نخستین نمایشگاه مجازی ایران فرصتی برای معرفی ظرفیت های تجاری در دوران کروناست
به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و تاجیکستان با تأکید بر ضرورت بهره گیری از امکانات کنونی فضای مجازی برای رونق کسب وکارها اظهار داشت: بعضی از کسب وکارها آشنایی چندانی با فضاهای فناورانه و کارنمودهای بی نظیر فضای مجازی ندارند و بخشی که با این بسترها آشنا هستند با فضای تجارت و کسب وکار بیگانه اند، بنابراین ارتباط بین تجار با فعالان حوزه فناوری اطلاعات می تواند اقتضائات کنونی فضای کسب وکار را درک نموده و در راستا بهبود آنها کوشش کند.
محمدحسین روشنک، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و تاجیکستان در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران گفت: فعالان مالی باید بپذیرند که در عصر جدیدی به سر می برند و حتی اگر کرونا هم نبود، باید از شیوه های ارتباطی و تجاری جدید و به روز استفاده نمایند، روش های ارتباطی به گونه ای تغییر نموده است که دیگر راهکارهای گذشته مورد استفاده نیست؛ به این معنا که در گذشته برای انجام یک قرارداد تجاری با کشوری همچون چین، لازم بود تجار به صورت حضوری با شرکت های حاضر در این کشور ملاقات و مذاکره می کردند؛ اما اکنون بسیاری از سمینارها به صورت آنلاین در حال اجرا است و سفر و پروازهای غیرضروری حذف شده است.
این فعال مالی با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران که از 5 تا 20 اسفندماه برگزار خواهد شد، گفت: ضروری است تا تجار و بازرگانان دو کشور ایران و تاجیکستان و حتی مردم این دو کشور در فضایی آنلاین یا بسترهایی همچون نخستین نمایشگاه مجازی ایران، از ظرفیت ها و قابلیت های ارتباطی و تجاری یکدیگر آگاه شوند که این کار یا می تواند توسط تلویزیون های برون مرزی یا برپایی نمایشگاه های مجازی صورت گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و تاجیکستان اعلام کرد: نخستین نمایشگاه مجازی ایران می تواند فرصت مناسبی برای معرفی فرصت ها و ظرفیت های مالی شرکت های عضو اتاق های مشترک ایران با سایر کشورهای جهان بوده و کالاها و محصولاتی که در ایران و کشورهای مذکور فراوری می گردد را به معرض دید مخاطبان قرار دهد؛ به نحوی که آخرین دستاوردهای فراوری و نیز تکنولوژی های مرتبط با آن در این نمایشگاه ها عرضه گردد.
وی ادامه داد: بسیاری از کالاهایی که تا به امروز در نمایشگاه های فیزیکی عرضه می شدند، می تواند با استفاده از بسترها و فرمتی که در نخستین نمایشگاه مجازی ایران وجود دارد به متقاضیان و مشتریان معرفی گردد، بنابراین نمایشگاه های مجازی به خوبی می توانند جایگزین نمایشگاه های فیزیکی شوند.
به باور روشنک، تجار و بازرگانانی که با اتاق های مشترک نیز در ارتباط بوده یا عضو اتاق های مشترک و اتاق های سراسر کشور هستند باید بتوانند بر بستری که فضای مجازی برای آنها فراهم می نماید رو درروی تجار و بازرگانان سایر کشورها قرار بگیرند تا بتوان خلاء کنونی حضور تجار خارجی را جبران کرد.
وی با اشاره به مشوق هایی که برای برگزاری نمایشگاه مجازی در اختیار اتاق های مشترک و اعضای آنها قرار گرفته است، گفت: برای حضور هر یک از اعضای اتاق های بازرگانی 15 درصد تخفیف در نظر گرفته شده؛ ضمن اینکه اتاق های مشترک بازرگانی هم از دریافت غرفه رایگان بهره مند هستند. این مشوق ها می تواند میزان مشارکت تجار و فعالان مالی را در این نمایشگاه افزایش دهد؛ هرچند اتاق در وضع کنونی باید نقش تسهیل گری را برای کسب وکارها در استفاده از فضای مجازی فراهم کند.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و تاجیکستان اعلام کرد: اتاق مشترک ایران و تاجیکستان کوشش خود را برای دعوت از تجار و بازرگان دو طرف برای حضور در نمایشگاه ها مجازی به کار خواهد گرفت تا بتوان بالاترین میزان مشارکت و مخاطبان را در نمایشگاه مجازی ببینیم.
منبع: اتاق بازرگانی ایران