راهنمای خرید تلویزیون خبرنگاران مگ؛ شهریور 1402

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، به راهنمای خرید تلویزیون خبرنگاران مگ خوش آمدید. در این راهنمای خرید قصد داریم تا برترین تلویزیون هایی که می توانید با گارانتی معتبر از بازار و البته فروشگاه خبرنگاران بخرید را به شما معرفی کنیم. البته، قبل از هر چیزی ما اطلاعاتی کامل از تکنولوژی ها، مدل ها، پنل ها و هر آن چیزی که می تواند به شما برای خرید یک محصول ایده آل یاری کند، به شما ارائه می دهیم.

راهنمای خرید تلویزیون خبرنگاران مگ؛ شهریور 1402

دسترسی سریع

هر آنچه که باید قبل از خرید تلویزیون بدانید

تلویزیون دیگر بخشی جدانشدنی از خانه و زندگی ماست. بیشتر افراد در سراسر دنیا ترجیح می دهند تا اوقات فراغت خود را جلوی تلویزیون بگذراند؛ حال این وقت می تواند به تماشا برنامه های مختلف، تماشای فیلم و سریال یا بازی کردن با کنسول جلوی صفحه بزرگ بگذرد. یک تلویزیون با مقدار بزرگ و کیفیت خوب می تواند در تمام این حالت ها، تجربه ای عالی برای شما به ارمغان بیاورد. پس اگر قصد خرید تلویزیون نو دارید، حتما باید حواس تان به نکات مختلفی معطوف باشد تا برترین مدل ممکن را برای خود تهیه کنید. حال در ادامه سراغ توضیح همین نکات می رویم.

تلویزیون ها با گذشت زمان، صاحب امکانات و تکنولوژی های نوتر و البته پیچیده تری شده اند. وقتی بیست سال پیش را نگاه می کنیم، تلویزیون ها این قدر نوع و مدل متفاوت بر اساس مواردی چون مقدار، نوع پنل، وضوح و فریم ریت نداشتند. اما حالا این جزئیات آن قدر زیاد است که باید پیش از خرید، تک تک آن ها را آنالیز و سپس نسبت به خرید تلویزیون مناسب اقدام کنید. برای همین ما جزئیاتی که بیشتر از همه اهمیت دارند را معرفی می کنیم و توضیح می دهیم تا شما هم تسلط و آگاهی بیشتری داشته باشید.

مقدار صفحه

اولین موردی که بیشتر افراد حین خرید تلویزیون به آن فکر می نمایند، مقدار صفحه است. این درست که هر چه صفحه بزرگ تر باشد بهتر می گردد، اما آیا در یک اتاق حدبیشتر 15 متری می توان تلویزیون 60 اینچ گذاشت؟ قطعا نه. بعلاوه قیمت تلویزیون از 50 اینچ به بعد جهش قابل توجهی دارد که باعث می گردد به این راحتی سراغ خرید تلویزیون های خیلی بزرگ نروید.

توضیحات مقدار صفحه

بنابراین اول از همه باید معین کنید تلویزیون کجای خانه قرار می گیرد. اگر بزرگ ترین بخش خانه (هال یا پذیرایی) انتخاب تان است، پس باید حداقل سراغ تلویزیونی با ابعاد 55 اینچ بروید. طبق تحقیقات اجرا شده در سال های گذشته، تلویزیون های با ابعاد 65 اینچ محبوب ترین گزینه بین خریداران به شمار میرود؛ مقدار ای که کاملا مناسب فضای اصلی خانه است.

برای دستیابی به برترین مقدار ممکن و داشتن تجربه ای ایده آل از تماشای فیلم و سریال در تلویزیون، فرمولی وجود دارد که بر اساس فاصله بیننده از صفحه، مقدار را محاسبه می نماید. طبق این فرمول، باید فاصله شما بین 1.4 الی 1.6 برابر مقدار تلویزیون باشد. پس برای تلویزیون 65 اینچ، شما باید حدود 2.5 متر از تلویزیون دور باشد تا تجربه ای عمیق و ایده آل در دسترس تان قرار بگیرد. امروزه با توجه به فضای خانه ها، کیفیت صفحه و بودجه، مقدار بین 55 تا 65 اینچ مناسب ترین مقدار برای خرید تلویزیون هستند. تلویزیون ها بزرگ تر با مقدار 70 اینچ یا بیشتر تجربه ای مشابه سینما خواهند داشت، اما هم فضای بسیار بزرگی احتیاج دارند و هم قیمت شان بسیار بالاست که هر کسی از پس آن بر نمی آید.

وضوح صفحه

منظور از وضوح صفحه، تعداد پیکسل های موجود در یک صفحه است. هر چه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد، جزئیات بیشتر و تصویر باکیفیت تر خواهد بود. بسته به مقدار صفحه تلویزیون، وضوح صفحه و تعداد پیکسل باید از حداقل مقداری تبعیت کند. مثلا در تلویزیون 60 اینچی نباید انتظار وضوح تصویر HD داشته باشید. چون تعداد پیکسل ها آن قدر کم هست که بزرگ نمایش داده خواهند شد و در نتیجه، تصویر اصلا کیفیت مطلوبی نخواهد داشت.

انواع وضوح صفحه

تلویزیون مدرن در سه وضوح دسته بندی می شوند؛ اول Full HD (ابعاد 1920 در 1080 پیکسل)، وضوح 4K (3840 در 2160 پیکسل) که رایج ترین است و در نهایت 8K (7680 در 4320 پیکسل). یک دهه پیش وضوح Full HD در تلویزیون ها رواج داشت، اما حالا با توجه به افزایش ابعاد و بعلاوه پیشرفت تکنولوژی، باید سراغ تلویزیونی بروید که حداقل وضوح آن 4K باشد. وضوح Full HD در حال حاضر قدیمی محسوب می گردد و مناسب صفحه های بزرگ نیست. تلویزیون های 8K هم قیمت بسیار زیادی دارند و در حال حاضر نه ویدیو و نه بازی ها قادر به اجرا در چنین وضوحی هستند. پس گزینه ایده آل برای شما 4K خواهد بود.

پنل صفحه

پیشرفت تکنولوژی طی زمان، ما را از تلویزیون های حبابی به فناوری های نوی رسانده است که کیفیت بهتر، وضوح بالاتر، رنگ های طبیعی تر و مصرف انرژی بهینه تری ارائه می دهند. حال منظور از پنل چیست؟ پنل تلویزیون در واقع لایه ای است که نور مورد احتیاج برای نمایش رنگ ها را تامین می نماید. پنل ها در تلویزیون های امروزی انواع مختلفی دارند که ما در ادامه رایج ترین آن ها را معرفی می کنیم.

انواع پنل ها

پنل LED

پنل LED (Light-Emitting Diode) شامل یک صفحه بک لایت (نور پس زمینه) از دیودهای نوری است که نور را به یک لایه LCD می تاباند تا تصویر نمایان گردد. تلویزیون های LED در حال حاضر ارزان ترین گزینه به حساب می آیند، اما برترین کیفیت ممکن را ارائه نمی دهند.

پنل QLED

تلویزیون های دارای این پنل مشابه انواع LED هستند، ولی با این تفاوت که لایه پس زمینه آن ها از Quantum Dot تشکیل شده است؛ اجزایی ریزتر و دقیق تر از اجزای LED که روشنایی و رنگ ها را باکیفیت تر نمایش می دهند.

پنل Mini-LED

نوعی دیگر از پنل LED که روشنایی و کنتراست بهتری از آن دارد. این نوع پنل بعلاوه از قابلیتی به نام Local Dimming بهره می برد. این قابلیت، بخش های تیره تصویر را بهتر نمایش می دهد و در نتیجه، کنتراست کلی تصویر را بهتر می نماید.

پنل OLED

تلویزیون ها در واقع بر اساس نوع پنل به دو دسته کلی LCD و OLED تقسیم می شوند. سه نوع بالاتری که گفتیم، زیرمجموعه LCD است و پنل OLED نوعی کاملا متفاوت به شمار میرود، چون در آن خبری از نور پس زمینه یا بک لایت نیست. پنل اولد این گونه کار می نماید که هر پیکسل در صفحه به صورت مستقل می تواند روشن و خاموش گردد. این فناوری برترین کنتراست ممکن را دارد، چون بخش های سیاه صفحه در واقع شامل پیکسل های کاملا خاموش می گردد و بنابراین، رنگ سیاه روی صفحه طبیعی ترین حالت را دارد. حتی اگر کنار پیکسل های روشن قرار داشته باشند. تنها مشکل پنل OLED فرسودگی پیکسل ها به مرور زمان است. بعلاوه در صورتی که یک تصویر ثابت برای مدتی طولانی روی صفحه بماند، این فرسودگی را سریع تر می نماید و احتمال سوختن پیکسل ها را افزایش می دهد.

خب حالا با توجه به انواع پنل های موجود، کدام یک گزینه بهتری هنگام خرید تلویزیون است؟ تلویزیون های LCD که دارای یکی از انواع بک لایت LED هستند، قیمت پایین تری دارند و بعلاوه از کیفیت تصویر کاملا مناسبی بهره می برند. مخصوصا اگر سراغ تلویزیون های QLED و MLED بروید که برترین گزینه برای استفاده در محیط های روشن هستند. اما پنل OLED برترین نمایش رنگ و کنتراست را بین انواع تلویزیون ها دارد و برای تماشای فیلم و سریال در محیط تاریک، بی رقیب عمل می نماید. صد البته برای داشتن برترین پنل باید بیشتر هم خرج کنید.

سرعت به روزرسانی (Refresh Rate)

عبارت Refresh Rate یا سرعت به روزرسانی، یعنی صفحه نمایش طی هر ثانیه چند فریم نمایش می دهد یا چند بار تصویر را به روز می نماید. این سرعت که با واحد هرتز (Hz) محاسبه می گردد، مقدار روان بودن تصاویر متحرک را نمایش می دهد. هر چه سرعت به روزرسانی یک تلویزیون بیشتر باشد، تصاویر را نرم تر نشان می دهد. البته به شرطی که تصویر از پایه چنین سرعتی را پشتیبانی کند. مثلا وقتی بک بازی به صورت 60 فریم در ثانیه پردازش گردد، تجربه آن روی تلویزیون در حالت 120 هرتز تفاوتی از لحاظ بصری نخواهد داشت.

توضیحات بیشتر Refresh Rate

سرعت به روزرسانی بیشتر از همه برای اجرای بازی های ویدیویی کاربرد دارد. فیلم ها و سریال ها که روی 24 یا 25 فریم نمایش داده می شوند. حالت 30 یا 60 فریم هم علاوه بر بازی می تواند برای مشاهده فیلم هایی که با گوشی هوشمند یا دوربین حرفه ای گرفته اید مفید باشد. اما در حال حاضر تنها بازی های نو هستند که می توانند از پتانسیل اجرا به صورت 120 فریم در ثانیه بهره ببرند. پس اگر اهل بازی کردن با ایکس باکس و پلی استیشن هستید، یک تلویزیون 60 هرتزی کاملا جوابگوی شما خواهد بود، اما اگر با هزینه مسئله ای ندارید، یک تلویزیون 120 هرتزی می تواند برای سال های آینده مناسب باشد.

قابلیت HDR

نوترین تکنولوژی های موجود در تلویزیون های امروزی، کوشش می نمایند تا کیفیت رنگ ها و سایه ها دارای برترین کیفیت و بعلاوه تا جای ممکن به واقعیت نزدیک باشد. فناوری HDR (High Dynamic Range) این امکان را فراهم می نماید تا تلویزیون قادر به نمایش طیف وسیع تری از کنتراست، هایلایت و بعلاوه رنگ ها باشد؛ چیزی که منجر به تصاویری طبیعی تر و با جزئیات بیشتر خواهد شد.

بیشتر در خصوص قابلیت HDR

این فناوری در حال حاضر سه نوع رایج Dolby Vision و HDR10 و HDR10+ را شامل می گردد که همگی بخش های تاریک و روشن صفحه را متمایزتر می نمایند. فناوری HDR امروزه آن قدر رایج و کاربردی است که پیشنهاد می گردد اصلا سراغ خرید تلویزیون بدون این قابلیت نروید. چرا که HDR تصاویری بهتر و زنده تر برای شما به ارمغان می آورد. تاثیر این فناوری در تلویزیون های QLED و OLED کاملا معین می گردد.

امکانات هوشمند

احتمال زیاد عبارت تلویزیون هوشمند یا اسمارت تی وی (Smart TV) به گوش تان خورده است. این نوع تلویزیون از قابلیت اتصال به اینترنت بهره می برند و به شما اجازه می دهند از سرویس های استریم مختلف مثل نتفلیکس استفاده کنید. این تنها قابلیت یک تلویزیون هوشمند نیست، بلکه ده ها قابلیت دیگر مثل جستجو در اینترنت، استفاده از انواع اپلیکیشن (مخصوصا اگر تلویزیون دارای سیستم عامل اندروید باشد)، گوش کردن مستقیم به موسیقی، استفاده از دستیار صوتی را هم دارند. هوشمند بودن تلویزیون بعلاوه امکان کنترل آن با گوشی هوشمند را هم میسر می نماید.

پورت های تلویزیون

اگر تلویزیون را برای تماشای شبکه های سراسری استفاده می کنید که خیال تان راحت است، چون تمام تلویزیون ها حداقل از یک پورت آنتن بهره می برند. ولی تلویزیون های مدرن احتیاج به پورت های بیشتری دارند تا قادر به پشتیبانی از تمام امکانات ممکن باشند.

انواع پورت های تلویزیون

اول باید به پورت ورودی برای تصویر اشاره کنیم که اجازه می دهد تصویر از دستگاه های دیگر به تلویزیون منتقل پیدا کند. حال این دستگاه می تواند پخش نماینده ویدیو و موسیقی، کنسول بازی، دستگاه استریم یا لپ تاپ و کامپیوتر باشد. استاندارد اصلی برای چنین پورتی، پورت HDMI است که پیشنهاد می کنیم هنگام خرید تلویزیون سراغ مدلی بروید که از HDMI 2 یا HDMI 2.1 بهره ببرد که نوترین نسخه به حساب می آیند. این پورت ها علاوه بر پشتیبانی از وضوح بالا مثل 4K و امکان پخش تصاویر باکیفیت، قادر به اجرای بازی ها در حالت های 60 و 120 فریم بر ثانیه هستند. صد البته که باید کابل باکیفیتی هم تهیه کنید که بتواند اطلاعات را با سرعت مناسب منتقل کند. اگر همزمان چند وسیله را به تلویزیون وصل می کنید، پس بهتر است مدل مد نظر حداقل دو یا سه پورت HDMI داشته باشد.

پس از آن هم نوبت به یک اتصال برای اینترنت می رسد که این اتصال می تواند به وسیله پورت LAN یا اتصال بی سیم باشد. چه بهتر که تلویزیون شما از هر دو حالت بهره ببرد تا راحت تر بتوانید ارتباط آن با اینترنت را برقرار کنید. اتصال بلوتوث هم برای برقراری ارتباط با وسایل مختلف مثل گوشی هوشمند و اسپیکر کاربرد دارد و برای همین، وجود آن تقریبا ضروری است.

پورت دیگری که وجود آن قطعا به کارتان خواهد آمد، پورت USB است تا بتوانید مثلا هارد را مستقیم به تلویزیون وصل کنید و فایل های صوتی و تصویری را اجرا نمایید.

صدا و سیستم صوتی

صدا و تصویر مکمل هم هستند. وقتی سراغ خرید تلویزیون باکیفیت می روید، حیف است که صدای باکیفیتی هم نداشته باشید. تلویزیون های خوب بلندگوهای نسبتا خوبی، اما برترین تجربه زمانی رقم زده می گردد که همراه با آن، یک سیستم صوتی یا ساندبار داشته باشید. این که سراغ چه دستگاهی برای صدا بروید بحثش جداست، اما خود تلویزیون باید از پورت های خاصی بهره ببرد تا دستگاه به آن وصل گردد. اولین پورت، جک های خروجی صداست که برای وصل کردن بلندگوهایی کاربرد دارد که دو طرف تلویزیون قرار می گیرد. پورت مهم دیگر هم پورت خروجی دیجیتال یا اپتیکال است که با آن می توان تلویزیون را به ساندبار یا دیگر دستگاه های دیجیتالی پخش صدا وصل کرد.

موارد دیگر

خب از فاکتورهای اصلی برای خرید تلویزیون گفتیم، اما همچنان یک سری مورد دیگر هم وجود دارد که بیشتر برای قشر خاصی از کاربران مهم است. برای مثال معینه تاخیر یا Input Lag که بیشتر به درد گیمرها می خورد. این معینه به فاصله زمانی اجرای یک دستور مثل فشار دادن دکمه روی کنترل یا دسته بازی تا لحظه اجرای آن اشاره دارد.

بیشتر از موارد دیگر

واقعیت این است که هر فرمانی که اعمال می کنید، در جا اجرا نمی گردد و زمان خاصی طول می کشد تا نتیجه آن روی صفحه نمایش داده گردد. حال هر چه این مقدار تاخیر کم تر باشد، شما واکنش سریع تری در بازی خواهید داشت و تجربه ای بهتر برای تان رقم خواهد خورد. مخصوصا اگر مشغول انجام بازی های آنلاین با سرعت بالا باشید.

مورد دیگری که بد نیست جداگانه به آن توجه کنید، مقدار روشنایی و کنتراست صفحه است. هر چه روشنایی صفحه تلویزیون بیشتر باشد، تصاویر واضح تر نشان داده خواهند شد و بعلاوه، تلویزیون در مکان روشن مثل وقتی که چراغ های خانه روشن باشد، عملکرد بهتری خواهد داشت. کنتراست هم به معنای مقدار تمایز رنگ های تیره و روشن و بعلاوه تمایز سایه ها از اجسام است. کنتراست بالاتر یعنی این تمایز بیشتر خواهد بود و تصاویر وضوح و کیفیت بهتری خواهند داشت.

قابلیت دیگری که بسیار به کار گیمرها می آید، قابلیتی به نام سرعت به روزرسانی متغیر (Variable Refresh Rate) است که با اختصار VRR هم شناخته می گردد. تلویزیون با این ویژگی، قادر است سرعت به روزرسانی را به صورت اتوماتیک با نوع به روزرسانی تصویر دریافت شده از دستگاه برابر کند. مثلا تلویزیون شما به صورت پیش فرض روی حالت 120 هرتز باشد، اما بازی به صورت 60 فریم بر ثانیه اجرا گردد، تلویزیون اتوماتیک روی 60 هرتز تغییر حالت خواهد داد.

مرور نکاتی که باید حین خرید تلویزیون رعایت کنید

حالا که از تمام ویژگی ها و موارد مهمی که حین خرید تلویزیون احتیاجتان خواهد شد و راهنمای خوبی برای خرید تلویزیون هستند سخن گفتیم، بد نیست تا مهم ترین نکات و پیشنهادها را یک بار دیگر به صورت خلاصه ذکر کنیم؛ رعایت این نکات حین خرید، بدون شک یاری بزرگی برای شما خواهد بود تا برترین مدل ممکن را بگیرید و تجربه ای ایده ال داشته باشید.

نکات حیاتی حین خرید تلویزیون

  • تلویزیون را متناسب با فضای خانه خود تهیه کنید:تهیه تلویزیون بیش از حد کوچک یا بزرگ قطعا برای شما چالش به همراه خواهد داشت. پس با توجه به فرمولی که ارائه کردیم، مدلی بخرید که هم به راحتی در فضای مورد نظر جا گردد، هم تجربه بصری مناسب در فاصله معین به شما ارائه دهد.
  • حتما مدلی با وضوح 4K بگیرید:وضوح Full HD دیگر قدیمی شده و برای ابعاد بزرگ کیفیت خوبی ندارد. تلویزیون های 8K هم هنوز گران هستند و به فرمت رایج بصری تبدیل نشده اند. پس فعلا نمی توانید از پتانسیل واقعی آن ها استفاده کنید. پس در چنین وضعیتی وضوح 4K یک گزینه کاملا عالی و ایده ال برای شما خواهد بود.
  • سراغ برندهای مطرح و معتبر بروید:امروزه چندین و چند برند در سراسر دنیا وجود دارند که روی ساخت و عرضه انواع تلویزیون متمرکز هستند، اما همواره عاقلانه ترین کار این است که سراغ برندی بروید که اعتبار کافی دارد و جواب پس داده است. سامسونگ، ال جی، سونی و TCL جزو مطرح ترین برندهایی هستند که روی کیفیت و دوام محصولات شان می توان حساب باز کرد. داخل کشور هم برندهایی چون اسنوا وجود دارند که اگر چه به خوبی نام های ذکر شده نیستند، اما به عنوان محصولات مالی کیفیت خوبی ارائه می دهند.
  • حتما یک ساندبار برای تلویزیون بخرید:

    همان طور که گفتیم، بلندگوهای تلویزیون در برترین حالت، کیفیت نسبتا خوبی دارند، اما این نسبتا خوب بودن ممکن است یک تجربه صوتی خوب رقم نزند. اما داشتن یک ساندبار خیال شما را کاملا از این بابت راحت می نماید. صدا و تصویر مکمل هم هستند و تجربه زمانی دل نشین خواهد بود که هر دو بخش کیفیت خوبی به شما ارائه دهند.

  • اگر می توانید سراغ تلویزیون های OLED بروید:پنل OLED به لطف نمایش فوق العاده رنگ ها و کنتراست عالی، بدون شک برترین گزینه برای خرید تلویزیون است، اما اگر بودجه تان نرسید، همچنان تلویزیون های QLED و MLED عملکردی بسیار خوب به شما تحویل می دهند.
  • تلویزیونی با سرعت به روزرسانی 120 هرتز بگیرید:اگرچه به روزرسانی بالا برای تماشای فیلم و برنامه های تلویزیونی احتیاج نیست، اما اگر زمان زیادی را به بازی کردن می گذرانید، تلویزیون شما باید از حداقل سرعت 60 هرتز پشتیبانی کند. اگر سراغ تلویزیون 120 هرتز بروید، نه تنها همین حالا امکان اجرای روان تر بعضی بازی ها را خواهید داشت، بلکه برای آینده هم خیال تان راحت خواهد بود.
  • از HDR غافل نشوید:

    ذکر کردیم که قابلیت HDR چه قدر برای تلویزیون های مدرن اهمیت دارد. پس به هیچ وجه سراغ مدلی نروید که از این ویژگی پشتیبانی نکند. چون در غیر این صورت خودتان را از تماشای تصاویری با رنگ های طبیعی و جزئیات بالا محروم نموده اید.

برترین تلویزیون شهریور ماه 1402 از نگاه وبلاگ سفر به کانادا مگ

در این بخش نگاهی به برترین و مناسب ترین تلویزیون های موجود در بازار ایران و البته فروشگاه وبلاگ سفر به کانادا در شهریور ماه 1402 انداخته ایم. سعی شده تا در هر بازه قیمتی، مناسب ترین محصول را برای تان در نظر بگیریم، معینات سخت افزاری و ظاهری آن را فهرست کنیم و در نهایت، به معرفی خلاصه و مفید بپردازیم. اگر چنانچه تجربه استفاده از تلویزیون نوی را داشته اید که در این فهرست قرار داده نشده، می توانید در بخش دیدگاه ها آن را با ما در میان بگذارید.

تلویزیون 32 اینچ ال ای دی اسنوا SLD-32NK12000M

از 6.900.000 تومان

جدول معینات

کیفیت تصویرHD
رزولوشن720p
سایز صفحه32 اینچ
تعداد درگاه HDMI

2 درگاه HDMI 1.4

بلندگوهادو بلندگو با توان خروجی کلی 20 وات
درگاه USBیک عدد
تیونرDVB-T2
سیستم هوشمندندارد
سایر قابلیت هاقابلیت نصب روی دیوار

دارای پایه رومیزی

قابلیت ضبط تصاویر در حافظه خارجی

استانداردهای صوتی دالبی دیجیتال

یکی از تلویزیون های نسبتا خوب و بادوام بازار که می توان با حداقل بودجه در راهنمای خرید برترین تلویزیون وبلاگ سفر به کانادا مگ تهیه کرد، اسنوا مدل SLD-32NK12000M سایز 32 اینچ است که از کیفیت تصویر مناسبی برخوردار است. صفحه نمایش از با نسبت تصویر 16:9 و زاویه دید 178 درجه ای دارد و به راحتی می توان در هر مکانی استفاده کرد. دو بلندگو 10 وات که جمعا 20 وات توان دارند، صدایی شفاف و رسایی را به گوش شما می رسانند.

این تلویزیون 32 اینچ دارای دو درگاه HDMI و یک درگاه USB است تا شما بتوانید دستگاه های مختلف یا حافظه خارجی را به راحتی به آن وصل کنید. این تلویزیون بعلاوه قابلیت ضبط برنامه های درحال پخش یا اصطلاحا Time Shift هم دارد تا بتوانید برنامه های دلخواه خود را ضبط کنید.

تلویزیون 40 اینچ ال ای دی نکسار NTV-H40C412N

از 8.000.000 تومان

جدول معینات

کیفیت تصویرFull-HD
رزولوشن1080p
سایز صفحه40 اینچ
تعداد درگاه HDMI

3 HDMI

بلندگوهادو بلندگو
درگاه USBیک عدد
تیونرDVB-T2

HEVC

امکان پخش شبکه های دیجیتال

سیستم هوشمندندارد
سایر قابلیت هاقابلیت نصب روی دیوار

دارای پایه رومیزی

قابلیت ضبط تصاویر در حافظه خارجی

استانداردهای صوتی دالبی دیجیتال

خروجی صوتی اپتیکال و HDMI ARC

با قابلیت پخش تا وضوح 1080p یا فول اچ دی، در بازه قیمتی 7 میلیون تومان یکی از برترین گزینه های بازار و راهنمای خرید برترین تلویزیون وبلاگ سفر به کانادا مگ است. این تلویزیون دارای پنل LED و پشتیبانی از یک میلیارد رنگ است که می تواند تصاویر لذت بخش و مناسبی را ارائه دهد.

این تلویزیون برند نکسار دارای 3 درگاه HDMI است که یکی از آنها برای خروجی صدای ARC نیز کاربرد دارد. بعلاوه خروجی صوتی اپتیکال هم برای این تلویزیون درنظر گرفته شده است.

تلویزیون 43 اینچ ال ای دی سام الکترونیک UA43T5150TH

از 9.200.000 تومان

حدول معینات

کیفیت تصویرFull-HD
رزولوشن1080p
سایز صفحه43 اینچ
تعداد درگاه HDMI

3 HDMI

بلندگوهادو بلندگو با توان خروجی کلی 20 وات
درگاه USBدو عدد
تیونرDVB-T2

HEVC

امکان پخش شبکه های دیجیتال

سیستم هوشمندندارد
سایر قابلیت هاقابلیت نصب روی دیوار

دارای پایه رومیزی

استانداردهای صوتی Clear Voice

در بازه قیمتی 8 میلیون تومان، یکی از انتخاب های مناسب بازار و راهنمای خرید برترین تلویزیون وبلاگ سفر به کانادا مگ است. این تلویزیون دارای دو بلندگوی 10 واتی با توان مجموع 20 وات است و به واسطه استاندارد صوتی Clear Voice، از کیفیت مطلوبی برخوردار است. بعلاوه این تلویزیون می تواند محتواهایی تا وضوح 1080p یا همان فول اچ دی را پخش کند.

این تلویزیون سام الکترونیک دارای سه درگاه HDMI و دو درگاه USB است و به راحتی می توانید دستگاه های مختلف از پخش تا کنسول یا گیرنده های دیجیتال و حافظه های خارجی را به این درگاه ها متصل کنید.

تلویزیون 43 اینچ ال ای دی دوو DLE-43K4200

از 10.800.000 تومان

جدول معینات

کیفیت تصویرFull-HD
رزولوشن1080p
سایز صفحه43 اینچ | پنل IPS
تعداد درگاه HDMI

3 HDMI

بلندگوهادو بلندگو با توان خروجی کلی 20 وات
درگاه USBدو عدد
تیونرDVB-T2

HEVC

امکان پخش شبکه های دیجیتال

سیستم هوشمندندارد
سایر قابلیت هاقابلیت نصب روی دیوار

دارای پایه رومیزی

استانداردهای صوتی دالبی دیجیتال

قابلیت ضبط تصاویر بر روی حافظه جانبی (PVR)

گیرنده دیجیتال نسل سوم با امکان پشتیبانی از فرمت HEVC-H265

راهنمای الکترونیکی برنامه ها (EPG)

یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین تلویزیون های بازار و راهنمای خرید برترین تلویزیون وبلاگ سفر به کانادا مگ در بازه قیمتی 9 میلیون تومان است که به واسطه پنل IPS و وضوح تصویر فول اچ دی از کیفیت مناسبی برخوردار است. در این تلویزیون دوو، دو بلندگوی 10 واتی با جمع توان خروجی 20 وات وجود دارد که به فناوری صدای دالبی هم مجهز هستند و می توان انتظار صدایی شفاف و فراگیر را از آنها داشت.

تلویزیون 43 اینچی دوو DLE-43K4200 دارای سه درگاه HDMI و دو درگاه USB است تا شما بتوانید کنسول های بازی، دستگاه های پخش و دیجیتال خود را در کنار حافظه های فلش یا هارد اکسترنال به راحتی به آن وصل کنید. از دیگر قابلیت های این تلویزیون می توان به امکان ضبط تصاویر روی حافظه جانبی، قابلیت تایم شیفت و پشتیبانی از فرمت HEVC-H265 اشاره نمود.

تلویزیون 50 اینچ ال ای دی سام الکترونیک UA50T5350TH

از 12.400.000 تومان

جدول معینات

کیفیت تصویرFull-HD
رزولوشن1080p
سایز صفحه50 اینچ
تعداد درگاه HDMI

3 HDMI

بلندگوهادو بلندگو با توان خروجی کلی 20 وات
درگاه USBدو عدد
تیونرDVB-T2

HEVC

امکان پخش شبکه های دیجیتال

سیستم هوشمندندارد
سایر قابلیت هاقابلیت نصب روی دیوار

دارای پایه رومیزی

استانداردهای صوتی Clear Voice

تلویزیون 50 اینچ LED سام الکترونیک مدل UA50T5350TH در بازه قیمتی 11 میلیون تومان، یکی از انتخاب های مناسب بازار و راهنمای خرید برترین تلویزیون وبلاگ سفر به کانادا مگ برای کسانی است که در پی تلویزیونی با سایز بزرگ هستند. این تلویزیون دارای دو بلندگوی 10 واتی با توان مجموع 20 وات است و به واسطه استاندارد صوتی Clear Voice، از کیفیت مطلوبی برخوردار است. بعلاوه این تلویزیون می تواند محتواهایی تا وضوح 1080p یا همان فول اچ دی را پخش کند.

این تلویزیون سام الکترونیک دارای سه درگاه HDMI و دو درگاه USB است و به راحتی می توانید دستگاه های مختلف از پخش تا کنسول یا گیرنده های دیجیتال و حافظه های خارجی را به این درگاه ها متصل کنید.

تلویزیون 50 اینچ 4K هوشمند جی پلاس GTV-50PU746N

از 16.800.000 تومان

جدول معینات

کیفیت تصویرUltra HD
رزولوشن4K
سایز صفحه50 اینچ | پنل VA
تعداد درگاه HDMI

سه HDMI

بلندگوهادو بلندگو
دو عدد
تیونرDVB-T2

HEVC

امکان پخش شبکه های دیجیتال

سیستم هوشمندسیستم عامل اندروید 11

حافظه رم 4 گیگابایت

حافظه داخلی 16 گیگابایت

پردازنده چهار هسته ای

سایر قابلیت هاقابلیت نصب روی دیوار

دارای پایه رومیزی

قابلیت اتصال به اینترنت و مرورگر وب

قابلیت اتصال موبایل و میرورینگ

قابلیت ضبط تصاویر بر روی حافظه جانبی (PVR)

گیرنده دیجیتال نسل سوم با امکان پشتیبانی از فرمت HEVC-H265

راهنمای الکترونیکی برنامه ها (EPG)

پشتیبانی از فناوری HDR10

کاهش دهنده نویز

اگر در پی یک تلویزیون 4K با قیمتی مناسب در راهنمای خرید برترین تلویزیون وبلاگ سفر به کانادا مگ می شد، برند محبوب و ارزان جی پلاس تلویزیون 50 اینچ GTV-50PU746N را در بازه قیمتی 16 میلیون تومان ارائه داده است. این تلویزیون به پنل VA مجهز است و می تواند محتواهایی تا وضوح 4K را به خوبی پخش کند.

این تلویزیون 4K جی پلاس قابلیت نصب روی دیوار را هم دارد و از سه درگاه HDMI در کنار دو درگاه USB برای اتصال دستگاه های مختلف مانند کنسول های بازی یا گیرنده های دیجیتال و بعلاوه حافظه های جانبی پشتیبانی می نماید. نکته اصلی در خصوص تلویزیون GTV-50PU746N جی پلاس، سیستم هوشمند آن است. این محصول به سیستم عامل اندروید 11 مجهز است و شما می توانید اپلیکیشن های مختلف اندرویدی را به راحتی روی آن نصب کنید. از دیگر قابلیت های این تلویزیون می توان به امکان اتصال به اینترنت برای گشت و گذار در وب، ضبط تصاویر و اتصال گوشی موبایل به آن اشاره نمود.

تلویزیون 55 اینچ 4K هوشمند دوو DSL-55S7100EU

از 19.800.000 تومان

جدول معینات

کیفیت تصویرUltra HD
رزولوشن4K
سایز صفحه55 اینچ
تعداد درگاه HDMI

سه HDMI

بلندگوهادو بلندگو
دو عدد
تیونرDVB-T2

HEVC

امکان پخش شبکه های دیجیتال

سیستم هوشمندسیستم عامل اندروید

پردازنده چهار هسته ای

سایر قابلیت هاقابلیت نصب روی دیوار

دارای پایه رومیزی

فناوری صدای دالبی

قابلیت اتصال به اینترنت و مرورگر وب

قابلیت اتصال موبایل و میرورینگ

قابلیت ضبط تصاویر بر روی حافظه جانبی (PVR)

گیرنده دیجیتال نسل سوم با امکان پشتیبانی از فرمت HEVC-H265

راهنمای الکترونیکی برنامه ها (EPG)

پشتیبانی از فناوری HDR10

کاهش دهنده نویز

یکی از تلویزیون های 4K باکیفیت بازار در راهنمای خرید برترین تلویزیون وبلاگ سفر به کانادا مگ که از سایز بزرگی هم برخوردار است، تلویزیون هوشمند 55 اینچ دوو مدل DSL-55S7100EU نام دارد. این تلویزیون از وضوح تصویر 4K به راحتی پشتیبانی می نماید و از کیفیت خروجی خوبی برخوردار است. بعلاوه دوو DSL-55S7100EU مجهز به سیستم عامل اندروید است تا شما بتوانید بازی ها و اپلیکیشن های اندرویدی را روی این تلویزیون نصب کنید.

تلویزیون DSL-55S7100EU دوو دارای سه درگاه HDMI و دو درگاه USB است که می توان از آن ها برای اتصال دستگاه های مختلف مانند کنسول های بازی یا دستگاه های پخش و بعلاوه فلش و هاردهای اکسترنال استفاده کرد. از دیگر امکانات این تلویزیون در بازه 21 میلیون تومان می توان به پشتیبانی از فناوری صدای دالبی، قابلیت اتصال موبایل و میرورینگ و بعلاوه امکان ضبط تصاویر روی حافظه جانبی اشاره نمود.

تلویزیون 58 اینچ 4K هوشمند جی پلاس GTV-58PU726N

از 23.000.000 تومان

جدول معینات

کیفیت تصویرUltra HD
رزولوشن4K
سایز صفحه50 اینچ | پنل VA
تعداد درگاه HDMI

سه HDMI

بلندگوهادو بلندگو
دو عدد
تیونرDVB-T2

HEVC

امکان پخش شبکه های دیجیتال

سیستم هوشمندسیستم عامل اندروید 11

حافظه رم 2 گیگابایت

حافظه داخلی 16 گیگابایت

پردازنده چهار هسته ای

سایر قابلیت هاقابلیت نصب روی دیوار

دارای پایه رومیزی

قابلیت اتصال به اینترنت و مرورگر وب

قابلیت اتصال موبایل و میرورینگ

قابلیت ضبط تصاویر بر روی حافظه جانبی (PVR)

گیرنده دیجیتال نسل سوم با امکان پشتیبانی از فرمت HEVC-H265

راهنمای الکترونیکی برنامه ها (EPG)

پشتیبانی از فناوری HDR10

کاهش دهنده نویز

اگر در پی یک تلویزیون 4K با قیمتی مناسب در راهنمای خرید برترین تلویزیون وبلاگ سفر به کانادا مگ می شد، برند محبوب جی پلاس تلویزیون 58 اینچ GTV-58PU726N را در بازه قیمتی 22 میلیون تومان ارائه داده است. این تلویزیون به پنل VA مجهز است و می تواند محتواهایی تا وضوح 4K را به خوبی پخش کند و از معینه های آن می توان به فناوری های ارتباطی بلوتوث، وای -فای و پورت LAN اشاره نمود.

این تلویزیون 4K جی پلاس قابلیت نصب روی دیوار را هم دارد و از سه درگاه HDMI در کنار دو درگاه USB برای اتصال دستگاه های مختلف مانند کنسول های بازی یا گیرنده های دیجیتال و بعلاوه حافظه های جانبی پشتیبانی می نماید. نکته اصلی در خصوص تلویزیون GTV-58PU726N جی پلاس، سیستم هوشمند آن است. این محصول به سیستم عامل اندروید 11 مجهز است و شما می توانید اپلیکیشن های مختلف اندرویدی را به راحتی روی آن نصب کنید. از دیگر قابلیت های این تلویزیون می توان به امکان اتصال به اینترنت برای گشت و گذار در وب، ضبط تصاویر و اتصال گوشی موبایل به آن اشاره نمود.

تلویزیون 75 اینچ 4K هوشمند جی پلاس GTV-75PQ822S

از 64.000.000 تومان

جدول معینات

کیفیت تصویرUltra HD
رزولوشن4K
سایز صفحه75 اینچ | پنل کیولد
تعداد درگاه HDMI

سه HDMI

بلندگوهادو بلندگو
دو عدد
تیونرDVB-T2

HEVC

امکان پخش شبکه های دیجیتال

سیستم هوشمندسیستم عامل اندروید 11

حافظه رم 2 گیگابایت

حافظه داخلی 16 گیگابایت

پردازنده چهار هسته ای

سایر قابلیت هاقابلیت نصب روی دیوار

دارای پایه رومیزی

قابلیت اتصال به اینترنت و مرورگر وب

قابلیت اتصال موبایل و میرورینگ

قابلیت ضبط تصاویر بر روی حافظه جانبی (PVR)

گیرنده دیجیتال نسل سوم با امکان پشتیبانی از فرمت HEVC-H265

راهنمای الکترونیکی برنامه ها (EPG)

پشتیبانی از فناوری HDR10

کاهش دهنده نویز

برند ایرانی جی پلاس طی سال های گذشته توانسته تا محصولاتی نسبتا باکیفیت و همگام با تکنولوژی های روز را روانه بازار داخلی کند و یکی از نوترین محصولات آن در راهنمای خرید برترین تلویزیون وبلاگ سفر به کانادا مگ، تلویزیون 75 اینچ هوشمند و مجهز به پنل کیولد GTV-75PQ822S است. استفاده از پنل کیولد با وضوح تصویر 4K سبب شده تا محصول از روشنایی و کیفیت بالاتری نسبت به تلویزیون های معمول بازار برخوردار گردد. سایز 75 اینچی این تلویزیون برای کسانی که علاقه به نمایشگر و صفحه های بزرگ دارند، در بازه قیمتی 57 میلیون تومان بسیار مناسب است.

از دیگر ویژگی های این تلویزیون پیشرفته جی پلاس می توان به فناوری HDR10، عمق رنگ 10 بیتی، سیستم عامل اندروید و امکان نصب بازی و اپلیکیشن های مختلف اشاره نمود. بعلاوه امکان اتصال موبایل و حالت میرورینگ هم در این تلویزیون هوشمند وجود دارد. تلویزیون GTV-75PQ822S جی پلاس دارای سه درگاه HDMI و دو درگاه USB است تا شما بتوانید دستگاه های مختلف مانند کنسول های بازی و گیرنده های دیجیتال تا هاردهای اکسترنال و فلش مموری ها را به آن وصل کنید.

تلویزیون 85 اینچ 4K هوشمند جی پلاس GTV-85PQ842S

از 88.000.000 تومان

جدول معینات

کیفیت تصویرUltra HD
رزولوشن4K
سایز صفحه75 اینچ | پنل کیولد
تعداد درگاه HDMI

سه HDMI

بلندگوهادو بلندگو
دو عدد
تیونرDVB-T2

HEVC

امکان پخش شبکه های دیجیتال

سیستم هوشمندسیستم عامل اندروید 11

حافظه رم 2 گیگابایت

حافظه داخلی 16 گیگابایت

پردازنده چهار هسته ای

سایر قابلیت هاقابلیت نصب روی دیوار

دارای پایه رومیزی

قابلیت اتصال به اینترنت و مرورگر وب

قابلیت اتصال موبایل و میرورینگ

قابلیت ضبط تصاویر بر روی حافظه جانبی (PVR)

گیرنده دیجیتال نسل سوم با امکان پشتیبانی از فرمت HEVC-H265

راهنمای الکترونیکی برنامه ها (EPG)

پشتیبانی از فناوری HDR10

کاهش دهنده نویز

یکی از نوترین محصولات فراوری شده به دست برند ایرانی جی پلاس در راهنمای خرید برترین تلویزیون وبلاگ سفر به کانادا مگ که حکم پرچمدار را یدک می کشد، است که به نسبت برچسب قیمتی، مقدار و امکانات می تواند گزینه مناسبی باشد. استفاده از پنل کیولد با وضوح تصویر 4K سبب شده تا محصول از روشنایی و کیفیت بالاتری نسبت به تلویزیون های معمول بازار برخوردار گردد. سایز 85 اینچی این تلویزیون برای کسانی که علاقه به نمایشگر و صفحه های بزرگ دارند، در بازه قیمتی 88 میلیون تومان بسیار مناسب است.

تلویزیون 85 اینچ کیولد هوشمند GTV-85PQ842S جی پلاس به سیستم عامل اندروید 11 مجهز است و می توانید با استفاده از آن، اپلیکیشن ها و بازی های مختلف اندرویدی را روی تلویزیون نصب کنید. از دیگر ویژگی های این تلویزیون پیشرفته جی پلاس می توان به فناوری HDR10، عمق رنگ 10 بیتی، امکان اتصال موبایل و حالت میرورینگ، سه درگاه HDMI و دو درگاه USB اشاره نمود.

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید تلویزیون خبرنگاران مگ؛ شهریور 1402" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید تلویزیون خبرنگاران مگ؛ شهریور 1402"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید