سوها ؛ قطعه الماسی که در اردبیل پیدا می کنید!

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، خبرنگاران : اردبیل قطعه ای از بهشت روی زمین است . قدم که به سرزمین سرسبز ئ خیال انگیز بگذارید هر گوشه اش زیبایی می درخشد.یکی از زیبایی ها دریاچه سوها است.

سوها ؛ قطعه الماسی که در اردبیل پیدا می کنید!

دریاچه سوها که در نزدیکی شهرستان نیمن قرار گرفته است؛ یکی از جاذبه های طبیعی استان اردبیل است. این دریاچه که به آن سوا نیز گفته می گردد در حقیقت آبگیر پست سد سوهاست.

آب سوا راکد است؛ از این رو نمی توان در آن شنا کرد. اما نگران نباشید چون علاوه بر شنا تفریحات دیگری نیز در اطراف این دریاچه وجود دارد؛ اگر کمی به گشت وگذار در اطراف دریاچه بپردازید و خوش شانس باشید می توانید اسب های زیبایی را که در این منطقه زندگی می نمایند ببینید. به علاوه در فصل بهار معمولا اطراف این دریاچه پوشیده از مه است و عطر بابونه به مشام می رسد.

یک سمت دریاچه سوا از جنگل های بکر پوشیده شده و منظره زیبایی دارد. بنابراین اگر از عکاسی لذت می برید این منظره ها زیبا را از دست ندهید. در سوی دیگر این دریاچه، تپه های زیبا و راستا آبشار لاتون است؛ اگر حال وهوای پیاده روی دارید سری هم به آبشار لاتون بزنید. این آبشار بلندترین آبشار چهارفصل ایران محسوب می گردد.

در کنار این تپه ها، اهالی روستای سوها، در آلاچیق ها آش دوغ، خوراکی، چای و… می فروشند. از روستا تا کنار دریاچه حدود 5 کیلومتر فاصله است که بخشی از این راستا را باید با ماشین های آفرود یا نیستان طی کنید. البته در روستای سوها برخی از محلی ها مسافران را با نیسان به محل دریاچه می رسانند.

روستای سوها در محلی قرار گرفته است که جنگل های استان گیلان از آن آغاز شده و آب وهوای معتدلی نیز دارد. از آنجا که در اطراف این روستا چشمه های آب فراوانی وجود دارد به آن سوها گفته می گردد.

توجه: در اطراف دریاچه موبایل آنتن نمی دهد؛ به علاوه از آنجا که در این منطقه امکانات رفاهی برای مسافران وجود ندارد باید تجهیزات مورد احتیاج را همراه داشته باشید. البته می توانید پیش از ترک روستای سوها نیز مایحتاج مورد احتیاج خود را بخرید. از کمپ زدن در اطراف دریاچه خودداری کنید زیرا در این منطقه حیوانات وحشی نظیر خرس، گرگ، پلنگ، مار و… وجود دارند؛ بنابراین توصیه می کنیم بعد از تاریک شدن هوا در این منطقه نمانید.

دریاچه سوها کجاست؟

دریاچه سوها یکی از جاذبه های گردشگری استان اردبیل است که در شهر نمین قرار گرفته است. فاصله این دریاچه که سرآغاز جنگل های گیلان محسوب می گردد تا روستای سوها 5 و تا اردبیل حدود 32 کیلومتر است.

راستا دسترسی به دریاچه سوها

برای دسترسی به دریاچه باید راستا اردبیل را درپیش بگیرید؛ سپس از اردبیل به سمت بریس بروید. در این راستا تابلوهایی را مشاهده خواهید کرد که شما را به سمت روستای سوها واقع در شهرستان نیمن راهنمایی می نماید.

پس از عبور از روستا باید راستای تقریبا 4 کیلومتری را طی کنید تا به دریاچه سوها برسید. این راستا را می توانید با اتومبیل یا پیاده طی کنید؛ اگر از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار هستید توصیه می کنیم از روستای سوها تا دریاچه پیاده روی کنید و از طبیعت این راستا لذت ببرید.

برترین فصل سفر به دریاچه سوا

برترین فصل برای سفر به این منطقه بهار و تابستان است. در فصل بهار و ماه های تیر و مرداد گل های بابونه ای که در دشت کنار دریاچه رشد می نمایند، زیبایی این منطقه را چند برابر خواهند کرد. اگر قصد دارید گشت وگذاری در جنگل های اطراف این دریاچه بزنید حتما همراه راهنما باشید تا خطری شما را تهدید نکند.

توصیه های ضروری قبل از سفر

برای رفتن به دل طبیعت وسایل زیادی لازم است. ولی می توانید یک جوری برنامه بریزید که سبک سفر کنید و توی دردسر هم نیفتید.

به دریاچه سوها اگر رفتید همراه داشتن چراغ قوه، GPS، مقدار کافی آب آشامیدنی و مواد خوراکی و غذایی لازم است و در صورتی که قصد داشتید شب را اطراف دریاچه سپری کنید چادر مسافرتی و باقی امکانات کمپینگ را حتما همراه داشته باشید. اگر اطراف دریاچه کمپ زدید مراقب طبیعت بکر و زیبایی آنجا باشید.

نکته دیگر که باید به آن توجه کنید آنتن دهی ضعیف و نبود امکانات رفاهی در آن ناحیه است.

اوضاع آب و هوا را هم چک کنید تا گرفتار باران نشوید.

در نهایت اگر تجربه کمپینگ ندارید بهتر است در این محل چادر نزنید. حیوانات مختلفی مثل گراز وحشی می توانند خطر آفرین باشند.

در نزدیکی دریاچه روستاهایی با امکان اجاره اقامتگاه بومگردی وجود دارند که شب را می توانید آنجا بگذرانید.

منبع: توریسم آنلاین

به "سوها ؛ قطعه الماسی که در اردبیل پیدا می کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوها ؛ قطعه الماسی که در اردبیل پیدا می کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید