Dee؛ خودروی مفهومی نو BMW با تکنولوژی تغییر رنگ بدنه (عکس

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، آدریان ون هویدونک، رئیس طراحی BMW گفت: با Dee، نشان می دهیم که چگونه خودرو می تواند به طور یکپارچه در زندگی دیجیتال روزانه شما ادغام گردد. فن آوری به روش صحیح پیاده سازی شده، تجربیات ارزشمندی ایجاد می نماید، شما را راننده بهتری می نماید و به سادگی انسان ها و ماشین ها را به هم نزدیک می نماید.

Dee؛ خودروی مفهومی نو BMW با تکنولوژی تغییر رنگ بدنه (عکس

خودروی مفهومی تازه BMW سری 3، به نام Dee که مخفف Digital Emotional Experience به معنای تجربه عاطفی دیجیتال است در نمایشگاه CES 2023 رونمایی شد. تمرکز اصلی در طراحی این نمونه تازه بر روی دیجیتال بود آن است.

برای آغاز، چراغ های سنتی یا توری مشبک دیده نمی گردد، هر دو صفحه نمایش دیجیتالی هستند که می توان مقدار، شکل و رنگ آن را تغییر داد. در واقع، کل خودرو با چیزی پوشیده شده است که BMW آن را E Ink یا جوهر دیجیتال می نامد که با استفاده از این فناوری می توان رنگ خودرو را به یکی از 32 رنگ طراحی شده تغییر داد.

همانطور که در این تصاویر می بینید، این بدان معنا نیست که شما باید فقط یک مورد را انتخاب کنید، می توانید از رنگ های ترکیبی بهره ببرید. در حقیقت 240 پنل ظاهر این خودرو به صورت جداگانه کنترل می شوند.

پنجره ها می توانند پیغام های شخصی، نماد های دیجیتال و آواتار راننده را به صورت تمام رنگی نمایش دهند.

داخل آن هم کم از بیرون ندارد. درون این خودرو یک هدآپ نمایش بزرگ قرار گرفته است که اگر بخواهید می تواند تمام عرض شیشه جلو را اشغال کند. هیچ سیستم اطلاعات مرکزی و صفحه نمایشی وجود ندارد، فقط صفحه نمایش هدآپ که به وسیله دکمه های لمسی روی داشبورد کنترل می گردد.

هیچ خبری در خصوص باتری و موتور این خودرو وجود ندارد، اگرچه BMW تایید نموده است که روی فناوری باتری استوانه ای تازه کار می نماید که به طور چشمگیری برد و زمان شارژ را بهبود می بخشد.

آدریان ون هویدونک، رئیس طراحی BMW گفت: با Dee، نشان می دهیم که چگونه خودرو می تواند به طور یکپارچه در زندگی دیجیتال روزانه شما ادغام گردد. فن آوری به روش صحیح پیاده سازی شده، تجربیات ارزشمندی ایجاد می نماید، شما را راننده بهتری می نماید و به سادگی انسان ها و ماشین ها را به هم نزدیک می نماید.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

منبع: روزیاتو

منبع: فرادید

به "Dee؛ خودروی مفهومی نو BMW با تکنولوژی تغییر رنگ بدنه (عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Dee؛ خودروی مفهومی نو BMW با تکنولوژی تغییر رنگ بدنه (عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید