مطالعه آسیب های حفاری مترو به چشمه علی و برج طغرل

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، حسین توکلی کجانی، فرماندار شهرستان ری اظهار کرد: طرح موضوعاتی در مورد برج طغرل، نگرانی هایی را بوجود آورده، که میراث فرهنگی و گردشگری شهر ری به عنوان متولی امر مامور شده تا موضوع را مورد بررسی کارشناسی قرار دهد.

مطالعه آسیب های حفاری مترو به چشمه علی و برج طغرل

توکلی کجانی با اشاره به ابلاغ به میراث فرهنگی شهرستان ری برای بررسی آخرین شرایط برج طغرل، گفت: باید دید که نتیجه بررسی ها به شکلی که گفته می گردد مورد تائید است یا خیر؟ اما تا این لحظه مباحثی درباره انحراف برج و یا آسیب آن درپی حفاری های مترو مورد تائید نیست و باید منتظر نتیجه بررسی ها باشیم که در آن موقع نظر نهایی میراث فرهنگی اطلاع رسانی خواهد کرد.

توکلی ادامه داد: بازسازی و ایمن سازی برج طغرل در برابر آسیب ها در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان ری درباره چشمه علی نیز تاکید کرد: چند سالی موضوع تاثیر حفاری های مترو بر این اثر باستانی مطرح می گردد و هر بار از سوی مترو تکذیب شده است. بر همین اساس بر روی این اثر نیز مطالعات کارشناسی آغاز شده و نتایج این بررسی نیز اعلام خواهد شد.

پیشتر فرهاد افشار، شهردار منطقه 20 با اشاره به اتمام ساخت تونل متروی خط 6 در نزدیکی آثار تاریخی مانند چشمه علی و برج طغرل گفته بود: چشمه علی به حالت قبلی خود بر می گردد و برج طغرل نیز با اصلاحیه انجام شده در جهت حفاری و تغییر این جهت از تخریب مصون می ماند.

ایسنا نوشت، وی افزود: با توجه به تخریب های احتمالی دستگاه TBM و ارتعاشات حرکتی مترو روی آثار تاریخی، کارشناسان میراث فرهنگی اصلاحیه ای را در جهت حفاری تعریف کردند که باعث می گردد جهت حفاری به جای خیابان ابن بابویه که در فاصله 160 متری خط مترو واقع شده است، در خیابان شهید غیوری در فاصله 440 متری مترو شکل بگیرد تا با این کار فاصله ایمن با آثار تاریخی مانند برج طغرل رعایت گردد و این آثار از تخریب مصون بمانند.

منبع: گردشبان

به "مطالعه آسیب های حفاری مترو به چشمه علی و برج طغرل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعه آسیب های حفاری مترو به چشمه علی و برج طغرل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید