در شهریور به کدام شهر های ترکیه سفر کنیم؟

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، شهریور، همان ماهی است که همواره خبر از رسیدن پاییز می دهد. در این ماه نه گرمای تابستان شما را اذیت می نماید و نه سرمای پاییز. هوای شهریور خنکای دلچسبی دارد. بسیاری از کسانی که اهل سفر هستند این ماه را برای سفر انتخاب می نمایند. از قضا ترکیه کشوری است که در شهریور هوایی عالی دارد و حراج های آخر فصل آن نیز جان می دهد برای یک خرید حسابی! اما سوالی که مطرح می گردد این است که در شهریور به کدام شهر های ترکیه سفر کنیم؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا ببینیم در این ماه بلیط هواپیما خود را به مقصد کدام شهر ترکیه خریداری کنیم.

در شهریور به کدام شهر های ترکیه سفر کنیم؟

ترکیه را بیشتر بشناسیم

ترکیه، ترکیبی مسحورنماینده از عجیب و آشناست. این کشور بسیار فراتر از تصویر کلیشه ای آن به عنوان پلی بین شرق و غرب است. این کشور از آغاز تاریخ ثبت شده، از هر جهت مورد تهاجم قرار گرفته و از هر بخش از خاورمیانه و مدیترانه، بالکان و آسیای مرکزی ویژگی هایی کسب نموده است. مساجد با کلیساها همزیستی می نمایند، تئاترها و معابد رومی در نزدیکی شهرهای باستانی هیتی دیده می شوند و مراسم دراویش و جشنواره های کولی ها به مقدار کنسرت های موسیقی کلاسیک یا مسابقات فوتبال بخشی از منظره اجتماعی هستند.

رفتار محبت آمیز مردم ترکیه باعث لذت شما از بازدیدتان می گردد. این رفتار چنان شما را جذب خواهد نمود که اگر بعدها یک بلیت هواپیما اینترنتی پیدا کنید، سریعا وسایل خود را جمع می کنید و راهی ترکیه می شوید. بخش عظیمی از مجذوب کنندهیت ترکیه در سایت های باستان شناسی آن نهفته است، میراثی از جانشینی گیج نماینده دولت های اورارتویی، فریگی، یونانی، هلنیستی، رومی، بیزانسی و ارمنوکه قبل از قرن دوازدهم در اینجا نفوذ داشتند. از شهرهای بزرگ کلاسیک گرفته تا قلعه های بالای تپه و کلیساهای دورافتاده، بعضی هنوز هم یافته های نو هیجان انگیزی دارند.

استانبول

استانبول شهری باورنکردنی است. این شهر یکی از شگفت انگیزترین شهرهایی است که می توانید ببینید. استانبول دارای معماری خیره نماینده، غذاهای خوشمزه و بعضی از گرم ترین و مهمان نوازترین مردمی است که تا به حال در سفرهای خود دیدار نموده اید. شهری است که هر کسی دوست دارد بارها و بارها از آن بازدید کند. بلیط استانبول را می توانید در سفرمارکت تهیه نموده و از این شهر حیرت انگیز بازدید کنید. گردشگران آنقدر از استانبول لذت می برند که صادقانه می توانند زندگی روزمره خودشان را در آنجا تصور نمایند. فقط یک روز را در این شهر فریبنده بگذرانید و تعجب نخواهیم کرد که شما هم همین احساس را داشته باشید.

استانبول از کلیساهای بیزانسی آن گرفته که با موزاییک ها و نقاشی های دیواری تزیین شده است تا مساجد باشکوه آن که با مناره های مرتفع مزین شده اند، شهری است که شما را در هر لحظه مجذوب خود می نماید. بهار (فروردین) برترین زمان برای سفر به استانبول است و پس از آن اواخر تابستان و اوایل پاییز (شهریور) مسافران زیادی راهی استانبول می شوند. ازدحام جمعیت در شهریور کم تر است و هوا در هر دو فصل معتدل است، اگرچه در پاییز بیشتر از بهار باران می بارد. هواداران گل های لاله که اصالتاً از ترکیه هستند و نه هلند، خرسند خواهند شد که بدانند جشنواره بین المللی لاله در ماه فروردین با میلیون ها گل لاله در سراسر شهر برگزار می گردد. رزرو هتل استانبول و تماشای لاله ها می تواند همان مرخصی باشد که مدت هاست به آن احتیاج دارید.

بدروم

بدروم یا هالیکارناسوس به عنوان نام قبلی آن در سال 484 قبل از میلاد به وسیله یونانیان باستان تأسیس شده است. از آن موقع، بدروم شهری بوده است که به وسیله بعضی از بزرگ ترین امپراتوری های تاریخ مانند بیزانس، عثمانی، رومی و ایرانی فتح شده است. پس از اعلام جمهوری ترکیه، نام آن از هالیکارناسوس به بدروم تغییر یافت. بدروم محبوب ترین مکان گردشگری ترکیه است. این شهر با آب و هوای گرم، زندگی شبانه بی حد و حصر و دریای خیره نماینده، مکانی غیرقابل جایگزین برای تعطیلات تابستانی در میان گردشگران است. فعالیت های تفریح بی سرانجام مانند نمایش ها و کنسرت های ویژه، تفریحات بی شمار و مردمانی پویا و گرم، تابستان های بدروم را بی نظیر می نمایند. امروز، بدروم یکی از محبوب ترین منطقه ها موگلا با فتحیه، داتچا و مارماریس است. بدروم با وجود اینکه یک شهر توریستی محبوب در اواخر تابستان است، با جشنواره های خود در طول سال نیز گردشگران را به خود جذب می نماید. بعضی از معروف ترین جشنواره ها در بدروم به توضیح زیر است:

جشنواره ماندارین: جشنواره ای که در ماه ژانویه برای ارائه غذاهای مختلف ماندارین که معروف ترین میوه بدروم است برگزار می گردد.

جشنواره گوندوگان بولونیا: این جشنواره در آخرین آخر هفته فوریه هر دو سال یکبار برگزار می گردد تا از بدروم نه تنها در تابستان، بلکه در زمستان نیز لذت ببرید.

جشنواره بین المللی پایکوبی بدروم: هر ماه می در بدروم، می توانید به فضای مجذوب کننده و پر از پایکوبیندگان با استعداد بپیوندید.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، می توانید رویدادهایی را برای علایق خود در طول سال پیدا کنید. در بدروم رویدادهای انحصاری مانند اجراهای ویژه هنرمندان یا نمایش های پایکوبی را نیز ترتیب می دهند. بنابراین همواره فعالیت های هیجان انگیزی برای شرکت در آن ها وجود دارد. به خصوص در تابستان که شهر زنده می گردد. بدروم دارای زیبایی های طبیعی و انسانی است که شما را مجذوب خود می نماید. صبح ها می توانید از شنا در زیر نور خورشید لذت ببرید و بعد از ظهر را با بعضی فعالیت های فرهنگی مانند بازدید از موزه بگذرانید. تهیه بلیط هواپیما و سفر به این شهر ترکیه را از دست ندهید.

وان

وان شهری است که در ساحل شرقی دریاچه وان، بزرگ ترین حجم آبی ترکیه قرار گرفته است. وان یک شهر مدرن و مد روز و پر جنب و جوش است که جمعیت کرد جوان آن را به مکانی کاملاً مترقی تبدیل نموده است. در خود شهر دقیقاً کار زیادی برای انجام دادن وجود ندارد، به جز این که حال و هوای خود را جلب کنید و برای غروب آفتاب به بالای قلعه شهر بروید. با این حال، وان یک شهر عالی برای کاوش در دریاچه و مکان های دورتر مانند Dogubayazit است. شما به راحتی می توانید چند روز را در وان سپری کنید، دریاچه وان را کاوش کنید و سفرهای چند روزه دورتر داشته باشید. قلعه وان محل اصلی توریستی شهر است و یک قلعه قدیمی است که بین قرن های 9 و 7 قبل از میلاد ساخته شده است. اکنون بخشی از آن بازسازی شده است و منظره ها دریاچه و شهر از بالای دیوارهای آن باورنکردنی است.

با پای پیاده می توان به سمت قلعه رفت، اما تا مرکز کمی بیش از 5 کیلومتر فاصله دارد. در عوض، می توانید سوار یکی از اتوبوس های محلی شوید که در خیابان کاظم کارابکر بالا و پایین می روند. فقط درخواست کالسی یا کاله کنید و مردم اتوبوس مناسب را که حداکثر 2 لیر هزینه دارد به شما نشان می دهند. غروب آفتاب زمان بسیار زیبا و محبوبی برای حضور در قلعه است، چرا که خورشید درست بر فراز دریاچه وان غروب می نماید. اگر در پی آغاز یک پاییز بدون غوغا و هیاهو هستید، پیشنهاد می کنیم با خرید اینترنتی بلیط هواپیما، راهی وان شوید و پاییز خود را آغاز کنید.

منبع: فرارو

به "در شهریور به کدام شهر های ترکیه سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در شهریور به کدام شهر های ترکیه سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید