کریستیانو رونالدو هرگز نمی تواند رکورد علی دایی را بزند!

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، رونالدو دیر یا زود رکورد گلزنی علی دایی را می زند، چیزی که اکنون بسیاری از رسانه های خارجی و داخلی به آن توجه ویژه ای دارند. اما یک واقعیت وجود دارد. این دو بازیکن از نظر تعداد سال حضور در تیم ملی کشورشان با یکدیگر تفاوت دارند.

کریستیانو رونالدو هرگز نمی تواند رکورد علی دایی را بزند!

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا ، فقط پنج گل! این فاصله کریستیانو رونالدو با علی دایی است. دایی 109 گل زده و کریس 104 گل. شاید در همین جام ملت ها بتواند رکورد دایی را بزند و خودش آقای گل دنیا گردد.

اما نکته بسیار مهم این است که حتی اگر این اتفاق هم بیفتد هر دو از لحاظ گلزنی در رده ملی در یک سطح هستند. اما برای رونالدو که برنده پنج توپ طلاست چطور امکان دارد که با دایی در یک سطح باشد؟ البته دایی پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ ایران است و افتخاراتی همانند توپ طلای آسیا به اسم برترین بازیکن سال آسیا و کسب اسم آقای گلی دنیا در مقاطع مختلف دارد. با این حال افتخارات او با فوق ستاره ای مثل رونالدو که قهرمانی در جام ملت ها را به دست آورده قابل قیاس نیست. البته این دو همانطور که در سطور پیشین اسم شد از لحاظ گل زده ملی می توانند در یک سطح قرار بگیرند.

دلیلش کاملا واضح است؛ تیم هایی که رونالدو و دایی با پیراهن های تیم ملی فوتبال کشورشان به آنها گل زده اند در یک سطح زده اند.

علی دایی تمامی تیم های درجه یک آسیایی نظیر ژاپن، کره جنوبی، عربستان و ... را از دم تیغ گذرانده و به تیم های ضعیفی همانند مالدیو و گوام و اردن و ... هم گل زده است.

از آن سو رونالدو گاهی اوقات به تیم هایی درجه یکی همانند آرژانتین، اسپانیا و یا بلژیک گلزنی نموده اما در کارنامه گلزنی او انبوه گل هایش به تیم هایی همانند بوسنی، آذربایجان، لیتوانی، ارمنستان و ... زده شده است.

جالب اینجاست رونالدو به تیم هایی گل زده که دایی قبلا هم به آنها سابقه گلزنی دارد از جمله اوکراین، پاناما، کره شمالی، مصر ، عربستان، بوسنی و ....

رونالدو بیشتر گل هایش را در مقدماتی های جام های دنیای و جام های ملت های اروپا به ثبت رساند و در هر کدام 31 بار گل به ثبت رساند.

نکته بسیار مهم دیگر این است که علی دایی 13 سال بدون وقفه برای تیم ملی فوتبال ایران بازی کرد و 149 بازی ملی برای او ثبت شد اما رونالدو از سال 2003 برای تیم ملی بازی می نماید یعنی 18 سال. او 173 بازی ملی داشته است.

از همین جا می توان متوجه شد که کار علی دایی عظیم تر از رونالدو برای ثبت اسم آقای گل دنیا بوده است. در واقع می توان گفت که رکورد واقعی 109 گل در 13 سال قابل شکستن نیست چرا که رونالدو 104 گل را در 18 سال زده است! شاید فقط بتوانیم به همین دل خوش کنیم و خوشبینانه بگوییم رونالدو هرگز نمی تواند رکورد شهریار فوتبال ایران را بزند اما واقعیت عظیم تر این است که رکورد 109 گل ملی چیزی است که به زودی جابجا خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

به "کریستیانو رونالدو هرگز نمی تواند رکورد علی دایی را بزند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریستیانو رونالدو هرگز نمی تواند رکورد علی دایی را بزند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید