تشکیل شبکه شهرهای همکار گردشگری

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، شبکه شهرهای همکار #گردشگری بین 30 شهر با مرکزیت #بافق تشکیل می شود.

تشکیل شبکه شهرهای همکار گردشگری

به گزارش دنیای سفر به نقل از خبرگزاری ایسنا، سیدعلی نوروززاده شهردار بافق با بیان این که این تفاهم نامه در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران با حضور قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و تعدادی از شهرداران امضا شد، گفت: به دلیل ویژگی های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و همچنین فعالیت های گسترده ای که در سال های اخیر در زمینه گردشگری، همچون احداث باغ ایرانی، پارک آبشار، ساماندهی بافت تاریخی، ثبت باغ ها و نخلستان ها، و بوستان سازی در بافق اجرا شده، چندین سال است به عنوان شهر نمونه گردشگری شناخته می شویم، به همین منظور شبکه شهرهای همکار گردشگری ایران به مرکزیت بافق تشکیل خواهد شد که هدف آن استفاده از تجارب، امکانات و خدمات شهرها در راستای کمک به رونق گردشگری یکدیگر است.

به گفته او، سمنان، نجف آباد، زرند، دهاقان، لاهیجان، رامسر، کنگ از جمله شهرهایی هستند که برای امضای تفاهم نامه شبکه شهرهای همکار گردشگری اعلام آمادگی کرده اند و این تفاهم نامه به امضای برخی از این شهرها رسیده است.

بافق همچنین کتاب شهر تاریخی و رویکرهای حقوقی و قانونی ملی و بین المللی را در جریان این نمایشگاه رونمایی کرد. در این کتاب به شهر تاریخی به عنوان میراث باارزش فرهنگی و تاریخی پرداخته شده و جایگاه آن در برنامه ها و قوانین ملی و همچنین در شرح وظایف وزارتخانه ها و سازمان ها بررسی شده است.

منبع: دنیای سفر

به "تشکیل شبکه شهرهای همکار گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل شبکه شهرهای همکار گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید