چتر پوشش اینترنت برای حفاظت از یوزپلنگ ها در استان سمنان

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: زیستگاه یوزآسیایی در شرق استان زیر چتر پوشش آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت قرار می گیرد.

چتر پوشش اینترنت برای حفاظت از یوزپلنگ ها در استان سمنان

سید یاسر حسن پور روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، زیستگاه یوزپلنگ آسیایی در زیستکره توران استان سمنان با سرمایه گذاری 30 تا 40 میلیارد ریالی این وزارتخانه تحت پوشش آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت پهن باند قرار می گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از یوزپلنگ آسیایی به عنوان گربه سان نادر و در معرض خطر انقراض گفت: ایجاد زیرساخت های ارتباطی و امکان پوشش آنتن دهی تلفن همراه و خدمات دسترسی اینترنت پهن باند سیار در زیستکره توران موجب نظارت، رصد و تحلیل دقیق تر رفتارهای یوزهای آسیایی به کمک فناوری های نوینی همچون اجرای طرح دوربین گذاری و دیگر ظرفیت های فناوری نوین در محدوده پارک ملی می شود.

برخورداری از نعمت آنتن دهی و اینترنت پهن باند برای ساکنان و محیط بانان کیلومترها دورتر از شهرها و روستاها در دل کویر مرکزی ایران و درحال محافظت از گونه های جانوری و حیات وحش کشور از جمله مزایای اجرای این طرح است.

این طرح می تواند دسترسی آسان آنان را به جدیدترین خدمات دیجیتال و کلیه خدمات شبکه ملی اطلاعات از جمله آموزش الکترونیکی، دولت الکترونیکی، تلویزیون اینترنتی، بهداشت و سلامت الکترونیکی و خدمات بانکی، فراهم کند.

کوشکی و دلبر دو یوزپلنگ نر و ماده ای هستند که به ترتیب 10 آذر 1393 از پناهگاه حیات وحش میاندشت و 11 آذر 1393 از ذخیره گاه زیست کره توران به پارک پردیسان تهران منتقل شدند، این دو گونه ارزشمند با هدف تکثیر در اسارت و انجام تحقیقات بر روی رفتار گربه سانان به این مکان منتقل شدند و فروردین 99 هر دو یوز به توران در شرق استان سمنان بازگشتند.

ایران توله یوزپلنگ سه ساله ای است که در سال 96 به طور غیررسمی از زادگاهش در پارک ملی توران خارج شد و در پارک پردیسان نگهداری می شد و فروردین امسال دوباره به زادگاهش بازگشت.

یوزپلنگ ایرانی در فهرست اتحادیه بین المللی حفاظت از محیط زیست واقع شده است، به معنای اینکه گونه ای در خطر انقراض است، حدود 2 هزار سال پیش یوزها در بیشتر نقاط آسیا حضور داشتند اما اکنون منحصر به نواحی بیابانی ایران شده اند.

در واقع ایران از دهه 1970 به عنوان تنها زیستگاه یوزپلنگ آسیایی شناخته شده است از این رو به آن یوزپلنگ ایرانی نیز می گویند. منطقه توران یا خارتوران یکی از سه منطقه حفاظت شده ایران با مساحت یک میلیون و 470 هزار هکتار، زیستگاه یوزپلنگ ایرانی به شمار می رود که در شرق استان سمنان واقع شده است.

منبع: دنیای سفر

به "چتر پوشش اینترنت برای حفاظت از یوزپلنگ ها در استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چتر پوشش اینترنت برای حفاظت از یوزپلنگ ها در استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید