ربات انسان نمایی که دیگران را از ورود به حریم شخصی اش منع می نماید

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، پیشرفته ترین ربات انسان نمای دنیا در آزمایشگاهی در بریتانیا رونمایی شد. این ربات که Ameca نام دارد، حرکات و حالات چهره واقعی دارد.

ربات انسان نمایی که دیگران را از ورود به حریم شخصی اش منع می نماید

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، در جدیدترین ویدیویی که از این ربات به اشتراک گذاشته شده است، ربات با فشار دادن بینی اش خشمگین می گردد.وقتی دست کسی به حریم شخصی این ربات نزدیک می گردد، ربات دست آن شخص را از خود دور می نماید. این ربات که شباهت عجیبی به موجود فیلم من ربات هستم دارد با فشار دادن بینی اش خشمگین می گردد. در فیلم منتشر شده، یک محقق انگشت خود را بیشتر و بیشتر به آمکا نزدیک می نماید، تا زمانی که ربات دست را گرفته و از نزدیک صورت خود خارج می نماید.

شرکت Engineered Arts در وب سایت خود گفت، آمکا که به طور خاص به عنوان پلتفرمی برای توسعه فناوری های رباتیک آینده طراحی شده است، پلتفرم ربات انسان نمای کاملی برای تعامل انسان و ربات خواهد بود. ما بر ارائه فناوری های نوآورانه، که قابل اعتماد، مدولار، قابل ارتقا و توسعه آسان هستند، متمرکز شده ایم.

شرکت Engineered Arts در سال 2005 تاسیس شد و اولین ربات فراوری شده به وسیله این شرکت، Thespian نام داشت که یک ربات مکانیکی برای اجرا روی صحنه بود. آخرین فناوری فراوری شده به وسیله این شرکت رباتی می باشد که با ورود اشیا به فضای شخصی خود واکنش نشان می دهد. کاربران پس از مشاهده ویدئوی منتشر شده از این ربات، از واقعی بودن آن شگفت زده شده اند.

پرداخت 150000 پوند در ازای استفاده از چهره شما برای طراحی یک ربات

یک شرکت فناوری به هر شخصی که اجازه استفاده از چهره خود را برای قرار دادن روی ربات، به این شرکت بدهد 150000 پوند پرداخت می نماید. ایده قرض دادن چهره خود، برای استفاده در یک ربات، شبیه داستان یک قسمت از سریال Black Mirror می باشد. سازنده ربات Promobot در پی چهره ای برای ربات انسان نما بعدی خود است که از سال 2023 در هتل ها، مراکز خرید و فرودگاه ها مورد استفاده قرار گیرد. این شرکت مبلغ 150000 پوند (200000 دلار) به داوطلب شجاعی که باید برای همواره حق استفاده از چهره خود را جهت استفاده در ربات به آن ها بدهد، پرداخت می نماید.

یک کاربر نوشت: شگفت انگیز است که چگونه چیز های بسیار جزئی، مانند پلک زدن و خمیدگی های ظریف صورت، باعث می گردد که او یک فرد زنده واقعی به نظر برسد. در حالی که آمیکا در حال حاضر نمی تواند راه برود، این شرکت می گوید که ربات را طوری طراحی نموده است که ماژولار و قابل ارتقا باشد و در حال اضافه کردن قابلیت راه رفتن روی این ربات است.

Engineered Arts بعلاوه در حال ساخت یک سر رباتیک به نام Adran می باشد که دارای 22 محرک سفارشی است و به ربات این امکان را می دهد تا چشم و دهان خود را درست مانند یک انسان حرکت دهد.

Adran همان چیزی است که Engineered Arts به عنوان Mesmer توصیف می نماید، سیستمی برای ساخت ربات های انسان نما واقعی که قدرتمند، زیبا و ارزان هستند. طبق گفته این شرکت انگلیسی، ربات مسمر می توانند طیف وسیعی از احساسات انسانی را به نمایش بگذارد و می توانند شبیه به هر انسانی بگردد. این ربات از اسکن های سه بعدی افراد واقعی طراحی و ساخته شده است که به ما امکان می دهد ساختار استخوانی انسان، بافت پوست و حالت ها را به طور دقیقی تقلید نماییم.

ربات Ameca دنبال کننده ایده ربات انسان نمای سوفیا Sophia می باشد که در سال 2016 ظاهر شد و یک سر انسان مانند فوق العاده باهوش با چهره ای واقع بینانه بود که می توانست پلک بزند، از این طرف به آن طرف نگاه کند و صحبت کند. این ربات انسان نما که به وسیله شرکت هنگ کنگی هانسون روباتیک ساخته شده است، قادر به چت کردن، لبخند شیطنت آمیز و حتی جوک گفتن است. این ربات در اکتبر 2017 تابعیت قانونی عربستان سعودی را دریافت کرد.

منبع: dailymail

منبع: فرارو

به "ربات انسان نمایی که دیگران را از ورود به حریم شخصی اش منع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات انسان نمایی که دیگران را از ورود به حریم شخصی اش منع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید