کوشش پمپئو برای افزودن نام کوبا در لیست حامیان تروریسم

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، یک رسانه آمریکایی از کوشش وزیر خارجه این کشور برای وارد کردن نام کوبا به لیست کشور های حامی تروریسم در آخرین روز های به جامانده از دولت دونالد ترامپ اطلاع داد.

کوشش پمپئو برای افزودن نام کوبا در لیست حامیان تروریسم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سفر به کانادا، نیویورک تایمز در گزارش خود می نویسد: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، در آخرین روز های حضور خود در وزارت خارجه آمریکا میخواهد کوبا را در فهرست حامیان اقتصادی تروریسم قرار دهد.

به گفته مقمات آمریکایی، پمپئو در سه هفته ای که تا خاتمه دولت دونالد ترامپ باقی است فرصت دارد که در خصوص این طرح تصمیم گیری کند.

بنا بر این گزارش، قرار دادن کوبا در فهرست حامیان اقتصادی تروریسم همچنین نوعی تشکر از کوبایی ها و لاتین تبار های ضدکمونیست ساکن فلوریدا است که در انتخابات کنگره و ریاست جمهوری ماه نوامبر به ترامپ و سایر جمهوریخواهان رای دادند.

هنوز تعیین نیست که آیا پمپئو در این باره تصمیمی اتخاذ نموده یا خیر.

دموکرات ها و کارشناسان سیاست خارجی معتقدند که ترامپ و مقام های ارشد دولتش قصد دارند بایدن را در ماه های نخست ریاست جمهوری اش با مشکلاتی روبرو نمایند.

بایدن می تواند بسرعت برای خارج کردن کوبا از این فهرست اقدام کند، اما انجام آن به ماه ها زمان احتیاج دارد.

آمریکا پیش از این ایران، کره شاقتصادی و سوریه را در این فهرست قرار داده بود.

در دوران باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا روابط واشنگتن - هاوانا رو به بهبود نهاده شد، اما ترامپ بار دیگر شدیدترین تحریم ها را علیه هاوانا اعمال کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کوشش پمپئو برای افزودن نام کوبا در لیست حامیان تروریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش پمپئو برای افزودن نام کوبا در لیست حامیان تروریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید