واقعیت لیگ برتر بسکتبال چیست؟

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، کارشناس بسکتبال ایران درباره شرایط لیگ برتر برای فصل تازه و نحوه رفع کردن نقاط ضعف این مسابقات صحبت کرد.

واقعیت لیگ برتر بسکتبال چیست؟

سیامک ویسی در گفت وگو با وبلاگ سفر به کانادا، درباره پیش بینی خود از لیگ برتر در فصل پیش رو، شرح داد: من سال گذشته هم نظرم این بود که اگر لیگ داریم، نباید هر سال جلسه بگذاریم تا قانون گذاری کنیم. باید شرایطی باشد که لیگ با قانون معین برگزار گردد. با داشتن برنامه معین می توانیم به اهداف بسکتبالمان برسیم.

او درباره علت عدم حضور در این فصل لیگ هم گفت: برای لیگ سال جاری هنوز قراردادی نبسته ام چون درگیر تیم ملی نوجوانان بودم و قرار بود همین 13 شهریور بازی داشته باشیم که برگزار نشد.

کارشناس بسکتبال ایران، درباره 16 تیمی بودن لیگ هم گفت: به نظر من شرایط لیگ ایران معین است و چهار پنج تیم اول از همین الان معین هستند، دقیقا مثل سال گذشته. تیم هایی که پولدارتر هستند قطعا صندلی بهتری کسب می نمایند و بقیه تیم ها شاید این شرایط را نداشته باشند.

او ادامه داد: می دانید که بازیکن خارجی در لیگ ایران بسیار تاثیرگذار است و تیم های با بازیکنان خارجی نتایج بهتری می گیرند، اما در حقیقت واقعیت بسکتبال ما این نیست که فقط همان چند تیم اول را در نظر بگیریم. واقعیت ما این است که تیم هایی با سطح اقتصادی پایین در لیگ حضور دارند و ما نمی توانیم این واقعیت را دور کنیم.

ویسی گفت: در سال های قبل بسیاری از تیم ها بازیکن خارجی استفاده می کردند، اما الان در شرایط فعلی این رقابت در جریان نیست و شرایط اقتصادی بهتر مشخص نماینده نتیجه است و ما نمی توانیم تشخیص دهیم کدام مربی و بازیکن عملکرد خوبی داشته اند، چون تنها سطح اقتصادی تیم ها مشخص نماینده است.

او در پاسخ به این سوال که چه پیشنهادی برای رفع کردن این مشکل لیگ بسکتبال دارد؟ شرح داد: ما می توانیم لیگ را در دو مرحله برگزار کنیم. در مرحله اول تیم ها در لیگ ملی شرکت نمایند و حتی تیم های پولدار هم با بازیکن داخلی حاضر شوند، اما در مرحله بعد با بازیکن خارجی هم قرارداد ببندند.

ویسی در انتها گفت: یک راه چاره دیگر هم این است که بازیکنان را سطح بندی کنیم تا همه تیم ها امکان استفاده از همه بازیکنان یک سطح را داشته باشند. به اسم مثال باید بازیکن ملی پوش، بازیکن سابق تیم ملی، بازیکن شاغل در لیگ و ... ، هر کدامشان در یک دسته و با یک قیمت خاص باشند و هر تیم هم به تعداد معینی از هر رده بازیکن بگیرد. به نظرم این موضوع راه چاره خوبی برای حل این مشکل باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "واقعیت لیگ برتر بسکتبال چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیت لیگ برتر بسکتبال چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید