بازدید شهردار تبریز از خانه منتسب به باقرخان

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، خبرگزاری خبرنگاران- معیار عملکرد شهرداری در بافت تاریخی قوانین و ضوابط میراث فرهنگی است

بازدید شهردار تبریز از خانه منتسب به باقرخان

شهردار تبریز گفت: معیار عملکرد شهرداری در بافت تاریخی قوانین و ضوابطی است که طبق مصوبه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص اماکن تاریخی حاکم است و همه ما نیز باید از قانون تبعیت کنیم.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛عباس رنجبر ظهر امروز در حاشیه بازدید از خانه تاریخی منتسب به باقرخان اظهار کرد: مالکین خانه های تاریخی نیازها و خواسته های خود را در خصوص این ابنیه دارند که شاید با ضوابط مصوب حاکم بر این بافت مغایر باشد.

وی اضافه نمود: کوشش می کنیم تا جایی که امکان داشته باشد، برای مالکان خانه منتسب به باقرخان اعمال مساعدت داشته باشیم ولی ابتدا باید آنالیز فنی و کارشناسی انجام گرفته و سپس اظهار نظر دقیقی انجام دهیم.

شهردار تبریز توضیح داد: این اثر به تازگی ثبت ملی شده است، ولی متاسفانه در سال های گذشته و دهه هفتاد در این محل تفکیکی از طرف وراث اجرا شده است که امروز این ثبت ملی آن تفکیک را برهم زده است.

رنجبر با اشاره به تملک و بازسازی خانه تاریخی منتسب به باقرخان در امسال اظهار داشت: خانه منتسب به باقرخان امسال ثبت ملی شده است و قطعا در سال 1400 بودجه ای برای این محل در نظر گرفته نشده و اگر قرار بر تملک و بازسازی این خانه باشد، باید برای سال آینده بودجه ای در نظر بگریم.

وی اظهار داشت: اگر قرار بر تملک باشد، یک سری اقداماتی را شروع خواهیم کرد ولی اگر بخواهیم بودجه ای عمل کنیم برای سال آینده خواهد ماند و کار بازسازی آن را نیز میراث فرهنگی پیش خواهد برد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "بازدید شهردار تبریز از خانه منتسب به باقرخان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید شهردار تبریز از خانه منتسب به باقرخان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید