خبرنگاران سفر نماینده ویژه پاکستان به کابل با دستور کار صلح افغانستان

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، اسلام آباد - خبرنگاران - نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان با هدف آنالیز تحولات پیرامون فرایند صلح پس از مخالفت طالبان برای شرکت در نشست ترکیه، در راس یک هیات سیاسی-اقتصادی به کابل سفر و با مقام های افغانستانی ملاقات کرد.

خبرنگاران سفر نماینده ویژه پاکستان به کابل با دستور کار صلح افغانستان

به گزارش یکشنبه وبلاگ سفر به کانادا از منابع رسمی پاکستان، محمد صادق نماینده ویژه نخست وزیر این کشور روز یکشنبه وارد کابل شد و با مقامات ارشد دولت افغانستان ملاقات کرد.

این سفر دو روز پس از نشست سه جانبه وزیران امور خارجه پاکستان، ترکیه و افغانستان در استانبول انجام می گردد.

بازدید این هیات پاکستانی درحالی صورت می گیرد که سفر روز 19 فروردین سال جاری رئیس مجلس پاکستان به افغانستان تنها لحظاتی قبل از فرود هواپیمای حامل وی در فرودگاه بین المللی کابل به دلیل تهدیدهای امنیتی لغو شد. محمدصادق نیز به همراه رئیس مجلس کشورش حضور داشت.

براساس این گزارش، نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان با معاون وزیر امور خارجه، مشاور امنیت ملی و نماینده ویژه رئیس جمهوری افغانستان در امور افغانستان به طور جداگانه ملاقات کرد.

هیات پاکستانی درخصوص آخرین تحولات پیرامون فرایند صلح افغانستان، نشست آینده در ترکیه، شرایط همکاری های مالی دوهمسایه و ارتباطات منطقه ای رایزنی کرد.

محمد صادق در ملاقات با عمر داود زی نماینده ویژه اشرف غنی در امور پاکستان مواضع اسلام آباد درباره کوشش های جاری برای پیشبرد فرایند صلح افغانستان را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان هفته گذشته و پس از امتناع طالبان از حضور در نشست صلح در ترکیه، از این گروه خواست تا فرایند تعامل و مذاکره را ترک نکرده و نسبت به مهلت جدید خروج نظامیان آمریکا از افغانستان تا 11 سپتامبر انعطاف نشان دهد.

شاه محمود قریشی اظهارداشت: طالبان در تصمیم گیری مستقل است اما اسلام آباد هر کاری را انجام خواهد داد تا این گروه را برای ماندن در فرایند صلح متقاعد کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سفر نماینده ویژه پاکستان به کابل با دستور کار صلح افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سفر نماینده ویژه پاکستان به کابل با دستور کار صلح افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید