مدیریت فراوری، بهداشت و بازار موجب امنیت غذایی می گردد

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، تهران(پانا) - مدیرکل دفتر محیط زیست و غذا در وزارت جهاد کشاورزی گفت مدیریت فراوری، بهداشت و بازار در بخش کشاورزی منجر به بهره وری و امنیت غذایی می گردد و مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی از مزرعه و منابع پایه فراوری آغاز و تا سفره مصرف کننده پیش می رود.

مدیریت فراوری، بهداشت و بازار موجب امنیت غذایی می گردد

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رفیعی پور در وبینار روز جهانی غذا اضافه نمود: یکی از مسائل کلیدی در امنیت غذایی شامل توسعه کشاورزی پایدار، فراوری غذا با حفظ محیط زیست، پیشگیری بهتر از درمان، پیشگیری از مهاجرت به وسیله توسعه مناطق روستایی، مبارزه با فقر، گرسنگی و سوء تغذیه و بهبود مواد غذایی از مزرعه تا سفره می گردد.

مدیرکل دفتر محیط زیست و غذا وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: امروز در کشور بیش از 120 میلیون تن محصول کشاورزی فراوری شده که یک موفقیت مدیریتی برای وزارت جهاد کشاورزی محسوب می گردد، اما باز هم احتیاج به تنظیم الگوی کشت داریم.

وی اضافه نمود: تامین و تضمین کیفیت سلامت و بهداشتی بودن محصولات کشاورزی، گیاهی و دامی با نگاه بهداشت محور و سلامت گرا در وزارت جهاد کشاورزی شروع و زنجیره مزرعه تا سفره با حضور کارشناسان و استفاده از تکنولوژی های روز جهان مانند هوش مصنوعی شروع شده است.

رفیعی پور افزود: مدیریت بازار باید به یاری مدیریت فراوری بیاید تا در اقتصاد کشاورزی ضمن موفقیت، بسوی عملکرد پایدار برای آینده کشور گام برداریم.

وی اظهار داشت: امروز در حوزه دامی، شناسایی محصولات دامی با کد IR و گریدهای A وA پلاس را دریافت کردیم.

16 اکتبر (25 مهرماه) در تقویم های بین المللی به عنوان روز جهانی غذا شناخته می گردد و دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی با شعار محصولات گواهی شده ضامن سلامت و ایمنی غذایی به استقبال این روز رفته است. آنالیز فرایند فراوری و توسعه محصولات گواهی شده موضوع مورد آنالیز این وبینار بود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مدیریت فراوری، بهداشت و بازار موجب امنیت غذایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت فراوری، بهداشت و بازار موجب امنیت غذایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید