ظرفیت حضور 500 استارتاپ در کارخانه نوآوری آزادی

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، مدیر کارخانه نوآوری آزادی درباره ویژگی های این کارخانه که وابسته به پارک فناوری پردیس است، گفت: بالغ بر 150 میلیارد تومان برای این کارخانه هزینه و سرمایه گذاری شده و امروز فضای کارخانه به بیش از 18 هزار متربع رسیده است که فضای مذکور ظرفیت میزبانی از 2500 تن از ایده پردازان و 500 استارتاپ را دارا است.

ظرفیت حضور 500 استارتاپ در کارخانه نوآوری آزادی

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، مهدی عظیمیان در بازدید مدیران معاونت تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از کارخانه نوآوری آزادی، اظهار کرد: از تاسیس پارک پردیس حدود 19 سال می گذرد و اینجا محلی برای حضور شرکت های فناور و دانش بنیان است و بالغ بر 250 شرکت در این بستر حضور فعالانه دارند.

وی اضافه نمود: در پارک فناوری فرصت ها صرفا برای شرکت ها است، اما در کارخانه نوآوری این فرصت در اختیار افراد و ایده پردازان قرار گرفته است.

عظیمیان با بیان اینکه در کارخانه زنجیره کارآفرینی پایدار شکل گرفته که شامل رویداد کارآفرینی، شکل گیری، شتاب دهنده، رشد و گسترش است، اعلام کرد: اولین کارخانه نوآوری با همکاری بخش خصوصی و دولت راه اندازی شده است که این کارخانه بزرگترین محل تجمع استارتاپهای کشور است.

مدیر کارخانه نوآوری آزادی توضیح داد: بالغ بر 150 میلیارد تومان برای این کارخانه هزینه و سرمایه گذاری شده و امروز فضای کارخانه به بیش از 18 هزار متربع رسیده است که فضای مذکور ظرفیت میزبانی از 2500 تن از ایده پردازان و 500 استارتاپ را دارا است.

مدیر توسعه شعب و پردیس های پارک فناوری پردیس ادامه داد: تامین سرمایه نقدی، آموزش های تخصصی و فنی، ارائه فضای لازم کاری و همچنین ارتباط با شبکه سرمایه گذاران در این کارخانه ارائه می گردد.

عظیمیان با اشاره به اینکه شعبه دوم کارخانه متعلق به دولت است، اضافه نمود: فضای اشتراکی و 30 دفتر برای استارتاپها در نظر گرفته شده است. خوشبختانه در مراکز استان ها 10 کارخانه نوآوری ایجاد شده اند و این نوع بسترسازی در استان ها مورد توجه مسئولین قرار گرفته است.

بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، در انتها مدیران معاونت تحقیقات، فناوری و نواوری دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بازدید از کارخانه، به بیان و انتقال تجربیات به مسئولان کارخانه پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ظرفیت حضور 500 استارتاپ در کارخانه نوآوری آزادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت حضور 500 استارتاپ در کارخانه نوآوری آزادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید