جدیدترین قیمت گوشت و مرغ در بازار ، مرغ تازه کامل و شقه گوسفندی کیلویی چند شد؟

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، قیمت گوشت در بازار با وجود تمهیدات دولت در این زمینه، از جمله کاهش حقوق گمرکی، رشد واردات و افزایش عرضه، همچنان بالاست.

جدیدترین قیمت گوشت و مرغ در بازار ، مرغ تازه کامل و شقه گوسفندی کیلویی چند شد؟

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، قیمت گوشت در بازار با وجود تمهیدات دولت در این زمینه، ازجمله کاهش حقوق گمرکی، رشد واردات و افزایش عرضه، همچنان بالاست. نگاهی به آخرین قیمت گوشت در قصابی ها و مراکز عرضه گوشت های وارداتی شامل میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای نشان می دهد تا امروز خبری از کاهش قیمت نیست و بازار تا این لحظه واکنش مثبتی به افزایش واردات گوشت نشان نداده است.

مقایسه قیمت کنونی گوشت گوسفندی و گوساله با نرخ های یک ماه پیش حاکی از افزایش 10درصدی قیمت هاست و طی این مدت قیمت هر کیلو شقه گوسفندی در مغازه های قصابی از 450هزار تومان به 500هزار تومان رسیده است.

قیمت گوشت تفکیک شده از این رقم بسیار بالاتر است؛ به طور مثال ران گوسفندی کیلویی 620هزار تومان و راسته گوسفندی کیلویی 800هزار تومان به فروش می رسد. گوشت گوساله هم همزمان با افزایش قیمت روبرو شده و طی یک ماه اخیر تا 16درصد معادل 70هزارتومان در هر کیلو بالا رفته است.

فعالان بازار دلیل تداوم گرانی گوشت را کاهش شدید عرضه دام زنده می دانند. دولت کوشش نموده این کمبود را از محل واردات تامین کند. براساس آمارها احتیاج سالانه بازار به انواع گوشت قرمز 950هزارتن است که بخش عمده آن در داخل کشور فراوری و کسری 10درصدی از محل واردات تأمین می گردد.

طی روزهای گذشته دولت نرخ گمرکی گوشت قرمز را از 4 به یک درصد کاهش داد و به استناد بند ب تبصره 7 ماده واحده قانون بودجه سال 1402، 2ردیف تعرفه مربوط به قیمت گوشت قرمز گوساله و گوسفند کشتاری را مشمول کاهش نرخ حقوق ورودی کرد.

قیمت مرغ به نرخ مصوب نزدیک شد

قیمت مرغ در فروشگاه های محصولات پروتئینی تهران در روزهای اخیر به محدوده 85هزار تومان رسیده است که در مقایسه با قیمت 100هزار تومانی اوایل مرداد 15هزار تومان کاهش را نشان می دهد. با این حال این قیمت هنوز تا نرخ مصوب این کالا فاصله دارد. دولت حدود یک ماه پیش قیمت مصوب 73هزار تومانی هر کیلو مرغ گرم را 5هزار تومان افزایش داد، اما هنوز قیمت 78هزار تومانی مصوب نو هم در مغازه ها رعایت نمی گردد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران روز گذشته از بهبود شرایط بازار مرغ اطلاع داد و به وبلاگ سفر به کانادا گفت: با توجه به اینکه فراوری و عرضه مرغ بیشتر شده قیمت مرغ در بازار طی هفته های اخیر کاهشی بوده و به نرخ مصوب نزدیک تر شده، اما توزیع مرغ با نرخ مصوب هنوز جوابگوی کل احتیاج نیست.

مهدی یوسف خانی اضافه کرد: توزیع مرغ در میدان بهمن افزایشی بوده، اما همچنان کافی نیست و نیمی از واحدهای صنفی تهران می توانند مرغ مورد احتیاج خود را با نرخ مصوب تهیه نمایند.

به گفته این مقام صنفی، بخشی از واحدهای صنفی با توجه به کافی نبودن توزیع یا معطل ماندن در نوبت، ترجیح می دهند مرغ را با نرخ آزاد تهیه و عرضه نمایند. مرغداران موظفند نیمی از فراوریات خود را با قیمت مصوب به کشتارگاه عرضه نمایند.

با این حال مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور از تداوم کاهش قیمت ها اطلاع داد و گفت: پیش بینی می کنیم در شهریورماه قیمت ها از قیمت های فعلی هم کاهشی تر گردد.

علی ابراهیمی به وبلاگ سفر به کانادا اضافه کرد: روند کاهش قیمت مرغ در بازار تهران چند روز است که شروع شده، در بعضی استان ها اما به دلیل فاصله جغرافیایی قیمت ها هنوز کاهشی نشده، ولی در کل روند قیمت مرغ در حال عادی شدن است. به گفته این مقام صنفی جوجه ریزی در تیرماه 132میلیون قطعه بوده و پیش بینی می گردد جوجه ریزی مردادماه از تیرماه هم بیشتر باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "جدیدترین قیمت گوشت و مرغ در بازار ، مرغ تازه کامل و شقه گوسفندی کیلویی چند شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین قیمت گوشت و مرغ در بازار ، مرغ تازه کامل و شقه گوسفندی کیلویی چند شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید