عظمتی دیدنی در سلیمان تنگه ساری

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، اقامت در یکی زیباترین و آرامش بخش ترین نقاط ایران که با طبیعت شگفت انگیزش می تواند هوش از سر شما ببرد قطعا اقامتی دلپذیر خواهد بود و اگر در پی کشف این نقطه هستید باید بگوییم نام آن سد تنگه ساری است.

عظمتی دیدنی در سلیمان تنگه ساری

سد شهید رجایی که آن را با نام سد سلیمان تنگه نیز می شناسند یکی از زیباترین مقاصد گردشگری شمال کشور است. این سد در بخش دودانگه شهرستان ساری قرار گرفته که با طبیعت بکر و چشم نواز اطرافش گردشگران بسیاری را از سراسر ایران جذب این نقطه از کشور می نماید. همراه وبلاگ سفر به کانادا مگ سفری به شمال ایران داشته باشید.

سلیمان تنگه و سد باشکوهش کجاست؟

سلیمان تنگه یکی از بکرترین نقاط ایران است که با طبیعت سرسبز و فوق العاده زیبای خود چشم اندازی باشکوه و خیره نماینده در مقابل دیدگان گردشگران به نمایش می گذارد. در دل این طبیعت بکر و چشم نواز سدی باابهت واقع شده که با ساختن دریاچه ای مصنوعی در این نقطه، به زیبایی تنگه ساری افزوده است. سلیمان تنگه در استان مازندران، در 45 کیلومتری جنوب غربی ساری و در نزدیکی روستایی به نام افرا چال قرار گرفته است. ارتفاع این سد نزدیک به 138 متر است.

ماجرای نامگذاری سد سلیمان تنگه چیست؟

علت نامگذاری سد به این نام ماجرای جالبی دارد. محلی ها می گفتند که یک بنای تاریخی در منطقه دواب وجود داشته که زیر آب رفته و متعلق به دوره حضرت سلیمان بود. به همین علت هم سد شهید رجایی را با نام سد سلیمان تنگه می شناسند.

جاهای دیدنی سلیمان تنگه

در اطراف این سد باابهت جاذبه های دیدنی بسیاری وجود دارد. از جمله جاذبه های دیدنی این نقطه می توان به دریاچه چورت، اسکله شیرین رود و جنگل های سرستنگه بز اطراف سد اشاره نمود.

نگاهی به امکانات سرگرمیی سد

این سد برخلاف بسیاری از سدهای کشور دارای امکانات سرگرمیی زیادی است که بیشتر آن ها به آب دریاچه وابسته هستند. در ادامه چند تا از این سرگرمیات را آنالیز می کنیم.

ماهیگیری در سد سلیمان تنگه

در دریاچه سد، ماهی هایی همانند زرد پر، کپو، فیتوفاگ، کولی، ماهی سفید رودخانه ای و قزل آلای رنگین کمانی به چشم می خورند. تورهای ماهیگیری زیادی در این نقطه منتظر هستند که شما را به ماهیگیری در سد ببرند.

قایق رانی روی سد شهید رجایی

قایق رانی یکی از سرگرمیات ثابت سد شهید رجایی است. دریاچه سد آنقدر زیباست که وبلاگ سفر به کانادان بخواهد یکی دو دور بیشتر بزنید. با توجه به اینکه سد همواره پُر آب است، قایق رانی در آن خیلی لذت بخش خواهد بود.

اسکی روی آب

علاوه بر قایق رانی می توانید روی آب دریاچه هم اسکی کنید. اسکی روی آب یکی از امکانات سرگرمیی مجذوب نماینده سد شهید رجایی است. اگر تا به حال این ورزش را امتحان ننموده اید، این فرصت خیلی خوبی است. فقط حواستان باشد که باید شنا بلد باشید تا اجازه اسکی روی آب به شما داده گردد.

اتوبوس دریایی

اتوبوس دریایی یکی از کم خطرترین امکانات سرگرمیی این سد است. فقط کافی است هزینه آن را پرداخت نموده و سوار بر اتوبوس دریایی شوید و از گشت وگذار روی دریاچه پشت سد رجایی لذت ببرید.

پدال رو روی سد

پدال رو را که همه ما قبلا امتحان نموده ایم. در خصوص این سرگرمی دیگر خودتان باید دست به کار شوید تا طول و عرض دریاچه را طی کنید.

پیست تپه پیمایی

پیست تپه پیمایی یکی از امکانات سرگرمیی دهکده آرامش است. در این منطقه پیستی طراحی شده که می توانید با یک کفش مناسب در آن پیاده روی کنید.

زمین بازی و ورزش سد

یکی از امکانات مهمی که در دهکده آرامش در نظر گرفته شده، زمین بازی و ورزش است. بفرمایید زمین بازی و ورزش برای یک سرگرمی عالی.

اقامتگاه سد سلیمان تنگه

درست در مجاور سد شهید رجایی ساری اقامتگاه و ویلاهای بسیاری وجود دارد که هزینه یک شب اقامت در آن ها از هشتصد و ده هزار تومان آغاز می گردد تا یک میلیون و دویست هزار تومان افزایش می یابد.

فاصله ساری تا سد سلیمان تنگه

این سد در 45 کیلومتری جنوب غربی ساری واقع شده است.

برترین زمان بازدید از سد

فصل بهار و تابستان برترین زمان بازدید از سد سلیمان تنگه است. در فصل بهار هوا خنک است و در دل این منطقه کوهستانی بادی خنک به صورتتان می وزد که از خواب بیدارتان خواهد نمود. فصل تابستان هوا کمی گرم و شرجی است اما بیشتر گردشگران این فصل را برای بازدید از سد رجایی انتخاب می نمایند.

منبع: پیام دلتا

به "عظمتی دیدنی در سلیمان تنگه ساری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عظمتی دیدنی در سلیمان تنگه ساری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید