کار استقلال برای قهرمانی در لیگ برتر سخت تر از پرسپولیس است

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، تهران (پانا) - هافبک اسبق پرسپولیس معتقد است اشتباهاتی که داوران در لیگ سال جاری مرتکب شده اند، زیاد بوده اما عمدی نیست.

کار استقلال برای قهرمانی در لیگ برتر سخت تر از پرسپولیس است

سامان آقازمانی در گفت وگو با پانا در مورد اینکه پرسپولیس ضعیف شده یا استقلال توانسته قدرتمند گردد، گفت: معتقدم نه استقلال قوی شده و نه پرسپولیس ضعیف تر از قبل. هرتیمی شرایط خودش را دارد و نمی توان شرایط دو تیم مختلف را باهمدیگر مقایسه کرد. اما اگر کمی ریز شویم، می بینیم که در تشکیلات مدیریتی، کادر مدیریتی استقلال قوی شده است. کادری آمده که قبلا در فوتبال مدیریت نموده است و می داند برای تیم باید چه راهی را برود. وقتی این تغییر مثبت بود، نتایجش هم در تیم شان مشهود شد و توانستند با آرامش کار فنی خودشان را انجام دهند. از طرفی پرسپولیس حتی در 5 سالی که پشت سر هم قهرمان شد، هیچ گاه ثبات مدیریتی را تجربه ننموده است. همواره در حال تغییر و تحول بوده است. اما چون در قالب تیمی بازیکنان و مجموعه به همدلی رسیده بودند، توانستند شخصیت قهرمانی شان را حفظ نمایند و موفقیت هم حاصل شد. با این اوضاع نباید بگویم تیمی قوی شده و تیم دیگر ضعیف تر، وگرنه کادر فنی پرسپولیس دارد مثل گذشته کارش را پیش می برد.

وی با بیان اینکه بازی های پیش روی پرسپولیس نسبت به استقلال آسان تر است، اضافه کرد: استقلال بازی هایی را تا اینجای فصل برگزار نموده که تقریبا در بین بازی های آسان مدعیان محسوب می گردد. اما پرسپولیس با تیم هایی چون گل گهر، مس رفسنجان، فولاد و آلومینیوم بازی نموده است. دیدید که استقلال مثل بازی رفت بازهم مقابل نساجی امتیاز از دست داد. بدون شک این 3 امتیاز هم قابل جبران است. ضمن اینکه بازی رودرروی دو تیم که همان دربی می گردد، خیلی معین نماینده است. مطمئن باشید یحیی گل محمدی دیگر با احتیاط وارد بازی نمی گردد. چون می داند اگر دربی را نبرد، ممکن است در ادامه به مشکل بخورند. به همین علت مطمئن باشید، دو تیم دنبال برد می فرایند و سرنوشت شان هم به این بازی بستگی دارد چون هر تیمی برنده گردد، فاصله می گیرد. ضمن اینکه برد و باخت در دربی خیلی می تواند شرایط روحی دو تیم را متفاوت کند.

هافبک سابق پرسپولیس توضیح داد: استقلال با استراتژی که سال جاری در پیش گرفته، ابتدا دنبال این است تا گل نخورد. آنها می دانند اگر گلی دریافت ننمایند، می توانند به دروازه حریف برسند. تا الان هم کم گل خورده اند. البته که این استراتژی خیلی از مربیان لیگ ماست. اینکه فرایند نباختن استقلال تا کجا ادامه پیدا می نماید را نمی دانم. جایی که تیم های حریف بتوانند از نقطه ضعف استقلال استفاده نمایند. این که اشتباه داوری هم در صدرنشینی آنها تاثیر داشته یا نداشته را نمی دانم. اما اگر اشتباهی هم می گردد بدون شک عمدی نیست و قصدی از این قضاوت ها ندارند. داوران هم اشتباه می نمایند. اما بعضی اشتباهات تاثیرگذار است و سرنوشت تیم ها را به خصوص در قهرمانی و سقوط کردن معین می نماید.

سامان آقازمانی در انتها گفت: احساس می کنم سال جاری داوری های لیگ ضعیف تر از فصول گذشته بوده است. تمام تیم ها از همان هفته های ابتدایی اعتراض نموده اند و هنوز هم ادامه دارد. بعید می دانم هفته ای بوده باشد که بازیکنی یا تیمی از نحوه قضاوت داوران احساس رضایت کند. فدراسیون، کمیته داوران و دپارتمان داوری باید مدرسان نوی بیاورد تا داوران ما بروزرسانی شوند. وقتی داوری بدون اطلاعات روز پا به زمین می گذارد، طبیعی است که اشتباه کند. ما باید مدرسان قدرتمند و به روز بیاوریم تا آموزش های نو، قوانین به روزتر را به داوران ما بیاموزند. این کلاس های دانش افزایی باعث رشد داوران می گردد و سودش به فوتبال ما می رسد. با این اشتباهاتی که می بینیم، معین است که کلاسی برگزار نشده و داوران آن آمادگی ذهنی و حتی دانشی را ندارند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "کار استقلال برای قهرمانی در لیگ برتر سخت تر از پرسپولیس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کار استقلال برای قهرمانی در لیگ برتر سخت تر از پرسپولیس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید