خبرنگاران مقام پیشین آمریکایی: ترامپ تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را کارت انتخاباتی می دید

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، نیویورک- خبرنگاران- دستیار وزیر خارجه پیشین آمریکا در امور خلع سلاح و امنیت بین الملل گفت: رئیس جمهوری آمریکا می خواست با کارت قطعنامه ضد ایرانی برای انتخابات ریاست جمهوری مانور بدهد.

خبرنگاران مقام پیشین آمریکایی: ترامپ تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را کارت انتخاباتی می دید

تامس کانتریمن روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با وبلاگ سفر به کانادا درباره شکست بی سابقه آمریکا در تصویب پیش نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اضافه کرد: هدف نهایی این کار، اجرایی کردن سازوکار ماشه در قطعنامه 2231 است.

وی ادامه داد: البته در اساس، برای ترامپ تنها چیزی که مطرح است، چینش قواعد بازی انتخابات به گونه ای است که در برنده شود.

رییس انجمن کنترل جنگ افزار در واشنگتن، اضافه کرد: بخشی از این راهبرد، خصومت حداکثری علیه ایران است که فکر می کند کارت سیاسی برنده وی خواهد بود. تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در این راستا بود و ترامپ و وزیر خارجه وی، مایک پمپئو در این باره سخن بسیار گفته اند.

کانتریمن اظهار کرد: نبرد بعدی در شورای امنیت بر سر تلاش ایالات متحده برای فعال کردن سازوکار ماشه قید شده در برجام خواهد بود.

ایالات متحده تلاش خواهد کرد که دیگر اعضای شورا را قانع کند که با وجود خارج شدنش از برجام، حق فعال سازی این سازوکار را دارد. دیگر اعضای برجام با این نطقه نظر مخالف هستند.

دستیار خلع سلاح و امنیت بین الملل جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا شرح داد: ما شاهد جنگی بر سر مسایل حقوقی در شورای امنیت خواهیم بود. البته هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند چه خواهد شد.

کانتریمن اضافه کرد: یک حالت این است که اروپایی ها به مخالفت خود با ایالات متحده ادامه دهند، اما به هر حال سازوکار ماشه فعال شود. در این صورت من امیدوارم ایران در برابر این اقدام تحریک آمیز خویشتنداری به خرج دهد.

وی تاکید کرد: 100 در صد دغدغه ترامپ درباره قطعنامه و برجام، مسایل داخلی و انتخاباتی است. تک تک کارهایی که کاخ سفید انجام می دهد برای این است که وی دوباره انتخاب بشود.

دیپلمات سابق در پاسخ به این سوال که آیا جو بایدن بلافاصله به برجام باز خواهد گشت، گفت: من نمی دانم چقدر سریع این کار را بکند اما او به برجام بر خواهد گشت.

پیش نویس قطعنامه آمریکا برای تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی ایران جمعه عصر به وقت نیویورک در شورای امنیت به رای گذاشته شد.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا با 11 رای ممتنع و مخالفت چین و روسیه به تصویب نرسید. تنها آمریکا و جمهوری دومینیکن به این قطعنامه رای مثبت دادند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مقام پیشین آمریکایی: ترامپ تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را کارت انتخاباتی می دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقام پیشین آمریکایی: ترامپ تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را کارت انتخاباتی می دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید