ساخت مدارس دانش بنیان، خلاقیت دانش آموزان را افزایش می دهد

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، خبرگزاری خبرنگاران-وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش محور شعار سال جاری است و ساخت مدارس دانش بنیان، می تواند منجر به افزایش خلاقیت در دانش آموزان گردد.

ساخت مدارس دانش بنیان، خلاقیت دانش آموزان را افزایش می دهد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ سفر به کانادا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ یوسف نوری در گردهمایی مشترک مدیران کل نوسازی مدارس استان های سراسر کشور که شامگاه 14 فروردین 1401 و با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار گردید، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به عنوان نقشه راه فعالیت های حوزه تعلیم و تربیت است.

نوری با بیان عوامل تربیتی و روانشناختی موثر بر ساخت فضا های آموزشی تاکید نمود: محیط یادگیری و فضای مدارس باید دانش بنیان باشد، یعنی علاوه بر اینکه از آخرین دستاورد های علمی روز جهان و صفر تا صد دانش بومی در طراحی، ساخت و تجهیزات آموزشی استفاده می کنیم، باید تمام اجزای محیط نیز در تحقق سطوح مختلف یادگیری و شکوفایی خلاقیت ها واستعداد ها نقش ایفا نمایند.

وی با بیان اینکه فعالیت دانش بنیان، فراوری و اشتغال را در پی خود دارد، تاکید نمود: آموزش و پرورش محور شعار سال جاری است و تحولات بر مبنای دانش بنیان، راهبرد افزایش فراوری و اشتغال است، البته لازمه آن همراهی بخش های مختلف است که برای رسیدن به این مقصود در همین مدت مصوباتی را در هیات دولت داشته ایم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر آینده پژوهی در ساخت مدارس و تدوین محتوای آموزشی گفت: در نظر داریم با برگزاری یک فراخوان، ایده های طراحی فضا های آموزشی و پرورشی را بر مبنای دانش بنیان و متناسب با بوم و اقلیم جمع آوری کنیم و با تلفیق این دو مقوله در طراحی و ساخت مدارس، ضمن پاسخگویی به احتیاج های نسل فردا، بتوانیم اصالت و هویت را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه طراحی فضا های آموزشی نباید کلیشه ای باشد، گفت: باید احتیاج ها و ذائقه های دانش آموزان را بشناسیم؛ سواد بصری بچه ها و در نتیجه حظ بصری در محیطی آزاد و با نشاط موجب تقویت تفکر دانش آموزان و شکوفایی استعداد و توانایی آن ها را فراهم می آورد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: محیط باعث بروز خلاقیت می گردد؛ محتوای درسی و معلمان ما نیز باید به این موضوع کمک نمایند و به سمت مدرسه با مسئولیت و کارکرد های اجتماعی پیش برویم که نقش دانش آموز به عنوان پژوهشگر، و نقش معلم به عنوان کمک گر و تسهیل گر باشد تا تحول دانش بنیان شکل گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "ساخت مدارس دانش بنیان، خلاقیت دانش آموزان را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت مدارس دانش بنیان، خلاقیت دانش آموزان را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید