کانال ریدو اتاوا داشته باشید.

از اوایل ماه ژانویه تا ماه مارس، سطح کانال ریدو اتاوا یخ می بنند و بزرگترین پیست طبیعی اسکیت روی یخ جهان را به طول تقریبی 8 کیلومتر تشکیل می دهد

منبع: ققنوس

به "راهنمای بازدید از کانال ریدو اتاوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای بازدید از کانال ریدو اتاوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید