12 درصد مدیران شرکتهای دانش بنیان بانوان هستند

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، محمدصادق خیاطیان، رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در دومین رویداد شکوفا با بیان اینکه این رویداد از سه جهت اهمیت دارد، گفت: مالکیت فکری برای کسب و کارهای تازه حکم اکسیژن برای انسان را دارد و باید به موضوع مالکیت فکری بیش از گذشته توجه گردد.

12 درصد مدیران شرکتهای دانش بنیان بانوان هستند

وی با بیان اینکه کشورها به دو علت در حوزه مالکیت فکری قانونگذاری می نمایند، گفت: معمولاً کشورها سعی می نمایند از صاحبان ایده حمایت نمایند تا از حقوق خود آگاه شوند.

خیاطیان ادامه داد: علت دوم مسئله توسعه و ترویج خلاقیت و نوآوری است و قانونگذاری می نمایند تا خلاقیت و نوآوری توسعه پیدا کند.

وی تأکید کرد: یک نظام مالکیت فکری مؤثرتر و کارآمدتر در هر کشوری یاری می نماید تا به دارایی های فکری در رشد مالی توجه ویژه ای گردد.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری گفت: خوشبختانه طی سالهای گذشته این رخ داده است و از جنبه قانونگذاری، اجرا و حقوقی و قضائی به این موضوع به خوبی نگاه شده است.

خیاطیان گفت: محور دوم بحث زنان است که علی رغم همه فضاسازی ها در حوزه زنان به ضرس قاطع در اغلب زمینه های علمی، زمینه فعالیت زنان و بانوان بسیار زیاد است.

خیاطیان با تاکید بر اینکه موضوع دانش بنیانی و اقتصاد دانش بنیان یک ضرورت است، گفت: 12 درصد مدیران شرکتهای دانش بنیان از بانوان هستند. در حال حاضر 706 نفر این 12 نفر را شامل می گردد.

به گفته وی، بعلاوه 2 هزار و 582 نفر معادل 22 درصد از اعضای هیئت مدیره شرکت های دانش بنیان از بانوان هستند.

خیاطیان ادامه داد: 17 درصد از سهام شرکت ها متعلق به زنان است.

وی گفت: 30 درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه ها بانوان هستند که این، حضور زنان در عرصه های علمی را نشان می دهد.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه رهبری تاکید دارند سهم GDP اقتصاد دانش بنیان باید به 5 درصد برسد، گفت: امیدواریم با همکاری معاونت علمی به این مهم دست یابیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "12 درصد مدیران شرکتهای دانش بنیان بانوان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 درصد مدیران شرکتهای دانش بنیان بانوان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید