روحانی: از توطئه جنگ قوای سه گانه عبور کردیم

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، رییس جمهور تاکید نمود که کالا های مورد احتیاج مردم به وفور وجود دارد و در اختیار آن ها است.

روحانی: از توطئه جنگ قوای سه گانه عبور کردیم

به گزارش ایسنا، حسن روحانی در جلسه هیئت دولت گفت: صبح امروز وزیر بهداشت نامه ای فرستاده و خواسته در روز عید قربان که برادران اهل تسنن مراسم مفصل تری را برگزار می نمایند پروتکل ها را رعایت نمایند تا بیماری بیشتر نگردد.

وی اضافه کرد: این ایام ایامی است که برابر توطئه های بدخواهان قویتر می شویم. آنان می خواستند اقتصاد ما را به هم بریزند تا نتواند کار خود را ادامه دهد و فکر می کردند ظرف چند ماه می توانند این کار را انجام دهند و تورم سه رقمی در کشور ایجاد نمایند.

روحانی تاکید نمود: امروز کالا های مورد احتیاج مردم در اختیار آنان است و وفور وجود دارد، اما در کنار آن باید اقداماتی برای قیمت گذاری بهتر انجام دهیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه فراورینمایندکان کار های بزرگی در این مدت انجام دادند، گفت: در تمام صنایع مهم ما از فولاد تا آلومینیوم بیشتر کار و فراوری می نمایند و ما فولاد و مس بیشتری نسبت به گذشته صادر می کنیم و وزن صادرات ما بالاتر رفته است.

وی اضافه کرد: از اول قرارداد مالی ما با اوراسیا تا امروز 63 درصد به این میزان صادرات اضافه کرده شده است و این در حالی است که ما کرونا را داشتیم و مرز ها مثل قدیم باز نبود.

روحانی با بیان اینکه مشکلاتی که امروز با آن روبرو هستیم قابل حل است، توضیح داد: با نظارت دقیق از فراوری تا مصرف از سفارش تا تأمین ارز تا روزی که کالا با کشتی می آید و در بندر ترخیص می گردد، اگر مثل سایه این فرایند را دنبال کنیم که با سامانه الکترونیک این انجام شدنی است، آن وقت بعضی اشکالات قابل حل است هرچند ممکن است بعضی به این راحتی قابل حل نباشد.

رییس جمهوری اظهار کرد: در هفت سال گذشته زنجیره فراوری فولاد ما نسبت به کل تاریخ، هفت برابر شده است این کار بزرگی است که نشان از توانمندی ما دارد. در پتروشیمی هم فراوری در این هفت سال نسبت به گذشته نزدیک به دو برابر شده است.

وی اضافه کرد: در ده روز گذشته صادرنمایندگان خوب ما 2/5 میلیارد دلار ارز اوری داشتند که آن را به درستی برمی گردانند و در سامانه نیما قرار می دهند و به احتیاج کشور یاری می نمایند هرچند اقلیتی هم هستند که تخلف می نمایند و باید با آنان هم برخورد کرد که وزارت صمت و دادگستری وظیفه سنگینی را برای اجرا و عملیاتی کردن نظارت بر بازار به عهده دارند.

روحانی تاکید نمود: یکی دیگر از چیز هایی که دشمنان به آن امیدوار شده بودند، اختلاف میان قوا بود که البته با سخنان رهبری و دستور ایشان که هیچ یک از قوا نباید دنبال حاشیه باشند این امید هم از دست آنان گرفته شد و تقریباً از آن گذشتیم.

وی ادامه داد: راه سوم دشمن شایعه سازی است. می گویند کوه های ما را فروخته اند، بعد روز دیگر می گویند نه وقف شده است بعد می گویند جنگل ها فروش رفته است و بعد می گویند نه وقف شده است. این چه حرفی است؟ مگر می گردد زمین خدا و مرتع و اقیانوس و دریا و کوه و جنگل که جزو انفال است، وقف کرد؟ مگر مال کسی است که وقف کند؟

روحانی توضیح داد: گاهی می گویند شمال ایران را فروختند و گاهی می گویند جنوب ایران به فروش رفت. من از شایعه سازی دشمنان تعجب نمی کنم از این تعجب می کنم که چطور گوش شنوایی برای این سخنان وجود دارد.

رییس جمهوری گفت: جلوی این شایعات و حرف های ناروا که گاهی بعضی دوستان هم این حرف ها را نمی شوند و درست نقل و نقد نمی نمایند را باید گرفت. همه جا دین و مراسم هست و مقید به چارچوب های بهداشتی انجام می گردد. اگر می گوییم روز های عزا به جای 20 روز 3 روز باشد باید انجام گردد، اگر به جای 7 ساعت 3 ساعت گردد، باید چنین باشد. همه این پروتکل ها معین است. عدم تجمع معین است و ما نه به کسانی که می خواهند عزاداری نباشد، اجازه چنین کاری می دهیم ونه به کسانی که می خواهند عزاداری را طوری جلوه دهند که عامل بیماری گردد چنین اجازه ای می دهیم.

روحانی توضیح داد: من به وزارت کشور و وزارت بهداشت گفته ام که اگر کسی وارد اداره ای شد و پروتکل ها را اجرا نکرد، به او خدمات داده نگردد و می توانیم بالاتر از این هم عمل کنیم و در جامعه هم اگر کسی می. خواهد سلامت دیگران را به خطر بیندازد، مجازات معین کنیم.

روحانی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: دشمنان در مجامع بین المللی هم صبح تا شب مثل دلال از کاخ سفید راه افتاده اند و با این و آن تلفنی حرف می زنند که این ماجرای خاتمه تحریم تسلیحاتی ایران را عقب بیندازند که تا به امروز هیچ هم پیروز نشده اند.

رییس جمهوری یادآور شد: کار را به جایی رساندند که با تروریسم هوایی، جنگنده ای را کنار یک هواپیمای مسافربری بفرستند و ایجاد رعب و وحشت نمایند. البته این ماجرا از سوی آمریکا در خاتمه جنگ هم اتفاق افتاده بود و به بهانه واهی یک هواپیمای خود ما را هم هدف قرار داده بودند و این چیزی نیست که تازگی داشته باشد.

وی اضافه کرد: این شیطنت ها و بازی ها برای این است که دربرابر ایران شکست خوردند، ولی ما به سردمداران آمریکا می گوییم که یک راه در برابر ایران بیشتر ندارید و آن هم اجرای پیمان و حق و حقوق ما و پرداخت خسارات ناشی از بی توجهی به این حقوق است و گرنه ملت ایران با همه سختی هایی که تحمل می نمایند در برابر شما کرنش نخواهند کرد.

منبع: فرارو

به "روحانی: از توطئه جنگ قوای سه گانه عبور کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: از توطئه جنگ قوای سه گانه عبور کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید